| 
		[MK3] Znowu łożyska - bardzo częsta wymiana | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 WujekZbujek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  11:32   [MK3] Znowu łożyska - bardzo częsta wymiana
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Siemanko - mam pytanie - od stycznia tego roku, srednio co 2 miesiace wymieniam lozyska. 21 kwietnia wymienilem znowu i znowu zaczynaja huczec. Podnioselm auto i krecilem wszystkimi kolami i kazde z nich ma dosc duze opory toczenia. Podczas krecenia cos jakby hamowalo kolo i slychac wyrazny dzwiek ocierania czegos o cos. Nie sa to napewno opony, cos w kole, tzn mozliwe ze hamulec. MOje pytanie brzmi - dlaczego tak czesto padaja mi  lozyska? wyraznie wymiana samego lozyska to tylko usuniecie skutku ale nie przyczyny - co moze powodowac ze tak sie rozsypuja??? nie mam juz sily i kasy na wieczne i wciaz wymiany lozysk.... srednio lozysko wytrzymuje ok 1-2 tys w moim przypadku... | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Cze 2009,  11:34, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  12:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. kto to wymienia ? 
 
2. Czy wymeinia z bieżniami ?
 
3. W jakim stanie są czopy ( piasty ) ? 
 
4. Jak dokręca ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WujekZbujek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  13:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wymienialem u 2 mechanikow, w tym jeden specjalizuje sie w fordzie i oplu. Wymienione zostaly 3 z 4 tzn. 2x przod i prawy tyl. Nie wiem w jakim stanie sa piasty. Bylem u mechanikow i nic mi na ten temat nie mowili. Pyatalem dlaczego ciagle to musze wymieniac to stwierdzili ze stary samochod. Pedaly. Slyszalem ze mozliwe ze zwrotnice padly czy to mozliwe? Co to sa bieznie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  13:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               łożysko składa się z dwóch części 
 
1. bieżnia wewnętrzna , kosz trzymający kulki lub wałki i kulki lub wałki 
 
2. bieżnia zewnętrzna ( ma kształt pierścienia stożkowatego w środku ) 
 
 
Niektórzy idąc na łatwiznę wymieniają tylko element nr 1 , a to daje właśnei takie efekty . 
 
Druga sprawa - jeżlei piasta ( czop ) ma luz , to element nr 1 obraca się  nie na wałkach , tylko na czopie  - także jest kupa , a dodatkowo tworzy się luz , który zabija łożysko . 
 
 
Kolejna sprawa mogli pozakłądać uszczelnienia stare , lub od innego modelu i woda załatwiłą sprawę . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  14:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  Dobrze gada,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  15:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dokładnie trzeba rozebrać i zobaczyć czy
 
A są ślady wody i korozji .
 
B ślady spalenia
 
C zerwana powłoka na bieżniach i rolkach
 
D podłużne rysy na rolkach. 
 
Jeśli chcesz mieć spokój to załatw sobie zwrotnice od innego auta wsadź i jeźdź puki nie polecą łożyska . Tylko skręć śrubę centralną piasty kluczem dynamometrycznym + nowa nakrętka piasty (pasuje z poloneza od flanszy wałka atakującego z mostu) .
 
 
A co do tyłu to tam coś "zje..."jest trudno .
 
Jeśli przednie łożyska wydają ci dźwięk podobny do paznokci przesuwanych po płycie winylowej to łożyska zostały zbyt mocno skręcone . Z tyłu pewno tak samo zostały zabite . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WujekZbujek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  21:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bardzo dziekuje za odpowiedz, ale sam nie jestem w stanie tego posprawdzac. Czy warto skolowac skads nowe zwrotnice, nowe piasty i nowe lozyska i zmienic wszystko? Gdzie mam to zrobic... Rece mi opadaja... nie wiem co mam robic... MOze zna ktos godnego zaufania mechanika w okolicach Katowic? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WujekZbujek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  dokładnie trzeba rozebrać i zobaczyć czy
 
A są ślady wody i korozji .
 
B ślady spalenia
 
C zerwana powłoka na bieżniach i rolkach
 
D podłużne rysy na rolkach. 
 
Jeśli chcesz mieć spokój to załatw sobie zwrotnice od innego auta wsadź i jeźdź puki nie polecą łożyska . Tylko skręć śrubę centralną piasty kluczem dynamometrycznym + nowa nakrętka piasty (pasuje z poloneza od flanszy wałka atakującego z mostu) . Tego nie bardzo rozumiem
 
 
A co do tyłu to tam coś "zje..."jest trudno .
 
Jeśli przednie łożyska wydają ci dźwięk podobny do paznokci przesuwanych po płycie winylowej to łożyska zostały zbyt mocno skręcone . Z tyłu pewno tak samo zostały zabite . | 	   Tego tez nie bardzo rozumiem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miałem piątkę z geografii i wiem ile jest krajów w afryce , ale nie wiem jak Daras84 ma daleko do Katowic . 
 
Napisz do niego - jak ma za daleko to może kogoś poleci . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kllimek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dołącze sie do tematu
 
a mianowicie u mnie jedne przednie koło grzeje sie bardziej niz te z drugiej strony i ma opory w toczeniu jak jest na lewarku. Czy to możliwe że łożyska siadają? | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WujekZbujek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzieki za rade. Pzdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kllimek,  - raczej zacisk trzyma ( a w mk3 to będzie pewnie  wężyk elastyczny do wymiany ) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kllimek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a jak to zdiagnozowac i usunąć? | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | właśnie to zdiagnozowałeś . usunięcie polega na wymianie wężyka . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hm jak podejdziesz do auta do przedniego koła to po środku 4 śrub koła jest nakrętka .
 
Jest tam zazwyczaj    Duża nakrętka aż na klucz 32 . i właśnie ta nakrętka powinna za każdym montażem i demontażem przegubu (a do wymiany łożyska trzeba tego dokonać) zostać WYMIENIONA na NOWĄ . Z racji tego że debile w sklepach auto moto nie maja w katalogu napisane jaka nakrętka to ma być nie są w stanie jej sprzedać . ALE , że sklepy FSO/FSM/NYSA/ZUK dysponują każdą częścią oddzielnie a pracownicy tych sklepów mają więcej talentów niż przepisanie 6 cyfer z książki do komputera i odczytanie ceny to jak powiesz że potrzebujesz nakrętkę flanszy wałka atakującego do tylnego mostu do poloneza to dostaniesz nakrętkę o właściwej średnicy i skoku gwintu za jedyne 1,50 zł . Chyba że będziesz miał nowe nakrętki w zestawie z łożyskiem bo i tak czasami się trafia . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kllimek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  23:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzieki za porade     | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marian  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: mariusz 
                  Wiek: 44  Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  23:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | podepne się pod temat,mianowicie wyje mi tylne prawe łożysko i ostatnio podczas wymiany linki ręcznego wyjąłem bęben z piastą i łożyskiem ,co jest oczywiste i stwiedziłem że jest luz na łożysku a pytanie jest  takie:czy można dokręcić nakrętke aby skasować luz tak jak np.w maluchu.czy trzeba nowe łożysko | 
             
						
				_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WujekZbujek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  00:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyli jak dobrze rozumiem, za kazdym razem powinni mi przy wymianie lozyska dac nowa srube ta w srodku felgi tak? Ponadto powinni zmieniac obydwa pierscienie lozysk (bieznie) i wszystko dopasowac (dokrecac) z odpowiednia sila? Obawiam sie ze sruby mam te same caly czas. Poza tym moje pytanie brzmi- czy opory toczenia kola jak jest na lewarku to musi byc lozysko czy moga byc hamulce? Tzn chodzi mi o to ze podczas jazdy zaczyna cos huczec ok 60 km/h i powyzej 80 raczej zanika. Poprzednio przy lozyskach juz od 40 huczalo i im szybciej tym glosniej. Teraz kazde kolo na lewarku ma opor, i jak sie kreci to tak jakby cos w pewnym miejscu trzymalo kolo, ocieralo cos w stylu zle wycentrowanego kola w rowerze:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |