Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] benzyna 98 oktan - czy warto?
Autor Wiadomość
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Maj 2009, 12:57   

bidżej napisał/a:
tamte tematy były chyba w HP i dawno wygasły...


No właśnie teraz szukałem jakiś tematów o 95 i 98 i nic mi szukajka nie pokazuje.


Pozdro :)
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Maj 2009, 14:31   

Pufcio napisał/a:

Ech... ja miałem na myśli, że odsyłając do gotowego tematu, który ma kilka stron, nie musisz się po raz N-ty produkować z pisaniem tych samych rzeczy, które już tam zostały poruszone
no tak trochę się nie zrozumieliśmy, ale to nic.

Podejrzewam, że ten temat też wyląduje w HP.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 31 Maj 2009, 21:44   

Lej 95, ale dobrej jakosci. Czuje różnice jak zatankuje na shelu :fox:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Maj 2009, 22:23   

Marcinowaty napisał/a:
Czuje różnice jak zatankuje na shelu


Taaaak, Shell ma dobre paliwo :ok:


Pozdro :)
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 31 Maj 2009, 22:44   

ale bzdury 98oktanów do sinika 1,1 nie ma sensu bo tego nie wykorzystasz albo masz silnik podkręcony tzn zwiększony stopień sprężania albo starszy silnik gdzie możesz regulować wyprzedzenie zapłonu
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Cze 2009, 08:13   

Teraz się spieszę, to nie sprawdzę, ale jeśli masz rację, to byłby niezły fail, że ktoś tego nie przesunął do archiwum, czy gdziekolwiek indziej...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 1 Cze 2009, 11:31   

Widzę że wywołała się niezła dyskusja :P No cóż, ja też wcześniej szukałem podobnych tematów i nic nie znalazłem więc pozwoliłem sobie zapytać. W każdym razie wiem już jak ma się sprawa z 98 w kosiarze... A czy różnica między 95 z Orlenu a np Shella czy BP rzeczywiscie jest tak odczuwalna w dynamice i np. zużyciu paliwa?
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Cze 2009, 12:44   

freeman - lajf.

Qniu - streszczając wszystkie poprzednie tematy - lejąc 98 do kosiarki:
-nie sprawisz, że będzie mniej paliła
-nie zwiększysz jej vmax-u
-nie zmusisz do ruszenia z trzeciego biegu
-nie zacznie Ci kawy robić

Jedyne dwie rzeczy, jakie mogą się zmienić to:
-kultura pracy silnika - będzie nieco wyższa
-tempo nagrzewania w zimie - powinno być nieco wyższe (chociaż polemizowałbym czy różnica będzie tak duża i warta pieniędzy dołożonych, żeby kupić "98")

Ten silnik nie jest przystosowany do działania na takim paliwie, więc nie wykorzysta tych dodatkowych oktanów w żaden sensowny sposób.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Cze 2009, 16:14   

Qniu napisał/a:
A czy różnica między 95 z Orlenu a np Shella czy BP rzeczywiscie jest tak odczuwalna w dynamice i np. zużyciu paliwa?


Ja odczułem różnicę pomiędzy tankowaniem na Shellu a np jakimś Bobryku, Lotosie czy Bumerangu ( :cojest: ) Dynamiki w 1.0 nie ma, ale za tą samą kwotę można więcej przejechać.


Pozdro :)
 
 
 
GURU500
[Usunięty]

Wysłany: 1 Cze 2009, 18:12   

ja do swojej MK4 leje tylko u wylacznie 95 tak jak pisze w instrukcji - nie ma sensu -
A tankuje na Lukoil wczoraj byla po 4,16 dzis jak przejzdzalem po 4,27 ;-|
Wiec zgadzam sie z przedmowcami nie ma sensu lac 98 !! szkoda kasy
Pozdrawiam
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Cze 2009, 19:29   

Pufcio napisał/a:
-nie zmusisz do ruszenia z trzeciego biegu
Z tym bym się kłócił. NA 95 też ruszę z trójki.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Cze 2009, 12:31   

jackrzec napisał/a:
Z tym bym się kłócił. NA 95 też ruszę z trójki.

Ty może najpierw sprawdź czym jeździ autor tematu...
Swoją drogą współczuję sprzęgłu i zmysłowi węchu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Cze 2009, 13:22   

Pufcio napisał/a:
Ty może najpierw sprawdź czym jeździ autor tematu...

autor się buja kosiarką 1.1i, ja też ruszę z trójki...

kwestia wprawy ;)

a co do sprzęgła... jakieś dwa lata temu ćwiczyłem takie sztuczki - jak ruszyć kosiarke z 4 biegu i dawało rade... tylko trzeba było być mega cierpliwym :)

sprzęgło od tamtego czasu nie było wymieniane i nie mam z nim problemów :)



wracając do tematu: ludzie, po co dalej ciągnąć temat ? nie warto w fofce i tyle
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Cze 2009, 19:01   

Pufcio napisał/a:
Ty może najpierw sprawdź czym jeździ autor tematu...
Swoją drogą współczuję sprzęgłu i zmysłowi węchu.

Nie marudź. Wiem co piszę. Autor jeździ 1,1 , a za krótko siedzisz na tym forum i może nie wiesz że mam dwie fiesty - 1,1 i 1,3. I wcale nie pali sprzęgła - tak że o to możesz być spokojny. Oczywiście to szaleństwo, ale nie mów że nie można!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Cze 2009, 09:51   

jackrzec napisał/a:
Autor jeździ 1,1 , a za krótko siedzisz na tym forum i może nie wiesz że mam dwie fiesty - 1,1 i 1,3.

Mea culpa.

jackrzec napisał/a:
Oczywiście to szaleństwo, ale nie mów że nie można!

Widzę muszę jeszcze raz napisać o co mi chodziło z pisaniem, że z "trójki" nie ruszy - wlanie 98 nie sprawi, że z trzeciego biegu będziesz ruszał "jak gdyby nigdy nic".

Kosiarką zapewne dałoby się ruszyć nawet z piątego biegu. Nie zmienia to faktu, że jak to ładnie ująłeś - jest to "szaleństwo", które zbyt wiele z płynnym ruszaniem nie ma wspólnego.


Swoją drogą - nadal będę uważał, że ruszając ze zbyt wysokiego biegu, niszczysz/palisz sprzęgło. Może czasami w takim stopniu, że jeszcze nie śmierdzi, ale jednak.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.