Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] wentylator, regulacja zaworów
Autor Wiadomość
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 31 Maj 2009, 15:15   [MK3] wentylator, regulacja zaworów

Witam niedawno miałem problem z obrotami ale poradziłem sobie pomógł reset kompa

3 dni temu postanowiłem wyregulować zawory zrobiłem to według instrukcji opisanej
na forum i wszystko było ładnie pięknie do czasu
Dzień później się zaczęło rano normalnie odpaliłem samochód i wyruszyłem po czym po 5 minutach jazdy podczas wrzucenia obojętnie jakiego biegu i nie ważne z jaką prędkością jechałem, gdy nacisnąłem delikatnie na pedał gazu silnik reagował tak jak by odpalał na pych takie zamulenie i potem normalnie przyspiesza
podczas jazdy sprawdziłem wszystkie opcje wszędzie jest tak samo (bieg prędkość )
na postoju gdy chce ruszyć wciskam gaz obroty spadaj tak ze prawie gaśnie a potem normalnie.
Dzisiaj sprawa się pogorszyła reakcja silnika jest taka sama na początkowe naciśniecie gazu dodatkowo doszedł problem ze silnik gaśnie podczas ruszania oraz podczas dojeżdżania do skrzyżowania na luzie (na biegu i sprzęgle - nie )

Problemu nie ma zaraz po odpaleniu normalnie reaguje na gaz

postanowiłem zresetować kompa odpaliłem na biegu jałowym i obroty pulsowały 500 - 1500
stoją chwile na 1100 nagle spadaj do 500 ze prawie gaśnie i potem jakby sam się gazuje i wskakują na 1500 i spadają na 1100 po chwili to samo cała akcja dzieje się przez 30 s i tak cały czas po resecie



Podejrzenia
1.
Znajomy mówił ze to możne być paliwo a miałem na rezerwie dolałem i nic ( możne pompa paliwa )
2.
Możne złe wyregulowałem zawory ale chodzi normalnie cicho nie ja diesel
3.
Zapchany układ wydechowy raczej nie bo mam dziurę na rurze w okolicach skrzyni :)
4.
Czujnik położenia przepustnicy ( ccp - chyba ) słyszałem ze można go sprawdzić odłączając go na pracującym silniku i wtedy obroty nie będą "skakać" ale nie wiem czy to prawda dlatego wole się zapytać


Dodam ze świeczki kable wymienione filtr tez

PS.
Odnoście wentylatora jak odłączę kostkę na obudowie termostatu i zewrze kabelki to wentylator działa ale w korku za cholerę się nie włącza czy to możne być czujnik ??na obudowie
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Maj 2009, 15:45   

simnok napisał/a:

Odnoście wentylatora jak odłączę kostkę na obudowie termostatu i zewrze kabelki to wentylator działa ale w korku za cholerę się nie włącza czy to możne być czujnik ??na obudowie
to musi być czujnik.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
alkaprim
[Usunięty]

Wysłany: 31 Maj 2009, 16:19   

simnok,
simnok napisał/a:
Możne złe wyregulowałem zawory ale chodzi normalnie cicho nie ja diesel
To jest najbardziej prawdopodobne...Masz tak; kolejność zapłonu: 1 - 2 - 4 - 3 i zawory: wydech-ssanie, wydech-ssanie, ssanie-wydech, ssanie-wydech; patrząc od rozrządu(od lewej); luz: ssące 0,25 i wydechowe 0,35mm.
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 31 Maj 2009, 16:46   

no niewidem jutro to sprawdzę ale wydaje mi się dobrze to zrobiłem bo inaczej by terkotał
 
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 1 Cze 2009, 14:04   

dzisiaj sprawdziłem zawory i są idealnie ustawione wiem nie mam pojęcia co się dziej ciągle jest to samo
czekam na jakieś porady bo ja już rozkładam ręce
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2009, 19:38   

Masz na mono to weż se zmajstruj kontrolkę i zaczytaj błędy,,, inaczej biedzimy tu zgadywać co masz nie tak z autem, albo po kolei wymieniaj wszystko na sprawne 100% w końcu natrafisz na szwankujący element,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 2 Cze 2009, 00:11   

a takie glupie pytanie - regulowales zawory na calkowicie zimnym silniku ? ile godzin stal niezapalany przed regulacja ?
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Franio2000
[Usunięty]

Wysłany: 2 Cze 2009, 10:52   

Ja mam w swojej fieście tak samo, zwłaszcza jak silnik jest zimny albo jest wilgotno (np jak pada deszcz). W zimie silnik na biegu jałowym sam gasł, trudno go było odpalić, nalałem do baku pół butelki denaturatu (rozcieńczone z benzyną - pół baku benzymy) i jakiś czas było ok. Teraz w najbliższych dniach wymienie swiece i zobaczymy jak sie będzie sprawował.
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 2 Cze 2009, 16:12   

regulowałem zawory na zimnym silniku - temperatura pokojowa stał w garażu przed regulacja wymieniłem olej. Regulacja bla dodatkowym zajęciem bo i tak olej miałem wymienić

Rozmawiałem z kilkom mechanikami o większość z nich stawia na czujnik położenia przepustnicy aktualnie nie mam kasy zęby go kupić ale w przeciągu 2 tygodni go wymienię i napiszcie czy pomogło
 
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 4 Cze 2009, 14:00   

Witam dzisiaj doszedł do mnie czujnik położenie przepustnicy wymieniłem
go i auto nie do poznania zbiera się od samego dołu i ciągnie jak na
fiestę 1.1i przystało teraz nie ma żadnego problemu z obrotami

Wiec uważam ze temat można zamknąć

Wielkie podziękowania dla kolegi "szogoon-a"
_________________
Wolne miasto Gdańsk
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Cze 2009, 14:31   

a nie taniej było go zreanimować? wystarczy wyczyścić potencjometr, zaizolować na nowo 3 kabelki i bryka - tam się nie ma co popsuć...

simnok napisał/a:
i ciągnie jak na fiestę 1.1i przystało
szumnie powiedziane :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.