| Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:17
 | MK2 - Problem z rozrusznikiem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Maj 2009,  22:55   MK2 - Problem z rozrusznikiem |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Ostatnio mam problem ze swoją Fiestką. Mianowicie dosyć często się zdarza, że przy odpalaniu rozrusznik robi dosyć głośne pyk i koniec odpalania. Szukałem przyczyny problemu i okazało się, że kabel idący od akumulatora do rozrusznika nie jest do końca przykręcony. Tzn nie wiem, czy to wina kabla, ale jak się trochę nim porusza, tak żeby trochę lepiej przylegał do rozrusznika, to samochodzik odpala. Taka moja teoria, że rozrusznik dostaję za mało prądu przy złym ułożeniu kabla. Rozwiązanie wydaje się proste, wystarczyłoby dokręcić śrubkę, jednak tak nie jest. Śrubka drgała tylko o 2-3 stopnie i za nic nie chciała więcej. Po kilkunastu próbach myślałem, że śrubka ruszyła, jednak zaczął się ruszać cały gwint na rozruszniku. Problem więc się nie rozwiązał, a tylko się pogorszyło. Samochodzik odpala, ale bardzo różnie. Czasem wystarczy ruszyć raz kabelek, a czasem przydaję się druga osoba, by nie łazić dziesięć razy od silnika do stacyjki.
 Jeszcze wujek zasugerował, że mogą się wieszać szczotki, czy coś tam, i powinienem po prostu przyłożyć parę razy w rozrusznik i powinno być ok. Jednak wystarcza to na jedno, dwa odpalenia i znów to samo.
 
 Czy da się coś z tym zrobić bez wyciągania/zamieniania rozrusznika? Najlepiej bez kosztów, gdyż tak naprawdę mogę się przemęczyć jeszcze te dwa, trzy tygodnie, póki nie odbiorę drugiej Fiestki od Loy'a. Jednak bywa to dosyć irytujące, zwłaszcza gdy jestem w pośpiechu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2009,  10:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | a drugiej śruby na gwint nie możesz nakręcić ? takiej kontry która dociśnie kabel ? |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2009,  11:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety niebardzo. Jest to przykręcone mniej więcej tak: rozrusznik - oczko od kabla - podkładka - śruba. No chyba, że uciąć kabel i zarobić nowe takie oczko i założyć je za śrubą, tylko może brakować gwintu, bo wiele go nie zostało. Próbowałem też coś wcisnąć w formie metalowego klina, ale jest tam za mało miejsca (między rozrusznikiem, a oczkiem od kabla), żeby coś tam wbić mocno. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2009,  11:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | popatrz dokładnie może razem z przewodem i oczkiem rusza się cała wystająca śruba . jeśli tak to wypalił się styk automatu i należy go wymienić . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2009,  12:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak ruszam kablem to napewno rusza sie tylko oczko kabla. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2009,  14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiem że sposób taśmo drut ale  ..... owiń miedzianym drutem przerwę między nakrętką a oczkiem kabla tak aby kabel się usztywnił i dobrze stykał powinno pomóc   |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2009,  17:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jak nie pomorze to można ostatecznie nadlać cyny palniczkiem gazowym i ponownie przegwintować narzynką rurkową . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2009,  19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba zdjąć obie klemy z akumulatora, odkręcić kable od rozrusznika, wyczyścić szczotą śruby, wyczyścić oczka, założyć nowe podkładki i nakrętki i skręcić, na koniec podłączyć akusa. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |