[MK3] Prosze O Pomoc!!! Problem z ladowaniem i Kontrolka ła |
Autor |
Wiadomość |
miki1405
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 17 Skąd: Puck
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 14:19
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hehe
dobra od początku chronologicznie :
1 dla osoby która ma za wysokie ładowanie . W tym cudzie techniki jest tak że z alternatora do regulatora wychodzi jeden przewód . Podłącz miernik pod ten przewód (nie odłączająć od regulatora) i do masy samego regulatora (zazwyczaj jest metalowy) . Zmierz napięcie które "widzi"regulator . (odpalony silnik)
2 co do osoby która chce naprawić niebieski przewodzik bo nie pali mu się kontrolka to diodę można zastąpić popularną diodą prostowniczą 1N4004 czyli dioda prostownicza 1A . powinna być włączona w kierunku alternatora czyli deska rodzielcza przewód w komorze silnika z wiązki i dioda włączona tak jak mini rysunek z kresek ----===I=-------- alternator . pionowa kreska oznacza pasek czyli dłuższa częśc obudowy przed paskiem ma pokazywać deskę rodzielcza krótsza alternator .
3. Swiecenie kontrolki przy za wysokim ładowaniu to objaw normalny gdyż na liczniku jest ok 13V a na alternatorze tak jak piszesz 18 V wiec 18-13=5V około co jest w stanie zapalić kontrolkę . ALE ten objaw może się pojawić tylko gdy ktoś wywalił diodę na niebieskim przewodzie do altka
4 ciąg dalszy 3 . Jeśli masz za wysokie ładowanie i świeci kontrolka to wskazuje ci to na to że na desce rodzielczej masz wyższe napięcie niż na diodach wzbudzenia alternatora . Czyli sam regulator nie widzi tego że napięcie jest za wysokie . i wg niego ładowanie jest poprawne . Sprawdzenie tej teorii punkt 1 .
5 rozwarcie w obwodzie wzbudzenia (wirnika) powoduje to że kontrolka przestaje się palić i nie pali się ani z kluczykiem ani bez niego ani po odpaleniu auta .
Jeśli jest jeszcze jakiś temat to piszcie bo post się zrobił nieco lawinowy |
Postąpiłem według punktu nr1. Napięcie na regulatorze przy odpalonym silnku,to 18,70v,a na klemach 18,30v...Tylko nie wiem,co to oznacza..Jeszcze dodam,że przy dodaniu gazu na klemach napięcie wzrasta do jakichś 18,60v,więc wnioskuję,że jednak regulator utrzymuje napięcie...Szkoda tylko,że takie duże...:(
[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 14:20 ]
Acha,a po wymianie mostka kontrolka już mi się nie pali przy odpalonym silniku...
[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 14:21 ]
Jużto zrobiłem:)
[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 14:22 ]
Do ostatniej mojej odpowiedzi,to że zrobiłem,chodzi mi,że pomiar regulatora.. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 19:10
|
|
|
jeśli na regulatorze jest 18V to znaczy że jest uszkodzony . |
|
|
|
 |
miki1405
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 17 Skąd: Puck
|
Wysłany: 6 Sty 2009, 20:23
|
|
|
Zamówiłem regenerowany cały alternator(120zł z przesyłką),żebym nie miał znowu niespodzianki,że jednak coś nie działa...Dzisiaj go wymieniłem.Ładowanie 14,36v,nareszcie...Dzięki wszystkim za pomoc i podpowiedzi w rozwiązaniu problemu..:):) |
|
|
|
 |
orinoco
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 53 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: DOA
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 00:47
|
|
|
No właśnie - jak to jest z tym napięciem ładowania? Bo u mnie jest chyba za niskie i rodzą się problemy.
Jest tak:
Silnik pracuje na wolnych obrotach - bez obciążenia na zaciskach aku jest ok. 13,8V. Po obciążeniu spada do 13,2V. To raczej za mało by naładować akumulator. Gdzie szukać przyczyny? Szczotki, regulator czy diody? Kontrolka ładowania grzecznie gaśnie po uruchomieniu silnika.
Coś muszę z tym zrobić bo na dłuższą metę zarżnę nowy akumulator. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 01:38
|
|
|
Napięcie naładowanego akumulatora to 12,8V więc 13,2V to więcej i ładowanie jest.... ale mogło by być wyższe, na start do sprawdzenia połączenia przy alternatorze, akumulatorze i masy, oraz regulator napięcia+szczotki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
orinoco
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 53 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: DOA
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 10:29
|
|
|
Właśnie wczoraj wymontowałem akumulator i podłączyłem do prostownika. Ładował się dobrych kilka godzin, zanim się doładował na full. Porównałem napięcie z autem żony (nowy Renault) - tam napięcia są o 1V wyższe.
Zastanawiam się tylko co się bardziej opłaci - grzebać samemu przy alternatorze i wymieniać wszystko po kolei - szczotki, regulator, może diody, czy lepiej kupić na Alle... regenerowany za 150 zł. Nie bardzo wiem co one są warte, nie mam ochoty wywalić kasy i mieć to samo... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 16:49
|
|
|
Nie patrz na napięcie w innym aycie bo sa regulatory napięcia na 14,4V a są na 14,2V i na 13,80V też widziałem. Regulator+szczotki wymienia się chwilę jak masz alternator BOSCHa a i kosztuje niewiele. Sprawdzenie połączeń nic nie kosztuje a może gdzieś masz słabą masę. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 17:09
|
|
|
Przerabiał ktoś za wysokie ładowanie w mk4? u mnie potrafi wyskoczyć 16,5V przy obrotach powyżej 1,5k, na wolnych trzyma się na ok 14,8V - wszystko bez obciążenia, po obciążeniu (dmuchawa na 4, światła, radio) analogicznie ~15,5 i 13,5V. Od jakiegoś pół roku nagminnie jarają mi się żarówki, więc coś jest nie tak, dzisiaj dodatkowo zastałem rozładowanego aku.
Poczytałem od początku i... brak wzbudzenia, uwalony regulator czy prostownik?
Mogę z tym jeździć czy nie bardzo, bo w poniedziałek mam trase 200km. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 17:45
|
|
|
Na za wysokim napięciu to nie bardzo bo akumulator się zagotuje - zaczynamy od wymiany regulatora. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 17:52
|
|
|
nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, na przewodach w kostce na altku są napięcia: ~2,5V i ~13,7V, wg schematu jeden idzie do kontrolki, a drugi do kompa.
Zaczynam się zastanawiać ile ja już tak czasu z tym jeździłem wiec chyba sobie daruje planowany wyjazd... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 17:56
|
|
|
Marcin, w zasadzie wszystko masz opisane tylko trzeba zrobić pomiary. Zmierz napięcie w którymś kabelku co wchodzi kostką do alternatora to będziesz wiedział co "widzi" regulator i czy dobrze działa. Żarówki się palą bo ich trwałość jest bardzo silnie zależna od napięcia zasilania. Co do wyładowanego akumulatora to spradź czy na postoju ci coś nie żre ale z tego co piszesz to długo jeździsz z za wysokim napięciem ładowania i mogłeś go tym dobić. Nowe niby bezobsługowe akumulatory mają w instrukcji ładowanie max 14.4V bo powyżej następuje silne gazowanie a wody do niego nie dolejesz. Jeżeli to jest stary aku to sprawdź poziom elektrolitu i jak coś dolej wody.
Ja na twoim miejscu bym to zrobił przed podróżą bo możesz mieć niespodziankę - jak ci aku wyschnie całkiem to staniesz na drodze. Poza tym w trasie 200km napewno samochodu oszczędzał nie będziesz a nie wiadomo jakie napięcie pójdzie przy wysokich obrotach. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 20:21
|
|
|
sprawa dzisiaj opanowana, padł regulator napięcia, aku także dostał leżeć, a moja kieszeń ucierpiała po ubytku znacznej części pln-ów... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|