|
[MK4] Hamowanie silnikiem, nie odcina paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
unkis [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:09 [MK4] Hamowanie silnikiem, nie odcina paliwa.
|
|
|
Mam taki problem z autkiem. Chodzi dokładnie o to że nie da się hamować silnikiem, komputer nie odcina paliwa. A wiem że tak jest gdyż niedawno podłączyłem sobie do auta komputerek pokładowy który pokazuje mi chwilowe i średnie spalanie. Np hamując silnikiem z 90 km/h chwilowe spalanie wynosi ok 1,5 l/100km a gdy się jedzie na luzie to ok 0,6 l/100km. Nie wydaje wam się że jest to trochę dziwne? Dodam że w przeszłości miałem problemy z za wysokimi obrotami na biegu jałowym podczas zmiany biegów i dojeżdżania do świateł oraz auto zachowywało się tak jak by miało tempomat, bez dodawania gazu sam przyspieszał. Silniczek krokowy był wymieniany na nowy. I jeszcze mam też taki problem że obroty po wciśnięciu sprzęgła utrzymują się przez ok 3 sekundy i dopiero spadają, a jak już spadną to czasem do 900 a czasem do 1200 a nawet do 1500 i się tak utrzymują tak jak by auto cały czas było na ssaniu mimo że silnik jest gorący. Znowu gdy obroty wynoszą ok 900 to ma tendencję do gaśnięcia. Proszę o pomoc i odpowiedź co może być powodem tych dwóch rzeczy. Silnik to endura 1,3 z 96r. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:37
|
|
|
unkis napisał/a: | Chodzi dokładnie o to że nie da się hamować silnikiem, komputer nie odcina paliwa. |
Cały feler w tym, że nie rozróżniasz hamowania silnikiem od odcinania paliwa.
Żeby hamować silnikiem, paliwo wcale nie musi być odcinane.
To pierwsza kwestia. Druga jest taka, że żeby paliwo mogło być odcięte, obroty muszą się znajdować powyżej pewnego progu (w benzyniaku może to być np. 2,5-3,0 krpm [zaznaczam, że to są liczby przypadkowe]). Jeśli spadną poniżej, to silnik zwyczajnie będzie dostawał mieszankę. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
unkis [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 23:53
|
|
|
Ale podczas hamowania silnikiem w innych autach jakimi jeździłem odcinał paliwo i spalanie chwilowe pokazywał 0l/100km, a u mnie w żadnym przedziale obrotów nie da się tego osiągnąć. Zawsze pokazuje ok 1,5 litra. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 09:57
|
|
|
Dziwne, że pokazuje 1,5 i na luzie jest mniej. Powinien - jeśli mieszankę spala - pokazywać proporcjonalnie do obrotów.
Zaś co do samego silnika - ja nie z tych, którzy podają z pamięci kąt wyprzedzenia zapłonu, itd. Nie wiem, czy ten silniczek ma węże powrotne, żeby niespalone paliwo mogło sobie wrócić do baku. Jeśli nie ma, to rzecz jasna nie uzyskasz efektu "jazdy za darmo" - ale w tym temacie musiałby się wypowiedzieć któryś ze speców od silników.
ps. z ciekawości - inne = jakie? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:36
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Żeby hamować silnikiem, paliwo wcale nie musi być odcinane. | Sęk w tym że nawet mk3 1,1 na jednopunkcie podczas hamowania zamyka dopływ paliwa i zaczyna je dopiero podawać ok 1200 rpm. Jeśli mu nie odcina to mogą być dwie rzeczy - albo skopany CPP albo VSS i komp leci w trybie awaryjnym na jednym z tych czujników i dlatego nie odcina. Po za tym to 1,3 w mk4 konstrukcyjnie jest prawie identyczny jak 1,1/1,3 w mk3 z tym że ma zmieniony dolot i innego kompa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:50
|
|
|
jackrzec - ostatnio wywiązała się dyskusja i próg takich obrotów zdaje się był wyższy. Cóż, co silnik to inaczej. Odnośnie takich detali się nie orientuję (zaznaczyłem, że spec ze mnie żaden), więc rzuciłem całkiem przykładową wartość |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:58
|
|
|
Pufcio napisał/a: | próg takich obrotów zdaje się był wyższy | Nawet w książce jest tak podane... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:15
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Nawet w książce jest tak podane... |
No to niech będzie. Chwała za to, że się pojawiłeś i napisałeś, niemniej - trzeci (i mam nadzieję ostatni) raz piszę, że w tej tematyce aż tak nie siedzę i tego nie wiedziałem, co więcej - żadnych liczb nie byłem pewien, a moja wiedza pochodziła z tematu w którym pisano co pisano (jak Ci zależy, to znajdź i się podziel swoją wiedzą) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:28
|
|
|
Ja nie muszę szukać, bo ja to wiem. Druga sprawa - jak czegoś nie wiem, to nie piszę nic, tylko staram się znaleźć odpowiedź. Dlatego np nic nie piszę w dziale LPG, bo nie mam pojęcia o tym.
Jeśli zaś chodzi o odcięcie paliwa, to działa to w dwie strony - przy hamowaniu silnikiem i przy przekroczeniu maksymalnych obrotów. Trzecia sprawa to silniki diesla od zawsze odcinają paliwo przy hamowaniu. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:31
|
|
|
Jeśli tylko silnik będzie miał informacje z CPP i VSS po części z MAP to jeśli minimalnie auto będzie popychać silnik to powinno odciąć paliwo,,, ja stawiam na lipny ten komputerek - jak Go wpiąłeś w instalację? Samochód wyposażony oryginalnie w take liczydło podaje dokładnie, urządzenie podpinane zewnętrznie zazwyczaj jest podpięte tylko pod wtryskiwacz i zlicza sobie jego czasy otwarcia, bez znajomości ciśnienia paliwa, grubości dyszy, ilości podawanego powietrza i tak dalej - podaje lipę zwyczajnie.
[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 21:36 ]
jackrzec napisał/a: | Trzecia sprawa to silniki diesla od zawsze odcinają paliwo przy hamowaniu. | We fiestach mk2/3 odcina do dawki biegu jałowego,,, we większości starych diesli tak jest. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:56
|
|
|
jackrzec - tu nie chodzi o to, że masz szukać informacji na ten temat, tylko o to, że w temacie, w którym nie było postu podającego konkretne informacje, mógłbyś coś napisać i tym samym pomóc innym. Nie wszyscy mają w domu książki o mk3 (swoją drogą nawet nie napisałeś czy ta informacja była w instrukcji obsługi, czy w jakimś "sam naprawiam"). Naprawdę, jak okażesz trochę więcej zrozumienia, to kapelusz Ci z głowy nie spadnie.
Swoją drogą - informacja, że diesle odcinają paliwo, unkisowi - zważywszy że ma benzyniaka - jest bardzo potrzebna... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 22:30
|
|
|
Pufcio, w niebieskiej książce bodajże pisze że już 1,1i odcina paliwo. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
unkis [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:14
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ja stawiam na lipny ten komputerek - jak Go wpiąłeś w instalację? |
Podłączony jest on do sygnały z wtryskiwacza, i do VSS. Rozwiązane jest to w ten sposób że oblicza się stałą wtrysku, czyli ilość paliwa wtryskiwanego w jednostce czasu. Komputerek zlicza długość wtrysku i z danymi VSS oblicza spalanie. A to że podaje raczej dobre wartości, wiem bo miedzy tankowaniami pod korek średnia z komputera a wyliczona przeze mnie różni się maksymalnie 0,1l/100km. A poza tym nawet jak nie miałem tego komputerka to coś dziwnego zacząłem podejrzewać. W trasie gdy w każdej możliwej sytuacji hamowałem silnikiem i wogóle nie jeździłem na luzie średnie spalanie wychodziło mi o ok 0,5-1 litr większe. Ekonomiczniej mi wychodziło zjeżdżać z górki na wciśniętym sprzęgle. Wtedy się już zacząłem zastanawiać że coś jest nie tak. A poza tym jak już wcześniej pisałem auto ma problemy ze schodzeniem z obrotów.
Cała historia problemu wygląda tak:
Na początku auto czasami gasło jak się wciskało sprzęgło. Gdy mechanik zresetował komputer zaczęły się problemy z za wysokimi obrotami. Przy dojeżdżaniu do świateł i przy zmianie biegu obroty rosły do 4000 i dopiero po zatrzymaniu samochodu spadały. Wymieniłem Silnik krokowy ale to nic nie pomogło. Dopiero jak odłączyłem VSS to przestał wyć ale za to znowu gasnął. Zabawa z tymi czujnikami już trwa od zeszłych wakacji i nie mogę dojść co jest tego przyczyną. A komputerek podłączyłem jakiś miesiąc temu więc nie sugeruję się tylko nim, on mi tylko potwierdził moje podejrzenia. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:32
|
|
|
JoeMix - wybacz, ale muszę dopytać - co to za książka? Bo kolor niewiele mi mówi, tym bardziej że mam mk5... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2009, 18:47
|
|
|
Pufcio, niebieska książka od mk3 bodajże WŁiK czy coś takiego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Kwi 2009, 19:05
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Pufcio, niebieska książka od mk3 bodajże WŁiK czy coś takiego,,, |
Ok, danke. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2009, 20:57
|
|
|
unkis napisał/a: | Wymieniłem Silnik krokowy ale to nic nie pomogło. Dopiero jak odłączyłem VSS to przestał wyć ale za to znowu gasnął. | A VSS tez wymieniałeś? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|