| 
		[MK3] Brak ładowania. Ponownie. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Kwi 2009,  18:47   [MK3] Brak ładowania. Ponownie.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ponownie mam problem z ładowaniem albo z jego brakiem. Ostatnio wymieniłem cały alternator pomogło. Międzyczasie sprawdziłem starego alternatora i okazało się że jedna z cewka wzbudzenia była urwana co powodowało że ładował tylko na wysokich obrotach, choć nie wiem czy to było to nie sprawdzałem. Kontrolka od ładowania żarzy się delikatnie tak że w dzień nie było jej widać.
 
 
Teraz historia się powtarza. Ładowanie mam 12,3V czyli znacznie za niskie. Kontrolka się nie święci(choć jak się ściemni to sprawdzę). 
 
 
Co zrobiłem:
 
-Sprowadziłem regulator napięcia(miałem zapasowy nowy po poprzedniej historii). Jest ok.
 
-Sprawdziłem pasek. Jest ok
 
-Kable są wizualnie całe, styki nie zaśniedziałe.
 
 
Co mogę zrobić:
 
- Założyć stary alternator którego chyba naprawiałem i sprawdzić czy będzie ok. Choć nie będę mieć 100% pewności czy czasami on nie jest walnięty, bo jak pisałem wyżej że nie sprawdzałem go po naprawie.
 
 
Co wy proponujecie co mogę jeszcze sprawdzić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Kwi 2009,  21:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sprawdź napięcie na wyłączonym i pracującym silniku, ale na kostce (przewodzie) alternatora i względem jego masy. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Kwi 2009,  21:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | albo poszły szczotki albo urwał się niebieski przewód . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Kwi 2009,  08:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szczotki nie bo regulator jest ze szczotkami a go wymieniałem. Niebieski kabel sprawdzę.
 
 
A gdzie powinno być napięcie(na jakich pinach) i jakie. | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Kwi 2009,  10:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja się podepne co by nie zakładać nowego tematu...
 
 
Dzisiaj kupiłem nowy aku... koleś od razu sprawdził ładowanie - jest 13.80 max bez obciążenia... i powiedział, że najlepiej by było aby zrobić tak, żeby doszło do 14.20 i tu pytanie: jak to można zrobić? pasek mam dobrze naciągnięty...
 
 
może troche głupie pytanie ale laik jestem    | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Seb0l  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Sebastian 
                  Wiek: 40  Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY .... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Kwi 2009,  12:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miły zależy jaki masz regulator napięcia, u siebie mam regulator na 14,1 V i żadnego wyższego napięcia z alternatora nie uzyskam, no chyba że wymienię regulator. 
 
Proponuje zdjąć klemy z akumulatora, przeszlifować je papierem ściernym. Jak już będziesz miał odłączony akumulator to 13stką odkręć nakrętkę na rozruszniku i tutaj też wyczyść styki. U mnie w ten sposób z 13,9 V ładowanie na klemach akumulatora poprawiło się na 14,08 - 14,1V. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Kwi 2009,  13:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Naprawione. Przyczyną był kabel idący od alternatora do rozrusznika. Nie miał przejścia. | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2009,  15:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Seb0l, zobaczymy... ale nie mam miernika... musiałbym sobie sprawić... ale zrobie jak mówisz... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.