| 
		Ogrzewanie  Nagrzewnica, elektrozawor | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 honzi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2009,  15:19   Ogrzewanie  Nagrzewnica, elektrozawor
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.. odrazu mowie ze szukalem na forum i na dokladnie moje pytania odpowiedzi nie znalazlem.
 
 
Wiec...
 
 
Oczywiscie padlo mi ogrzewanie w mk4 po wymiania plynu w chlodnicy. (leci tylko zimne powietrze)
 
Wymienilem wiec termostat jako piwrwszy..(nic)
 
Odpowietrzylem caly uklad..(10min wlaczony silnik i dolewanie wody) 
 
Jutro biore sie za elektrozawor lub nagrzewnice!!!
 
 
Moje pytania...
 
 
- CZY NAGRZEWNICE ODPOWIETRZA SIE ODDZIELNIE OD CHLODNICY??
 
- JEZELI TAK TO GDZIE?
 
- CZY PO ODLACZENIU KOSTKI OD ELEKTROZAWORU, POWINNO LECIEC CIEPLE POWIETRZE?
 
 
 
Dzieki za odpowiedz | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez diodalodz 27 Mar 2009,  11:43, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jonteczek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2009,  18:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | honzi napisał/a: | 	 		  - CZY NAGRZEWNICE ODPOWIETRZA SIE ODDZIELNIE OD CHLODNICY??
 
- JEZELI TAK TO GDZIE?  | 	  
 
 
z tego, co mi wiadomo, to nagrzewnicy się nie odpowietrza, choć mogę się mylić   
 
osobiście, proponuje szukać przyczyn usterki gdzie indziej, może to być elektrozawór nagrzewnicy lub tranzystor na panelu sterowania ogrzewaniem...
 
 
 	  | honzi napisał/a: | 	 		  | - CZY PO ODLACZENIU KOSTKI OD ELEKTROZAWORU, POWINNO LECIEC CIEPLE POWIETRZE?  | 	  
 
 
tak, powinno lecieć ciepłe powietrze, bo zawór pozostaje otwarty, z tym, że jest możliwość, że "zaciął" się w pozycji zamkniętej i pozostaje w niej cały czas... ja na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany elektrozaworu, później upatrywał winy w panelu sterowania nawiewem - ale to tylko moja sugestia    fajnie by było, jakby ktoś tu jeszcze zabrał głos w tym temacie    | 
             
						
				_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2009,  19:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               powinna się sama odpowietrzyć...
 
 
 	  | jonteczek napisał/a: | 	 		  | fajnie by było, jakby ktoś tu jeszcze zabrał głos w tym temacie | 	  
 
nie chce mi się...      http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=33271
 
 
a temat i tak zaraz wyleci za brak tagu... | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 honzi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2009,  20:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marcin Dziki czytalem..... ale moje pyatnie bylo inne niz odpowiiedzi w tym temacie.....
 
 
Dzisiaj rozlaczylem elektrozawor i kostke z panelu sterowania...
 
 
Na co stawiacie:
 
 
- zapchana nagrzewnica....(czy jak przeplucze ja karcher-em, nic sie niestanie)
 
- czy bedzie to elektro zawor
 
 
Oraz pytanie na kture widzialem odpowiedz ale po 30 min szukania niemoge jej ponownie znalezdz.....
 
 
-Czy weze od chlodnicy powinny byc oby dwa gorace...
 
- Czy gorny goracy a dolny zimny?
 
 
Dzieki za odpowiedz..i mam nadzije ze nie naraze sie admina.(Sorkki) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2009,  21:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ... do wykasowania... | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Marcin 26 Mar 2009,  21:15, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2009,  21:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oba przewody gorace beda i tak i tak, a sprawdzic zawor mozesz w prosty sporob, odkrecasz go od ukladu sprawdzasz w jakim polozeniu jest zawor, przekrecasz pokretlo w aucie i sprawdzasz czy skubaniec zareaguje jak nie to masz odpowiedz... 
 
Prostrzej metody nie ma weryfikacje tej przypadlosci, tak samo robilem w mazdzie 121 (blizniak MK4) | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jonteczek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2009,  11:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kolego, staguj szybko temat zgodnie z regulaminem, bo zaraz zostanie usunięty!  chodzi o jego nazwę!
 
 
Możesz spróbować ją jakoś przepłukać tym karcherem, bo może być faktycznie zapchana - metoda najtańsza i myślę, że od tego powinieneś zacząć.
 
Później, jeśli nie pomoże, bierz się za elektrozawór, a następnie za panel sterowania - innej możliwości już nie ma    | 
             
						
				_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2009,  15:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moment no, skoro dzieje sie to po zmianie plynu to dlaczego od razu zawór mialby sie uszkodzic? przed wymianą bylo wszystko ok?
 
plyn w ukladzie zawsze będzie gorący bo nie ma opcji zeby po przejsciu przez chlodnica schlodzil sie do 5st.C
 
 
jak silnik dziala i jezdzisz to wskazowka temp cieczy w jakim polozeniu jest? | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 honzi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2009,  16:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No wlasnie wskazowka pokazuje mi cigle zero...ale przed wymiana plynu ogrzewanie chodzilo...jednak jak tylko wjechalem do miasta zaczelo leciec tylko zimne powietrze..
 
 
dziwne co nie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2009,  18:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a jak auto stoi powiedzmy 10 minut to wskazówka drgnie do góry?
 
jezeli tak, to masz cos z termostatem, sam go wymieniales? moze zle go wsadziles. | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 honzi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Mar 2009,  13:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nawet po 30 min nic.....
 
 
Termostat napewno dobrze wymienilem tego akurat jestem pewny.....
 
Ale problem powstal przed wymiana termostatu.......a nie po nim....
 
Dzieki 
 
 
[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 17:50 ]
 
Wymianilem elektrozawor. przedmuchalem nagrzewnice... i nadal zimno........ nie leci ani troszke cieplego powietrza......kolejne pytanie.....
 
 
- Czy czujnik temperatury moze miec cos z tym wspolnego?(moj nic nie pokazuje)
 
- oraz jak to wysztjko sprawdzic....na poprzednim elektro zawoze wyjelem z niego wtyczke (tak jak bylo napisane na forum) i powino zaczac grzac...?
 
 
 
Dzieki za odpowiedz....ja nie mam  pojecia co to moze byc... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |