| 
		[MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  01:37   [MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. Mam możliwość zdobycia powypadkowego Escorta MK6 (po uderzeniu prawą stroną w latarnię, wyrwane jedynie koło). Czy przy przekładce silnika 1.6 16v do mojej Fiesty 1.0 na gaźniku będzie dużo przerabiania ? Chodzi mi głównie o to czy mocowania silnika są takie same, ewentualnie wycinanie/dospawanie blachy żeby silnik się zmieścił. Escort jest kompletny, więc nadaje się na dawcę wielu rzeczy. Które elementy trzeba jeszcze wraz z silnikiem wymienić ? Półośki będą pasowały z Escorta ? I jeszcze które elementy zawieszenia by się nadały, amortyzatory ewentualnie same sprężyny ?
 
 
Trochę dużo tych pytań, ale byłby to mój pierwszy swap i chcę się na wstępie dowiedzieć czy warto podejmować się tego zadania    
 
 
 
Pozdro    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SpiderMAN  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  07:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szukaj o swapach, ale nie licz, że z Escorta cokolwiek pasuje bez przeróbek i to grubych...
 
Z zawieszenia na 99% nic nie pasuje...
 
Sam silnik owszem, ale łapy, na pewną nie są w tych samych miejscach... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  13:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No o swapach czytam      I wiem że w trakcie wyjdzie wiele problemów i przeróbek, ale chciałbym się dowiedzieć czy niedoświadczony w swapach człowiek jest w stanie to zrobić i czy warto się tego podejmować ?
 
 
 
Pozdro    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 eCo^  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  13:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie pasuje
 
Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł) 
 
mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
 
bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
 
nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
 
czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
 
ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
 
pozdr | 
             
						
				_________________
  
 
 
Było 1.6 104 KM
 
Było 1.8 16v 130 KM
 
Było 2.0 16v 136 KM
 
>>Grupa Wrocław<< | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  14:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Te części które opisałeś to musiałbym dokupić oddzielnie ? Z Escorta nie będą pasowały ? Chodzi mi o chłodzenie i skrzynie, bo bak i łapy to wiem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 eCo^  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  14:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | od eśka nie podejdzie | 
             
						
				_________________
  
 
 
Było 1.6 104 KM
 
Było 1.8 16v 130 KM
 
Było 2.0 16v 136 KM
 
>>Grupa Wrocław<< | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  14:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Aha, czyli dobrze zrozumiałem    To w takim razie daruję sobie jednak tego Escorta    Dzięki za pomoc      Temat do usunięcia     
 
 
 
Pozdro    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  16:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | skrzynia podejdzie, a ukąłd chłodzenia też da sie za adoptowac. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przy takim swapie sporo zależy ile zrobisz sam oraz jak mocno będziesz w tym zaparty . Escort ma większą komorę silnika  , więc na pewno nie będzie to P&P , ale z drugiej strony przy odrobinie pracy chłodnicę da sie dopasować , węże skrócić itd . jeżlei chodzi o przeniesienie napędu - skrzynia podejdzie ( musisz ją jedynie na fiestowskich łapach posadzić , zobacz - moze Twoje będą pasowały ) poza tym półosie będą dłuższe , ale już same przeguby będą pasowały ( powinny podejśćna Twoje półosie , jeżlei nie to szukasz półosi do mk3 1.4 - 1.6 ) Zaciski hamulcowe podejdą , a tarcze ( po drobnej przeróbce ) także , ewentualnie możesz je zastąpic tymi od ikserki . 
 
 
Zasadniczo pomysł na swapa fajny i jeżlei escort był w dobrym stanie to dobry - tym bardziej że bierzesz auto całe czyli nie położy Cię brak wtyczki  , podpórki czy innej dupereli . Ale jeżeli myślisz o przekładce w jeden dzień to wybij to sobie z głowy . Będzie nieco chodzenia i kombinowania . Pomysł dobry na początek zabawy z przeróbkami aut     
 
 
Jeżeli chodzi o koszta - jak wykonasz wszystko sam to pożądnei wykonany swap zamknie się w sumie 1000 zł . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  20:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | eCo^ napisał/a: | 	 		  nie pasuje
 
Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł) 
 
mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
 
bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
 
nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
 
czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
 
ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
 
pozdr | 	  
 
Szukam wlasnie odpowiedniej budy 1.1 1.3 dla kumpla i bede przekladal to co napisales ze nie pasuje    a essi 1.6, 1.8 sa na IB5 wiec zadnego problemu nie ma z osadzeniem tego w MK3, malo tego jest multum mozliwosci adaptacji sprzegiel, zaczynajac od tego ze zetec 2.0 z mondeo lata na sprzegle z 1.8D MK3 ... skrzynia jest z 1.6 16V,polosie z MK6 essiego ale same przeguby juz z 1.8D fiesty MK3. 
 
Zrobie przekladne z eska na MK3 to pokaze pare fotek... 
 
Pozdro | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2009,  00:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmmm, to jednak zmienię zdanie i podejmę się tego swapa      Nawet nie marzę o tym ze zrobię go w jeden dzień       Dobrze wiem że będzie dużo kombinowania, zawsze w trakcie wychodzą jakieś drobiazgi utrudniające pracę     
 
 
Tak więc proszę jednak o nie zamykanie tematu,  przyda się jak będę potrzebował Waszej pomocy      Dzięki.
 
 
 
Pozdro    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grand  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2009,  01:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | swap w jeden dzień wykonalny ja z kumplem w 2 osoby zrobiłem swap mazdy 323F w 6 godzin od zgaszenia po przyjeździe z pizzerii ( gdzie zaczynamy każdy większy mod ) do odpalenia nowego silnika 6 godzin. ale wszysto P&P  komp wiązka skrzynia półosie zawieszenie. z mazdy 1.6 na 1.8 GT | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2009,  21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Żebyście sobie nie myśleli że zrezygnowałem, to uaktualniam temat i dodaje parę zdjęć z postępu prac          
 
 
Silnik z Fiesty wyjęty, muszę tylko wyczyścić komorę silnika     
 
 
 
 
 
Oto dawca i nowy silniczek:
 
 
 
 
 
 
 
I transport silnika do garażu    
 
 
 
 
 
Silnik stoi już koło Fiesty i czeka na montaż      Ze wstępnych oględzin mocowania z Escorta podpasują, ktoś pomyślał i mocowania są przykręcane a nie spawane. Niestety, po wyjęciu i dokładnych oględzinach okazało się, że w czasie wypadku wyrwana półośka uderzyła w miskę olejową i zrobiła dziurę          Jeszcze nie zdecydowałem czy kupię nowa/używaną czy może skleję/zaspawam. Najpierw wstawię silnik a miskę się załatwi później     
 
 
 
Pozdro    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Pele 5 Cze 2009,  08:13, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 chudy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2009,  23:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no no swapik zapowiada sie ciekawie, powodzenia w pracach | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  23:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyszczenie komory jednak nie wypaliło      Ale silnik już siedzi      Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę     Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia    
 
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze    
 
 
A i silnik jest delikatnie przekoszony      Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ??
 
 
 
 
 
 
Pozdro    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  09:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pele napisał/a: | 	 		  Czyszczenie komory jednak nie wypaliło      Ale silnik już siedzi      Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę     Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia    
 
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze    
 
 
A i silnik jest delikatnie przekoszony      Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ??
 
 
[url=http://images44.foto...c2m.jpg]Obrazek[/URL]
 
 
 
Pozdro    | 	  
 
 
moze miec wplyw ze np polos bedzie wypadac, pobaw sie z tymi poduchami i wypoziomuj silnik ze skrzynia w aucie, acha zmieniles sobie rozrzad przed wsadzeniem silnika ?Moim zdaniem zwolnij tempo prac na rzecz dokladnosci i szczegulów 
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 
www.fiesta-squad.prv.pl
 
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 
cos dla grupy jebax teoretix
 
fiesta rs 1300 w akcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  17:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | :yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  18:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | :yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto... | 	  
 
 
no nie ma   
 
 
mi sie zdaje ze zrobil to tak jak Daras jak zakladal rs2k 
 
 
Konrad ostatnio widzialem osadzonego ziutka z escorta na łapie cvh... tragedia to byla no ale nie robmy OT   
 
 
pozdro    | 
             
						
				_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 
www.fiesta-squad.prv.pl
 
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 
cos dla grupy jebax teoretix
 
fiesta rs 1300 w akcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pele napisał/a: | 	 		  :)
 
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze    
 
 
 | 	  
 
 
Podoba mi się Twoje podejście     
 
 
Zespół napędowy wypoziomuj , pomijając możliwość wypinania się półosi to możesz miećproblemy z notorycznie obrywanymi poduszkami - będą działały na nie inaczej przyłożone siły . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  22:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki, postaram się wypoziomować      Rozrząd wymienię jak dozbieram kasę      Jeśli chodzi o mocowania, to blok trzyma się na łapie z Escorta, a łapy pod skrzynią są od Fiesty, w tym silniku były otwory na śruby dopasowane do mocowań Fiesty i przykręciłem je do belki tak jak był 1.0, zdjęcia pokażę jak dorwę aparat     
 
 
Darekmk3,  Ty masz 1.6 wsadzony przez fabrykę ? Mógłbyś podesłać zdjęcia jak trzyma się ten silnik w oryginale ?
 
 
Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa     
 
 
 
Pozdro    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |