| 
		[MK3] pytanie dla dociekliwych elektryków lub elktroników | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 slawomir-l  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Sławek (Maniek) lub (Manfred) :] 
                  Wiek: 43  Dołączył: 17 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2009,  13:35   [MK3] pytanie dla dociekliwych elektryków lub elktroników
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pytanie dla dociekliwych elektryków lub elektroników z miłowania bądz z wykształcenia
 
 
mam centralny zamek " oryginał" forda jak wszystkim wiadomo ma 4 przewody stały "+" i
 
stały "-"
 
oraz dwa łaczone ze drugim siłownikiem na których zależnie od chwili położenia zamka 
 
na jednym jest "+" na drugim "-" i odwrotnie
 
 
sterownik taki uniwersalny do sterowania pilotem wysyła sygnał tylko minus na ok. 3 s. co wystarcza na zamkniecie zamka ten sygnał pojawia sie raz na jednym raz na drugim przewodzie które wg. schematu powinny byc połaczone z przewodami od siłowników ale po
 
połączeniu zamki cały czas sie zamykaja i otwieraja bo nastepuje sprzerzenie
 
 KRÓTKI SCHEMAT OBRAZUJACY:
 
 
                           BIAŁY "+" ------------------  BIAŁY "-"
 
SIŁOWNIKI                                                              MODÓŁ
 
          FORDOWSKIE                                                    STERUJĄCY
 
                           
 
                           ŻÓŁTY "-"  ------------------  BIAŁO-CZRNY "-"     
 
 
 
TERAZ PYTANIE:!!!!!!!!!!!!!
 
 
co tam można zastosować albo jak zmienić podłączenie siłowników lub modułu żeby o funkcjonowało  i czy mechanicznie " po przekręceniu kluczyka" zamiki też otworzą sie razem ??
 
czekam na wszelkie sugestie i podpowiedzi     
 
 
dla bardziej wnikliwych moge zeskanowac schemat podłaczenia jest ich 4 rodzaje ale 
 
żaden sposób nie przyniósł oczekiwanego rezultatu mało tego
 
jakby ktoś pomyślał że bez głowy dokonałem zakupu otórz "modół nie taki"
 
to dla woli ścisłości firma od której kupywałem zapewniała mnie 5 razy ze bedzie wszystko pasowało.....     
 
                        | 
             
						
				_________________
   GALERIA ZE SPOTÓW TZ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2009,  19:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zamień przewody sterujące stanem zamka-powinno pomóc(u mnie pomogło)    
 
A tak na marginesie W mk3 nie ma sterownika centrala    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomir-l  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Sławek (Maniek) lub (Manfred) :] 
                  Wiek: 43  Dołączył: 17 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2009,  11:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zamiana kabli nic nie dała żółty jako biały i odwrotnie
 
chyba ze zasilanie jako sterowanie 
 
  
 
ale to ja nie wiem czy sie cos nie sfajczy...:) | 
             
						
				_________________
   GALERIA ZE SPOTÓW TZ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2009,  22:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | slawomir-l napisał/a: | 	 		  zamiana kabli nic nie dała żółty jako biały i odwrotnie
 
chyba ze zasilanie jako sterowanie
 
  
 
ale to ja nie wiem czy sie cos nie sfajczy...:) | 	  
 
A co właściwie robiłeś przy tym centralu-wymieniałeś siłownik( 1 czy 2),zakładałeś nowy central??    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomir-l  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Sławek (Maniek) lub (Manfred) :] 
                  Wiek: 43  Dołączył: 17 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2009,  23:37   schemat
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               NIC NIE WYMIENIAŁEM POMYŚLALEM ŻE BEDE TROCHE LENIWY I NIE BEDE SIE CO DRUGI DZIEN WŁAMYWAŁ DO AUTA..." WKŁADKI" JAK KTOŚ MA FIESTE KILKA LAT TO WIE O CZYM MÓWIE...:)
 
I ZAŁOZE ORYGINALNY CENTRAL I STEROWANIE PILOTEM..:)
 
I TAK PRZYSPORZYŁEM SOBIE PRACY I GŁÓWKOWANIA
 
 
JAKIŚ ELEKTRYK PORADZIŁ MI ŻEBYM ODŁĄCZYŁ CAŁE ZASILANIE I PODŁACZYŁ TYLKO STEROWANIE ŻE POWINNO ŚMIGAĆ ALE NIE WIEM CO Z TEGO BĘDZIE
 
 
 
A I TAK JAK OBIECAŁEM DODAJE SCHEMAT MOJEGO STEROWNIKA DO CENTRALA
 
RESZTA PRZYPADKÓW WYNIKAJĄCYCH Z RÓZNYCH PODŁĄCZEŃ J/W
 
 
  | 
             
						
				_________________
   GALERIA ZE SPOTÓW TZ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 uciu  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 42  Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2009,  23:42   Re: schemat
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie krzycz tak, jest już cisza nocna.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkadiusz287 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2009,  07:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moim zdaniem powinno to być podłączone według tego schematu
 
  
 
moja centralka miała jeszcze zworke do zmiany polaryzacji. 
 
 
Mała rada ode mnie:
 
weź próbówkę albo miernik i sprawdź na których kabelkach pojawia się + a na których - gdy otwierasz i zamykasz drzwi, (ja tak zrobiłem i bardzo mi to pomogło) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2009,  12:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nic nie zdziałasz, puki nie rozbebeszysz siłownika w drzwiach kierowcy - jak chcesz się w to bawić - trzeba go wymontować rozebrać, tak żeby złożyć, i potem zamontować to daj znać,
 
 
Siłowniki w aucie mają jeden 2 przewodu od zasilania silnika, drugi 2 przewody od zasilania układu i 2 przewody do zasilania 2-go siłownika - zero układu sterowania i to trzeba dorobić. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomir-l  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Sławek (Maniek) lub (Manfred) :] 
                  Wiek: 43  Dołączył: 17 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2009,  20:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mam siłowniki oba mastery z obu wychodza 4 przewody 
 
wiec co mam zrobic z nimi??
 
albo co dołożyć?? | 
             
						
				_________________
   GALERIA ZE SPOTÓW TZ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2009,  20:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | slawomir-l napisał/a: | 	 		  ja mam siłowniki oba mastery z obu wychodza 4 przewody
 
wiec co mam zrobic z nimi??
 
albo co dołożyć?? | 	  
 
Czyli mamy rozumieć, to jest nowy zestaw który zakładasz do autka?
 
1) Jak zamieniałeś kable to zamieniałeś te którymi komunikują się siłowniki tak?
 
2) Ten sterownik ze schematu masz podłączony czy bez niego? | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2009,  20:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sławek, 
 
po 1 to napisz czy to są nowe czy używane siłowniki
 
po 2 czy oby we wszystkich siłownikach są sprawne wyłączniki krańcowe  bo                   może powodować ich otwieranie i zamykanie.
 
po 3 jeśli tylko jeden przewód będzie niesprawny zamki będą szalały, tyczy się to stałej masy i tej pływającej do otwierania i zamykania.
 
po 4 możesz mieć gdzieś zwarcie
 
po 5 jeśli chcesz otwierać recznie oraz za pomoca pilota alarmu to nic nie rozłączasz wiązka zostaje tak samo jak podłączona przy recznym otwieraniu. Dołączasz tylko sygnał (-) minus do jednego i powinny sie zamknąć zamki poźniej do drugiego przewodu i powinny sie otworzyć, takie sygnały powinien dawać sterownik zamka i co najważniejsze nie ciagły sygnał ale od 1-3 sek i powinien zanikać bo będziesz miał problem zamkniesz kluczykiem a tu zonk sie otworzy i tak w kólko.
 
Co do tego jak masz alarm i ma on możliwość sterowania centralnym zamkiem to podaje albo + albo - i można wybrać jak długo ma ten impuls trwać 1 sek czy 3 sek (w zależności od alarmu) U mnie podaje alarm plus więc zastosowałem dwa przekaźniki podające stała masę z (-) do siłownika na 3 sek i zanika i jest ok. Można to też zrobić na tyrystorze bądź tranzystorze mocy - mosfet ale to już wyższa szkoła jazdy. Zajmuje mniej miejsca niż przekaźnik ale ja mam przekaźniki i nie chciało mi sie już od nowa to rozlutowywać. 
 
Myśle ze wytłumaczyłem     | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rudi  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 48  Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 59 Skąd: B-rd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2009,  21:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli podsumowując:
 
 
 	  | slawomir-l napisał/a: | 	 		  mam centralny zamek " oryginał" forda jak wszystkim wiadomo ma 4 przewody stały "+" i
 
stały "-"
 
oraz dwa łaczone ze drugim siłownikiem na których zależnie od chwili położenia zamka
 
na jednym jest "+" na drugim "-" i odwrotnie
 
 
sterownik taki uniwersalny do sterowania pilotem wysyła sygnał tylko minus na ok. 3 s. co wystarcza na zamkniecie zamka ten sygnał pojawia sie raz na jednym raz na drugim przewodzie które wg. schematu powinny byc połaczone z przewodami od siłowników | 	  
 
 
 	  | kazi napisał/a: | 	 		  | po 5 jeśli chcesz otwierać recznie oraz za pomoca pilota alarmu to nic nie rozłączasz wiązka zostaje tak samo jak podłączona przy recznym otwieraniu. Dołączasz tylko sygnał (-) minus do jednego i powinny sie zamknąć zamki poźniej do drugiego przewodu i powinny sie otworzyć, takie sygnały powinien dawać sterownik zamka i co najważniejsze nie ciagły sygnał ale od 1-3 sek | 	  
 
 
 
 
 
 
Jak znajdę jutro czas to przetestuję na swoim centralu i alarmie bo właśnie się zbieram w sobie aby go podłączyć pod alarm   . | 
             
						
				_________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2009,  22:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Któryś raz powraca problem i zawsze jest tak samo.
 
 
Oryginalny central we fieście taki bez pilota, tylko z kluczyka nie posiada centralki ani układu wejścia, 2 przewody zasilające (12V i masa) na stałe pod napięciem idą do siłownika w drzwiach (lub do obu) drugie 2 przewody to zasilanie drugiego siłownika z pierwszego,,, i jak byście nie chcieli to nie da się do tego podłączyć sterowania masą na 1 czy 3 sekundy bo nie ma gdzie , pod zasilanie? zrobi się zwarcie, pod sterowanie drugiego siłownika? Ok, ale w jedną stronę, bo przy zamykaniu/otwieraniu zmienia się tam polaryzacja i albo zamek warjuje, albo robi się zwarcie.
 
 
Wykombinowałem coś takiego. Odłącz zasilanie zamka. przewodami sterowania drugim siłownikiem (czyli nie zasilającymi) spróbój na chwilę podać zasilanie - chodzi o to czy obydwa siłowniki na nie zareagują - jak tak, to kombinujemy dalej.
 
 
Uniwersalną centralkę czy co tam masz podłączasz pod uniwersalny siłownik master, zgodnie z kolorami biały-biały/brązowy-brązowy niebieski-niebieski/zielony-zielony, czarny przewód przy siłowniku do masy. Powinno działać, jak przesuniesz siłownik ręką to powinien Ci się wyrwać z palców i dokończyć przesuw sam, jak działa OK, spróbuj z pilota, powinien się przesuwać w tę i z powrotem zgodnie z poleceniem. Możesz spróbować bajeru dotknąć przewody biały i brązowy do siebie przy siłowniku - powinien się przesunąć w przeciwną stronę niż stał, i tak za każdym razem jak zetkniesz przewody do siebie, jak zetkniesz na stałe to siłownik powinien się przesunąć i wyłączyć.
 
 
Jak działa jak trzeba to podłączamy do auta, niebieski/zielony podłączamy do sterowania siłowników oryginalnego zamka (nie do zasilania - to zostawiamy odłączone!), wydajemy polecenie z pilota - powinno działać.
 
 
WADA rozwiązania - tracimy sterowanie z kluczyka - otworzą się tylko te drzwi co otwieramy ręcznie, ZALETA do przewodów biały i brązowy dołączamy guziczek, którym od środka otwieramy i zamykamy na zmianę auto.
 
 
Można zaryzykować podłączenie zasilania oryginalnego zamka ale 1) może się nic nie stać i sterowanie z kluczyka będzie działać, 2) może się zrobić zwarcie i wywali bezpiecznik (przy pechu coś się sfajczyć może) 3) zamek będzie wirował.
 
 
Powodzenia - jak się uda albo coś się przyda to daj znać bo mi przez 10 minut do głowy wpadło to rozwiązanie. Aha, ten uniwersalny siłownik wciskamy pod dechę gdzieś, niech się przełącza i symuluje stan zamknięcia/otwarcia zamka którego brakuje w oryginalnym centralu co utrudnia podłączenie uniwersalnych centralek i alarmów. 
 
 
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 22:48 ]
 
Ojej, teraz zauważyłem że coś nakreśliłeś na schemacie - jak twoja centralka steruje wszystkimi siłownikami na 2 przewody (bez mastera 5-cio przewodowego) to to co opisałem wyżej nie da rady - to jak by ktoś chciał typową uniwersalną centralkę, jak na 2 przewody to sterowanie z centralki pod sterowanie siłowników (zalanie oryginalnego centrala odłączone, masa też) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2009,  00:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               JoeMix a jak ja mam w fiescie? inny centalny? mam oryginalne centralne zamki z przodu do fiesty powiem wiecej mam z tyłu centralny zamek bo to 5d i opatentowany sposób na zamontowanie. Z przodu mam 2 mastery z tyłu jeden slave a drugi master bo nie było innego ale jest podłaczony tylko jako slave. Siłowniki wszystkie są połączone ze sobą, masterami sie steruje a slave nie. Zamykam auto z pilota zamykają sie wszystkie zamki, pik pik i otwieraja sie, klapa z osobnego kanału. Po przekręceniu kluczykiem open lub close.  Te kable sterujące sa dwa !! jak je zewrzesz ze sobą to sie zamki zamkną jak zewrzesz to sie otworzą. To samo będzie jeśli podasz mase na 1 to sie zamknie na 2 przewód to sie otworzy. Żadna filozofia a o flaszke chce sie założyć bo dawno nie piłem com?      Sam to zrobiłem, zmierzyłem  i zaprojektowałem układ jeden na przekaznikach a drugi na Mos-fetach (2) wiec chyba mi wierzysz ze działa co? wiele osób mowiło kiedys ze nie nie da sie itpe wybór należy do tego co pytał         Układ zrobiłem bo po co mam kupować ? skoro to proste jak drut a mam alarm wiec po co mi jeszcze kolejna centralka? Jesli kolega ma alarm to nie trzeba centralki, jesli nie ma to musi cos miec co łapie pilota czyli centralke a ta musi dać raz tu raz tu minus czyli po open na 1 przewodzie minus po close na 2 przewodzie minus i ot cała filozofia i da sie    a JoeMix zapraszam na piknik     Wszystko pokaże tylko błagam nie każcie mi rozbierac plastików i całej instalki zeby pokazac. Jutro bedzie schemat i zdjecia na zywo (live) układu     | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rudi  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 48  Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 59 Skąd: B-rd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2009,  19:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I jeszcze raz:
 
 
 	  | slawomir-l napisał/a: | 	 		  mam centralny zamek " oryginał" forda jak wszystkim wiadomo ma 4 przewody stały "+" i
 
stały "-"
 
oraz dwa łaczone ze drugim siłownikiem | 	  
 
 
 	  | kazi napisał/a: | 	 		  | po 5 jeśli chcesz otwierać recznie oraz za pomoca pilota alarmu to nic nie rozłączasz wiązka zostaje tak samo jak podłączona przy recznym otwieraniu. Dołączasz tylko sygnał (-) minus do jednego i powinny sie zamknąć zamki poźniej do drugiego przewodu i powinny sie otworzyć, takie sygnały powinien dawać sterownik zamka i co najważniejsze nie ciagły sygnał ale od 1-3 sek | 	  
 
 
 
 
 
Jak wynika ze schematu wpinasz się białym do jednej żyły łączącej oba siłowniki, drugim białym z czarnym paskiem wpinasz się do drugiej żyły. Sprawdzasz czy działa poprawnie (może zamykać przy otwieraniu np. ) jak nie to zamieniasz miejscami i musi działać. Tak jak napisał kazi  działa z pilota i z kluczyka   . Sygnał ze sterownika wystarczy 1-sekundowy.
 
 
Ps. Jak dalej nie jesteś pewien jak to zrobić to daj nr fona na PW zadzwonię i wytłumaczę   . | 
             
						
				_________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2009,  23:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak jest ja mam na 3 sek sygnał ustawiony dla pewnosci ale dzialało tez na 1 sek wiec no problemos. Przepraszam ze nie wysłałem dziisaj zdjęc ale miałem  rozbieraną jedną ścianę nośną w domu z powodu wady fabrycznej w bloku i musiałem siedziec w domu. Jak wszystko sie zakonczy pomyślnie to się odezwę i pokaze ale jak kolega  Rudi powiedział działa więc musi działać. Różnica u mnie była taka ze centralka daje tylko plus a miała podawać minus bo tym sie steruje zamek wiec zastosowałem przekazniki. | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomir-l  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Sławek (Maniek) lub (Manfred) :] 
                  Wiek: 43  Dołączył: 17 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2009,  23:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               PANOWIE:
 
 
MOJ CENTRAL DZIAŁA Z KLUCZYKA JAK PODPINAM CENTRALKE WG. SCHEMATU 
 
         4
 
1  X   3
 
TO ZAMKI WARIUJA ZAMYKAJA SIE I OTWIERAJA NA PRZEMIAN GDYBY BYŁO COŚ Z NIMI NIE TAK
 
TO BY SZALAŁY TEZ BEZ CENTRALKI CHYBA ZE PODPIAC JESZCZE TE DWA NIEBIESKIE ALE GDZIE?
 
 
 
POZDRAWIAM I GŁÓWKUJEMY DALEJ.....:) 
 
 
[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 23:03 ]
 
SIŁOWNIKI MAM UŻYWANE OD "LASKOSZA" ZRESZTA CETRALKE DOKUPIŁEM
 
I POSWIECIŁEM CAŁA SOBOTE BEBESZAC W ELEKTRYCE ZAKŁADAJAC WIAZKE DO ZAMKA I CENTRALKI ALE PO KILKU PRÓBACH I 21 GODZ. NA TARCZY WYMIEKŁEM 
 
POMYSLAŁEM ZE RZUCE WATEK NA FORUM MOZE MIAŁ KTOS TAKI PRZYPADEK
 
JAK SIŁOWNII PODŁACZYŁEM POZA CENTRALKA TO OBA DZIAŁAJA BEZ ZARZUTÓW
 
I JAK PODŁACZYŁEM CENTRALKE TO ZOSTAWIŁEM TE DWA NIEBIESKIE LUZEM ORAZ BIAŁY I BIAŁO CZARNY
 
RESZTE PODŁACZYŁEM TAK JAK TU:
 
 
Obrazek
 
 
        
 
 
WIEC ZACZAŁEM PODŁANCZAC JAK NA INNYCH SCHEMATACH POMIJAJAC CAŁY CZAS NIEBIESKIE PRZEWODY I..............
 
 
        
 
WIEC    | 
             
						
				_________________
   GALERIA ZE SPOTÓW TZ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rudi  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 48  Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 59 Skąd: B-rd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2009,  00:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I jeszcze raz   
 
 
Siłowniki CZ komunikują się między sobą poprzez dwa przewody Żółty z brązowym paskiem i Biały z brązowym paskiem.
 
Teraz czytając schemat podłączasz oby dwa żółte wychodzące ze sterownika do masy, pomarańczowe pozostają nie podłączone,  jeden biały łączysz z jednym z przewodów łączących siłowniki CZ np. żółtym z brązowym paskiem a drugi biały z czarnym paskiem  łączysz z drugim przewodem łączącym siłownik CZ czyli białym z brązowym paskiem. Sprawdzasz czy działa poprawnie jeżeli zamyka jak wciskasz w pilocie otwieranie to zamieniasz miejscami biały i biały z czarnym paskiem.
 
 
Wrazie W nr fona na PW i postaram się wytłumaczyć słownie jak będziesz miał instalacje przed nosem   
 
 
Jeżeli masz oryginalny CZ i fabryczną instalacje to musi to działać chyba, że schemat jest skopany a widziałem już takie w alarmach. | 
             
						
				_________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |