Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
24 Lut 2009, 18:29
[MK4] Świece Żarowe Ceramic
Autor Wiadomość
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 23 Lut 2009, 13:20   [MK4] Świece Żarowe Ceramic

Problem niby błahy, ale chyba jednak nie do końca...

Chciałbym wymienić świece żarowe w moim Endura-DE wolnossaku, i tu w tym momencie szarpią mną liczne wątpliwości. Aktualnie mam zamontowane NGK D-Power 5 i auto średnio sobie radzi z odpalaniem na mrozie... Wymiana nieunikniona, ale problem tkwi w doborze nowych świeczek.

Na forum Forda wyczytałem o zbawiennym działaniu nowości na rynku świec żarowych dla naszych podstarzałych - nie co - dieselków. Mowa oczywiście o świecach ceramicznych stosowanych powszechnie w najnowszych Common Rail'ach. Właśnie nie dawno ZP Iskra-Kielce wypuściła na rynek świece Iskra Ceramic o numerze CW666:

http://www.moto.allegro.p...ford_cw666.html

Spójrzcie na wykres porównawczy świec standardowych z ceramicznymi! <8>

Na tym samym forum, doczytałem się, że dla silników z przewidzianym żarnikiem świec o dł. 17,5mm można śmiało włożyć te właśnie świeczki z żarnikiem 21mm, co zmienia silnik nie do poznania! powodem żwawego odpalania jest o wiele większa powierzchnia grzewcza no i oczywiście parametry świec najnowszej generacji, zostawiające te tradycyjne daleko w tyle - są to potwierdzone z autopsji relacje tych, którzy już je zamontowali. Jednak nie znalazłem nikogo, kto zrobiłby to w swojej Endurze :|

Na podstawie danych zamienników NGK zauważyłem, że świece przeznaczone dla diesli przed 95r różnią się od Endur dwoma parametrami:

- napięciem (Endura 10V, 1.8D 11.5V)
- długością żarnika (Endura 17,5mm, 1.8D 20,5mm)

Teraz właśnie rodzi się pytanie dla Was, szpeców, czy mogę spokojnie zamontować te świeczki w Endura-DE i cieszyć się efektywną ich pracą w czasie porannego odpalania, czy ryzykuję uszkodzeniem ich, lub nawet silnika??
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Lut 2009, 18:12   

Ogolnie jesli dla Endury przewidzane sa dane swiece to sie takowe zaklada, po za faktem innego napiecia to dlugosc nie robi a to dla tego ze budowa glowicy jest taka sama w starym 1.8D, TD jak i w 1.8Endura, TD Endura.
Nie testowalem takich swiec, ale na papierze (dane) przedstawiaja sie bardzo dobrze.
Z tego co testowalem swiece BERU, Champion i NGK:
w/w swiece wypadly najlepiej i zadna ze swiec nie miala zadnej wady np przepalenie po paru miesiacach a nawet dniach np Bosch ;-|
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lut 2009, 21:05   

ngk to nasza iskra obecnie .
 
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 23 Lut 2009, 21:43   

NGK D-Power 5 mam od prawie roku i nie jestem z nich zbytnio zadowolony...
Tym razem spróbuje BERU albo Champion'a :-P

Wystosowałem do Iskry-Kielce list z zapytaniem, czy przewidują produkcję świec ceramicznych do Endury-De. Na razie czekam na odpowiedź. <8> Poinformuje Was, jak coś mi odpiszą.

Fordon napisał/a:
po za faktem innego napiecia to dlugosc nie robi a to dla tego ze budowa glowicy jest taka sama w starym 1.8D, TD jak i w 1.8Endura, TD Endura.


dlaczego zatem montuje się tam seryjnie 17,5mm? chyba tylko po to, żeby utrudnić odpalanie na mrozie... :hihihi: w ogóle dziwne jest, że Ford mimo identycznej głowicy zmniejszył długość trzpienia z 21,5mm na 17,5mm a także napięcie :|
...w każdym razie dzięki za odp. Fordon, rezygnuję z CW666 - pozostaje czekać aż Iskra zaszczyci posiadaczy Endur specjalnie przeznaczonymi do nich świecami :)
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Lut 2009, 17:50   

Dla mnie tez jest to bzdura ze zakladane sa inne dlugosci swiec po mimo identycznej glowicy.Fakt tez taki ze jak kupowalem swiece do mojej fiesty to prosilem o zestaw od 1.8TD mondeo 88KM, teraz Kamil kupowal swiece NGK D-Power i byly one dluzsze, ale ja pomijam fakt iz nie bylo temperatury u mnie gdzie ten diesel nie odpalil, baa nawet kamil przy -20 pozyczal prad do innych aut :hihihi: sam chetnie bym sie dowiedzial co jest powodem zastosowania dluzyszch swiec.Napiece mozna raczej zegnac na urzadzenie sterujace (EDC) w Endurze bo tam akurat sie nie przygladalem gdzie to ustrojstwo ma przekaznik grzania swiec i czy wogole ma to tak samo jak MK3.
_________________

 
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 24 Lut 2009, 19:17   

szczerze pisząc... wziąłbym te Iskry, nie bojąc się o tę długość trzpienia, tylko trapi mnie to napięcie ;-| niby tylko 1.5V różnicy, ale czy to nie sprawi, że będą grzały słabiej, bo przecież będą dostawały 10V (skoro 10V jest przewidziane dla Endur to pewnie tyle podaje przekaźnik) - chyba, żeby zamontować gdzieś jakiś wzmacniacz :hihihi: byłby wygar wtedy

Jest jeszcze inna nowość wśród świec żarowych - Bosch Duratherm :)

http://www.motofakty.pl/a...onkurencja.html

poważnie rozważę taką możliwość
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Mar 2009, 20:54   

Fordon też Ci się kończyły Bosche po kilku dniach?:D Gdzie je kupowałeś?! Kupione przezmnie boshe wyglądały jak przegżane a najlepsze ze na plakacie boscha pisało że tak się tylko zachowują tylko kiepskie świece innych marek:D Jeden pan próbował mi nie oddać pieniążków za schajcowane świece boscha, prowadziłem z nim całą batalie aż wreście się zmęczył i oddał a tobie je wymienili na nowe?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Mar 2009, 15:57   

Tak bosch skonczyl sie dokladnie po paru dniach, wiec pojechalem i kupilem inne swiece nie walczylem o zwrot czy cos, poprostu wiecej tam nie pojechalem po czesci a za razem nie biore boscha wiecej.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] 1.8d - Polecane świece żarowe.
post inf. dla użytkowników dieslów
ramses123 Silniki diesla 47 14 Mar 2010, 22:46
kamil wolski
Brak nowych postów [MK4] 1.8D - Jakie świece żarowe ?
Heidi Silniki diesla 16 15 Gru 2012, 13:20
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.