| Zamknięty przez: szynszyl 12 Lut 2009,  23:40
 | Sprzegło bierze już 2 cm od podłogi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  17:01   Sprzegło bierze już 2 cm od podłogi | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprzęgło bierze już 2 cm od podłogi.Samochód zaczyna jechać już po wyciśnięciu sprzęgła 2 cm od podłogi.Szarpie furą przez to i wydaje mi się że poduszki pod silnikiem szybko się kończą przez ten fakt.Jak temu zaradzić?! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | awilk   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 245
 Skąd: Gać
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | A może ma linke za bardzo popuszczoną od sprzęgła?? W mk3 jeszcze linka jest nie?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  17:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jest linka.Co znaczy za bardzo puszczoną? 
 [ Dodano: Wto Lut 10, 2009 17:19 ]
 bidżej86 moje łapy dotykały tarczy sprzęgła i na promykach słoneczka nie było jeszcze okręgów, czyli jak nówka a tarcza była 1mm cieńsza od nowej, mierzyłem suwmiarką, to tragedia?!Sprzęgło sachs-a!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  18:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprzęgło przecież da się wyregulować panowie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  18:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | skoro sprzęgło prawie nówka, to widocznie coś nie tak z linką albo samoregulatorem przy pedale. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | awilk   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 245
 Skąd: Gać
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  19:09 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | megabajt napisał/a: |  	  | Jest linka.Co znaczy za bardzo puszczoną? | 
 To znaczy że jest za słabo naciągnięta, wtedy wysprzęglanie następuje bliżej podłogi, jak ją bardziej naciągniesz to przesunie się to wyżej. Uważaj tylko żeby za bardzo nie naciągnąć, linka powinna być tak ustawiona żeby przy lekkim wciśnięciu pedału sprzęgło jeszcze nie slizgało, jak za bardzo naciągniesz możesz tarcze "spalić". A w którym miejscu jest regulacja linki niech koledzy napiszą bo ja tego silnika w zyciu na oczy nie widziałem.
   
 [ Dodano: Wto Lut 10, 2009 19:10 ]
 A tak wogóle to pisałem popuszczoną, puszcza to się co innego czasami
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | J@rek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Jarosław
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Wrz 2007
 Posty: 743
 Skąd: WawaTeam/Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  20:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie chcąc zakładać nowego wontku podepnę się do tego  mój problem polega na tym że jadąc na 1 lub 2 puszczam gaz (nie wciskając sprzęgła) szarpnie raz mocno lub 2 razy słabiej tak jak by przez chwilę tracił obroty  jeżeli nie zmieniałem biegu to przy przyspieszaniu tez potrafi się tak zająknąć. Sprzęgło bierze mi gdzieś tak na 3/4 u góry, czy to może być coś ze sprzęgłem ( może wysprzęglnik), a może krokowiec  Chociaż to 2 wykluczam bo nie mam problemu z za wysokimi obrotami na biegu jałowym. Ten problem mam od początku posiadania fiestki, i tak myślę że najwyższy czas się tym zająć   |  
				| _________________ 
   
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  20:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | J@req, nie pamiętam co tam w endurze siedzi - przepływka czy CPP - tu bym zaczął szukać... |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | J@rek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Jarosław
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Wrz 2007
 Posty: 743
 Skąd: WawaTeam/Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  20:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | mówisz o przepływce powietrza która idzie do filtra powietrza   |  
				| _________________ 
   
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | J@rek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Jarosław
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Wrz 2007
 Posty: 743
 Skąd: WawaTeam/Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  20:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | kiedyś robiłem diagnozę i wyszło mi że źle odczytuje temperaturę (ciśnienie), mechanik powiedział aby zacząć od przepływki więc tak też uczyniłem (wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną ) niesety nie pomogło. Tak czy siak dzięki za pomocbidżej86,  jak gdzieś znajdę używkę to może skuszę się na zakup   
 Pozdrawiam
   
 A teraz tak mi wpadło do głowy może zrobić reset kompa
   |  
				| _________________ 
   
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | agryd [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  21:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | J@req mam taki sam problem w moim 1.1i. Byłem u  mechanika, który postawił wstępną diagnozę: luzy na półosiach. 
 Czyżbym trafił na mechanika super magika ??
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | J@rek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Jarosław
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Wrz 2007
 Posty: 743
 Skąd: WawaTeam/Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2009,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | chyba tak bo u mnie nie ma luzów, lepiej pojedź na diagnozę kompa podejrzewam że wyjdzie to samo co u mnie, czyli że komputer przekazuje za bogata ( lub ubogą ) mieszankę paliwa. |  
				| _________________ 
   
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  02:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Świetnie, kolejny raz nic się nie dowiedziałem konkretnego;/ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  09:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | megabajt, wsadź szanowny tyłek w auto i popatrz gdzie zazębia się regulator przy pedale sprzęgła. wymaga to wsadzenia zadu plecami do podłogi,a głową pod kierownicę. 
 [ Dodano: Sro Lut 11, 2009 09:02 ]
 i popraw wg instrukcji http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35659
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  09:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | megabajt, szanowny kolego... awilk Ci napisał żeby bardziej naciągnąć... jeśli zadałeś pytanie to uszanuj przynajmniej tych, którzy Ci odpowiedzieli i przeczytaj ich posty
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  09:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie, bo jest automat (samoregulator) który sam reguluje napięcie linki, o tym jak go zresetować by ponownie ustalił naciąg, o tym jak sprawdzić czy działa, jak rozebrać, złożyć, manualnie podciągnąć o ząbek dwa - pisałem jai inni tu na forum nie raz i nie dwa - poszukać trzeba. 	  | awilk napisał/a: |  	  | A w którym miejscu jest regulacja linki niech koledzy napiszą bo ja tego silnika w zyciu na oczy nie widziałem.   | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | awilk   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 245
 Skąd: Gać
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  11:39 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | No właśnie, bo jest automat (samoregulator) który sam reguluje napięcie linki | 
 Taki numer
   Ja pisałem z autopsji maluszka a tam takiej techniki nie było tylko się linke nakrętką naciągało
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | awilk   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 245
 Skąd: Gać
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  13:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szogoon napisał/a: |  	  | awilk napisał/a: z autopsji maluszka
 
 
 żeby porównywać puszke na sardynki do prawdziwego auta...
 | 
 Ten sposób regulacji sprzęgła był stosowany w wielu starszych samochodach i dlatego napisałem co napisałem. Zastosowane to jest np w unie rocznik '97. A porównywanie komfortu czy dynamiki jazdy malucha i fiesty nie ma sensu tak samo jak nie ma sensu porównywać fiesty i mercedesa. Aczkolwiek każdy samochód ma swoje plusy i ja ze swojej przygody z maluszkiem byłem zadowolony. A miałem ich 3
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |