| Przesunięty przez: LOY 11 Lut 2009,  20:34
 | [MK4] Escort RS Turbo EFI | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2009,  22:06   [MK4] Escort RS Turbo EFI |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj odebrałem swoje pierwsze auto z turbiną. 
 tak się prezentuje, zdjęcie godzinę po kupnie.
 
       
 jak widać nic specjalnego. właścicielem był koleś pod 60-ke. zawsze mnie zastanawiało dlaczego tacy starsi ludzie jeżdża takimi autami... no nie ważne. auto jest moje.
 
 kupiłem je po dość okazyjnej cenie, więc tak naprawdę nie zastanawiałem się czy brać czy nie tylko nad tym czy przejedzie 420km do nowgo domu.
 
 o aucie:
 wyprodukowany w marcu 1989,
 wersja 132hp,
 bez foteli recaro
  ten sam wzór ale nie takie duże trzymania boczne i bez znaczka, kolor szary,
 przebieg x32750,
 w 100% oryginał, żadnych tandetnych elementów oprócz wiszącego misia na sznurku na tylnej szybie,
 oryginalne felgi plus zapas ori,
 elektrycznie sterowane lusterka,
 elektryczne szyby,
 szyberdach,
 fotele są zodjechane jakby walec po nich przejechał, boczne trzymania są niżej niż siedzisko
  , przy lusterku środkowym jest zegarek z możliwością przełączania na: zegarek, data i stoper
  można sobie mierzyć czas okrążenie wokół bloku  , turbo nieżywe, łożyska chyba już dawno w nim się skończyły, mimo to udało się przejechać taki kawałek drogi i auto jechało 140kmh,
 przyspieszenie było 0
  , kompresja na wszystkich garach 10barów (taka sama była jak oglądałem we wrzesniu czerwonego rst z radzymina),
 co ciekawe tutaj przy odpalonym silniku po zdjęciu korka wlewu oleju silnik gaśnie, tak samo było w tym czerwonym) może tak ma być,
 
 auto miało wymieniany pas przedni, oba błotniki są nowe, pomalowane i widać inny odcień.
 korozja zjada prawe tylne nadkole,
 szpachla była kładziona na prawym tylnym błotniku,
 malowana maska,
 wymieniona podłoga pod fotelem kierowcy i pasażera, po części zjedzone numery vin,
 przedni zderzak od zwykłego mk4,
 
 do zrobienia od razu:
 wymiana przedniego łożyska w lewym kole,
 wymiana - regeneracja turbo,
 wymiana tarcz i klocków, biły przy hamowaniu jak szalone autem aż rzucało,
 
 i na koniec ciekawostka:
 na drodze z Wałcza do W-wa ok 420km, przy zatankowanym pełnym zbiorniku 47litrów, auto spaliło mniej niż połowę zbiornika!!!
 przy prędkości przejazdowej 110kmh obroty na 5 biegu miały wartość 2200obr/min.
 
 
 więcej zdjęć podeślę na dniach.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez stafcio 10 Cze 2012,  11:30, w całości zmieniany 13 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pP   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 15 Mar 2008
 Posty: 832
 Skąd: Frampol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2009,  22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | stafcio, 
 wiesz co ja o tym myślę
   |  
				| _________________ Ex
 BlackRS
 BlackST
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mamuten   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Bartłomiej
 Dołączył: 11 Sty 2008
 Posty: 314
 Skąd: Kolbuszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2009,  22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | po opisie to leciutka padaka ale na pewno doprowadzisz go do stanu używalności.Tylko ostrożnie z silnikiem   |  
				| _________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
 
 Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2009,  22:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stafcio oszalał  sam bym sobie takiego kupił   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2009,  23:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | hym ...kolor ładny  ..taki ..znajomy ... krótko zacne auto i wersja ...baza pod szybkiego youngtimera ...recaro koniecznie dokup  topgear chyba miał ori z erst...bo turbo bez recaro to jak mafios w volvo ... walcz panie i zebys nie powtórzył historii z XR2i  ..bo zapowiada sie fajnie ...bo wiesz  ty płoniesz jasno ale i spalasz sie szybko ... no tyli od LOYa..
 a flaszka na opicie będzie ?
 |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pP   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 15 Mar 2008
 Posty: 832
 Skąd: Frampol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2009,  23:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LOY napisał/a: |  	  | a flaszka na opicie będzie ? | 
 
 Michał źle zadane pytanie!!
 nie "czy" tylko "kiedy i gdzie"??
   |  
				| _________________ Ex
 BlackRS
 BlackST
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elmek13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.5 V6 170KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 46
 Dołączył: 06 Wrz 2007
 Posty: 1995
 Skąd: z Elemelkowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2009,  23:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | brabusss napisał/a: |  	  | "czy" tylko "kiedy i gdzie"??   | 
 
 Na zlocie. Reszta FKP też sie podepnie
  Dobrze myślę? |  
				| _________________ Burbo Team
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2009,  09:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Laskosz napisał/a: |  	  | Stafcio oszalał  sam bym sobie takiego kupił   | 
 
 
  oszalał 
 
  	  | LOY napisał/a: |  	  | hym ...kolor ładny  ..taki ..znajomy ... krótko zacne auto i wersja ...baza pod szybkiego youngtimera ...recaro koniecznie dokup  topgear chyba miał ori z erst...bo turbo bez recaro to jak mafios w volvo ... walcz panie i zebys nie powtórzył historii z XR2i  ..bo zapowiada sie fajnie ...bo wiesz  ty płoniesz jasno ale i spalasz sie szybko ... no tyli od LOYa..
 a flaszka na opicie będzie ?
 | 
 
 jak zwykle mądrze prawisz panie kolego
   w tym przypadki nie ma prawa powtórzyć się historia białej xr2i. w tym przypadku będę płoną bardzo jasno i długo, bo czekałem na zakup tego auta ponad 5 lat.
 na zlocie fkp jak pozwolicie to na pewno się pojawię i będzie co opijać. nie zamierza zmieniać klubu na fekp czy jakoś tak
   |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | a1topgear   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 432
 Skąd: Chelsea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2009,  15:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacny egzemplarz, jedyne co to nastaw sie na remont silnika... 10 to nie jest odpowiednie cisnienie sprezania dla tego czegos:) Poza tym- fajny furacz, 3mam za Ciebie kciuki;) |  
				| _________________ HyHy:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2009,  18:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | no wreszcie       
 jedna uwaga nie było slabszej lub mocnjeszej wersji były tylko lekkie różnice w wypasie.
 
 PS: od dawna mi też taki chodzi po głowie i to dokładnie w tym kolorze
   |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2009,  18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | stafcio... obyś się nie przejechał... Ale masz moje poparcie, to jest moje marzenie jako drugie auto, a właściwie trzecie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2009,  19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | szkoda ze nie ma przedniego zderzaka ori   |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2009,  19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak tak patrze na tego essiego to az mi sie lezka w oku kreci bo pochlastalem identycznego (kolorem) XR3i wolf edition.Teraz bym tego bledu juz nie popelnil... z owego essiego zostaly mi pojedyncze zabawki tylk :( Ciekaw jestem w ktora strone pojdzie temat tego auta, czy bedzie to mocne CVH turbo czy tez pelna seria.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2009,  00:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki   
 Trochę pogrzebałem w aucie wieczorem. huk z koła to nie tylko łożysko ale także przegub, manszeta rozdarta i brak smaru wewnątrz. do tego wybity sworzeń wahacza, swoją drogą jest tu bardzo fajne zawieszenie przednie.
 na razie nie będę się zagłębiał wszystkiego. na początek to co jest niezbędne aby się poruszać autem. muszę najpierw sprawdzić auto przed remontem, który mnie prędzej czy później czeka.
 
 druga rzecz którą ogarnąłem, to turbo. niestety po zdjęciu węża od intercooler wylało się sporo oliwy. była w całym układzie dolotowym.
 wirnik w turbinie ma luzy poprzeczne do osi wałka. niedobrze. muszę albo poszukać innego albo regeneracje zrobić.
 
 rano musiałem ok 8 razy odpalić, bo po ok 2 sek gasł. dopiero jak nabrał temperatury po lekkim gazowaniu obroty się ustaliły. niestety nawet w dzień kupna obroty na luzie były w granicach 1800. według mnie jest to wina turbiny.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2009,  10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | stafcio napisał/a: |  	  | swoją drogą jest tu bardzo fajne zawieszenie przednie. | 
 
 Hehe, fajne to duzo za duzo powiedziane
   Powymieniasz wszystko na nowe i nadal bedzie sie prowadzil duzo gorzej od fiesty
   Pozatym wahacze kupisz tylko cale - nie ma mowy o wymianie samego sworznia albo samej tuleji
 
 Ale mimo wszystko gratuluje zakupu, oby udalo Ci sie doprowadzic go do stanu uzywalnosci
   |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2009,  11:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Escort rst tej generacji to jedno z najładniejszych (moim zdaniem) aut jakie kiedykolwiek zjechały z taśmy.  Mogę Ci tylko pozazdrościć zakupu   
 Zdradź trochę szczegółów - jakie priorytety w odbudowie? Pełne ori, czy jakieś grubsze modyfikacje? Jak czasowo planujesz prace? Co z białą?
   
 squadak - takie samochody kocha się za to jakie są, a nie jakie mogłyby być
   Nawet takie techniczne niedomagania, są niejako częścią ich uroku
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2009,  12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tommy napisał/a: |  	  | Zdradź trochę szczegółów - jakie priorytety w odbudowie? Pełne ori, czy jakieś grubsze modyfikacje? Jak czasowo planujesz prace? Co z białą?   
 | 
 
 jeszcze nie mam żadnego planu, ale mam różne pomysły.
 jedyne co wiem, to nie będę robił modyfikacji zmieniających wygląd auta. podoba mi się jak wygląda oryginał.
 modyfikacja jaka przychodzi mi do głowy teraz to wsadzenie foteli recaro
   
 na razie nic z nim nie robię, tzn obecnie wymieniam łożysko, heble przód i turbo muszę zrobić. poza tym nic.
 pojeżdże trochę, pozbieram kasę, narzędzie i części i wstawię go do garażu i zacznę zabawę.
 
 zapewne doprowadzenie go do stanu jaki mi się marzy zajmie mi z rok albo dłużej, ale czego nie robi się dla hobby i dla posiadania czegoś naprawdę unikatowego
   
 wiem, że koszta będą duże. mam nadzieję, że nie zrezygnuję. zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2009,  12:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 Nie ruszaj nic ze stylingu, ew. pobaw się detalami tak jak to po mistrzowsku zrobił Loy w puencie
   
 
  	  | stafcio napisał/a: |  	  | ale czego nie robi się dla hobby i dla posiadania czegoś naprawdę unikatowego   | 
 
 Raz się żyje i trzeba korzystać, zanim nie przyciśnie nas potrzeba posiadania dużego kombiaka z miejscem na fotelik
   
 Powiem to tak, jak mój stary znajomy skomentował projekt z czarną matową:
 
 "Jesteś pierd*** że na takiego złoma tyle czasu i kasy tracisz, jak byś se mógł jakieś normalne auto kupić. Ale z drugiej strony dobrze, bo przynajmniej na starość nie będziesz na sankach z dachu zjeżdżał bo za mało szaleństw miałeś za młodu"
   
 Powodzenia w boju
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2009,  12:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tommy napisał/a: |  	  | squadak - takie samochody kocha się za to jakie są, a nie jakie mogłyby być   Nawet takie techniczne niedomagania, są niejako częścią ich uroku
   | 
 Tu nie chodzi o milosc, podalem tylko pare faktow
   Sam mam escorta z 84 roku, jest to puki co zwykly 1.3 po kapitalnym remoncie wszystkiego i na razie nie zamierzam sie z nim rozstawac
   |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damiano [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2009,  17:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gratulacje zakupu!!! To cieszy że kolejne erst ma swoją szanse. Będzie się z kim podzielić informacjami na temat MkIV. Co do prowadzenia erst w porównaniu z fiestą to jednak esi wydaje się lepiej wyważony- cięższy tył (moje skromne zdanie). Zawieszenie przednie nie wymaga zmian bo oryginalnie jest na przegubach sferycznych (mkIV), tył wachacze+stabilizator. To wszystko spisuje się świetnie pod warunkiem że jest świeże. Masz mnóstwo pracy przed sobą (ja już mam większość za sobą) ale opłaca się. Jeszcze jedno jeśli ma to być samochód do jeżdżenia częściej niż raz w tygodniu to polecam montaż wspomagania bo tą szpere strasznie czuć. Co do recaro to są na zbyciu i jeszcze parę gratów  3mam kciuki!!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |