| Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:24
 | Elektrowentylator włącza się zbyt wcześnie? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  12:24   Elektrowentylator włącza się zbyt wcześnie? |   
 |  
               | 
 |  
               | Kiedy wskaźnik jest w równej połowie skali temperatur, już zostaje włączony elektrowentylator. Płyn chłodzący  na pewno nie ma wymaganej temperatury. Sprawdzam to dotykowo na wężach i zbiorniczku wyrównawczym.
 Po odłączeniu kostki na wyłączniku(czyli bez pracy elektrowentylatora), silnik ma również zimową porą problem z dogrzaniem, nawet z przysłoniętą w 3/4 powierzchni chłodnicą wskaźnik nie przekroczy normy pełnego nagrzania.
 Coś takiego zauważyłem poprzedniej zimy. Według mnie mam dwa elementy do wymiany.
 Termostat(chyba stale jest w otwarciu) i wyłącznik na termostacie(za szybko reaguje)
 Zacznę od wyłącznika
 Czekam na Wasze wnioski  do takiej diagnozy. wraz z zapytaniem:
 Przy jakim odczycie na wskaźniku temperatur/+-/powinien włączyć się elektrowentylator?
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  14:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tuuż przed wejściem w czerwoną skalę - zdejmij przewód z włącznika na zimę, a najlepiej wymień termostat na najwyższa temperaturę jaką będą mieli w sklepie (pewnie będzie 92 stopnie) a termowłacznik dmuchawy weź z poloneza. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Tuuż przed wejściem w czerwoną skalę - zdejmij przewód z włącznika na zimę, a najlepiej wymień termostat na najwyższa temperaturę jaką będą mieli w sklepie (pewnie będzie 92 stopnie) a termowłacznik dmuchawy weź z poloneza. | 
 
 Dzięki za namiar/termowłacznik dmuchawy weź z poloneza/
 Wymiana jest konieczna, bo w momencie włączenia wentylatora płyn w zbiorniczku ma temp.65 stopni. Ale nawet jak zdejmę kostkę z przewodem, to temperatura nie wzrośnie więcej jak do polowy skali w czasie jazdy. Jedynie w dużych korkach pracuje wentylator.
 a więc i termostat do wymiany, bo jak widać nie całkiem domyka. A niedogrzany jest na pewno, bo rura jest mokra. Latem jest /prawie/
  OK. |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  18:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | termo wyłącznik z polda jest lipny bo za wcześnie się włącza. A co do termostatu to jest kilka opcji 89 91 92 i 98 stopni . ja miałem i 89 i 92 zdaje sie i praktycznie różnicy nie widać . Zobacz czy 2-3 min po odpaleniu robi się ciepła rura górna od chłodnicy . jeśli tak to powiesił się właśnie termostat . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  19:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam u siebie termostaty 98 i włączniki z poldka i na kłopoty z temperaturą i wiatrakiem nie narzekam, może teraz zimą, ale problem jest w błędnym wskazaniu - wskaźniki działają w oparciu o ciepło, pojechałem na stację bo mi rezerwę paliwo wskazywało, okazało się że weszło 13 litrów i wskazanie jest lekko ponad połowę baku więc wskazaniem temperatury na początku skali zamiast w połowie też się zbytnio nie przejmuję. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2009,  10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | termo wyłącznik z polda jest lipny bo za wcześnie się włącza. A co do termostatu to jest kilka opcji 89 91 92 i 98 stopni . ja miałem i 89 i 92 zdaje sie i praktycznie różnicy nie widać . Zobacz czy 2-3 min po odpaleniu robi się ciepła rura górna od chłodnicy . jeśli tak to powiesił się właśnie termostat . | 
 
 Zgadza się, napewno jest zawieszony! Czy termostat pasuje tylko z konkretnego typu fiesty?. I na jaką forsę mam być przygotowany przyjmując, ze dostanę oryginał?
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2009,  10:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Termostat kosztuje może z 25 zeta - nie jest drogi, w komplecie jest sporo uszczelek, w tym że tylko jedna pasuje do Fiesty. Jak masz silnik 1,1 to bierz maksymalną dostępną w sklepie temperaturę otwarcia zamiast tego co tam w katalogu piszą. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziul [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2009,  11:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podepnę się pod temat mam jakby odwrotny problem u mnie wiatrak nie włącza się wcale wymieniłem już termostat i ten czujnik przy termostacie oraz nagrzewnicę. Wentylator jest ok bo wyciągałem go i podłączałem do prostownika kręcił się. Co może być nie tak? Czy wentylator ma jakiś bezpiecznik?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2009,  12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ma, jeśli już wentylator sprawdziłeś to OK, zewrzyj jeszcze 2 przewody co są na czujniku na włączonym zapłonie - jak nie ruszy to coś z elektryką. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2009,  20:35   Doswiadczeń ciag dalszy! |   
 |  
               | 
 |  
               | Termostat wymieniłem na identiko(czyli oryginał(, bo był tylko w jednym sklepie za 45 zł i bez uszczelki. W sklepach internetowych są po 25, ale czekanie +poczta= to samo.
 Po rozebraniu starego  stwierdziłem, że raczej z termostatem jest wszystko w porządku
 (był zamknięty).Zamontowałem nowy.Po kilku minutach stwierdziłem, że rura za termostatem jak grzała tak grzeje. Termostat na pewno trzyma. Wymontowałem nowy i zabrałem się za stary. Jest tam taki grzybek plastikowy niby pływak( niby) bo wsadziłem termostat do wody to nie pływa i nie zamyka otworka o średnicy około  fi 5mm. Raczej zamyka go ciśnienie, może już z pompy. Otwór jest widać potrzebny do odpowietrzenia przy wlewaniu wody,oraz jeżeli zbiorniczek ma za duże ciśnienie związane z temperaturą  to następuje przez niego wyrównanie. Nie ma temperatury to nie ma ciśnienia, więc zablokowałem dzięcioła śrubką M3 i skontrowałem nakrętkami, robiąc luz aby jakieś ciśnienie spieprzało.
 Odpiąłem wentylator i grzeje(silnik oczywiście). Rura średnio ciepła po  10 min.
 Na centralne< już gorąca. Temperatura  między połową a czerwonym polem.
 Dalej nie rośnie a ze zbiornika zaczyna dymić. Szmata i odkręcam delikatnie< ciśnienie jest z pełną parą. Wniosek < do kitu czujnik temperatury. Lecz jest jedno ale< dlaczego grzeje się zaraz górna rura do chłodnicy? Jeżeli oba termostaty były dobre.
 Temperatura mogła wyskoczyć także przez zablokowanie otworu
   
 A teraz czekam na wnioski ekspertów od grzania
   Dobry żart, jest tynfa wart.
 Tak to leciało, chyba
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2009,  21:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak sądzisz po Co tam jest taka dziurka z korkiem od dołu - jak trafi się powietrze to korek opada - powietrze wychodzi, zaczyna płynąc płyn, ciągnie za sobą korek i ciach - zamknięte... teraz masz silnik odcięty od układu na głucho, jak np. zgasisz bardzo gorący silnik to w środku może się gromadzić powietrze, generalnie nie mam miłych wspomnień z zatykaniem tego otworka, a widziałem termostaty bez takiej dziurki fabrycznie które ktoś np. potraktował gwoździem czy wiertłem by dziurkę jednak zrobić. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2009,  10:05   Otwor z koralikiem w termostacie |   
 |  
               | 
 |  
               | Przekonałeś mnie, ale ja osobiście też się przekonałem tylko nie do końca! Główny problem: Dlaczego grzeje się się dalej przewód gumowy do chłodnicy, jednak nie został rozwiązany.
 Powiem tak: nie wiem czy nie popełniłem błędu, z braku klingerytu dałem gumową uszczelkę pod króciec termostatu. Jest grubości dętki z ciężarowego z wewnętrznym otworem nie dociskającym termostatu. Może? termostat cokolwiek się podnieść, jeżeli istnieje tam jakiś luzik i wówczas rura ma prawo się grzać.Osobiście jestem zdania, że guma się wycisnęła, a termostat dociska płaszczyzna króćca.
 Jesteś dobry w te klocki i kilku klubowiczów też. Więc zadam pytanie na które nie odpowiedzieli mi w sklepie forda.
 Czym? różnią się czujniki temperatury o kolorach: czarny, niebieski,zielony.
 Wiem, ze wskazaniem zakresu temperatur. Tylko, który jest który i jakie to różnice.
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2009,  10:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik trzeba wkręcać taki sam jak był - jest to kalibrowane w fabryce z daną serią zegarów... więc nie koniecznie musi być tak że t takim i takim roku powinno być to i to, między połówki obudowy termostatu wchodzi papierowa uszczelka, więc nie jest za gruba, pod samym termostatem nie ma żadnej. 
 Wykręć czujnik włączanie wentylatora - da się wsadzić paluch i sprawdzić czy termostat się rusza, jak możesz to zrób foto silnika, foto termostatu,,, może coś łatwiej będzie.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2009,  10:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Człowiek do końca życia się uczy i głupi umiera! Nie pomyślałem, ze jest taki prosty sposób na stwierdzenie luzu na termostacie.
 Jakie konkretne elementy(foto)silnika?
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2009,  11:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cyknij od strony termostatu może wypatrzymy coś dziwnego co dla Ciebie jest normalne.... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2009,  20:05   Fotki |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniłem czujnik temperatury(wcześniej termostat). Jest lepiej wskaźnik po bardzo długim nagrzaniu silnika podniesie się do 3/4 zakresu temp. luzu miedzy obudową termostaty nie było. Wentylator w tym czasie się nie włączył.
 W poniedziałek stwierdzę czy rura się grzeje w krótkim czasie, raczej tak, bo nagrzewanie jest bardzo długie. powiedziałbym dłuższe niż ostatnio w czasie dużych mrozów.
 WYDAJE SIĘ, ŻE TAK TO JUŻ MA
   |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |