| 
		[mk3] firsta SWAP | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2008,  10:39   [mk3] firsta SWAP
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam jak w temacie panowie interesuje mnie przekladka silnika gdyz moj sie skonczyl     obecnie mam wsadzony 1.6 8v EFI 104km a moje pytanko dotyczy co myslicie na temat wymiany motoru, samochod jest typowym autem sluzacym do kjs-ow i nie wiem czy wstawic ten sam silnik czy moze cos innego bedzie sie lepiej spisywac? moze jakis 1.6 16v? nie mam pojecia prosilbym o rade kogos kto jest w temacie. No i oczywiscie jak wymienie na inny motor to prosilbym o info co po za silnikiem musze wymieniac: jakis komp, czy lapy pasuja, moze skrzynia inna. Z gory dzieki i pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2008,  11:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               rzuć okiem na mój temat wymiany silnika z 1,6 110hp na zetec 1,8.
 
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=60
 
 
nie wiem jak bedzie z przekladka na 1,6 16v. nie wiem ile sie te silniki roznia.
 
generalnie po moim doswiadczeniu wiem i polecam remont silnika a nie swap. chyba ze masz 100% pewnosc ze silnik na swapa jest w super stanie, nie bierze oleju, nie stukaja panewki, ma kompresje i tak dalej i tak dalej.
 
 
a dlaczego polecam remont?
 
a dlatego, ze nie musisz nic dorabiac do budy, nic spawac jakbys wsadzal inny silnik niz cvh, mniej wiecej wiesz co gdzie jest w tym silniku. poza tym nie bedziesz musial sie bawic z wiązką, z komputerem (sama robota wyjecia jest łatwa, ale połaczenie dwoch wiazek jak sa od roznych aut jest pracochlonne ale do zrobienia).
 
 
silnik cvh jest w miare oszczedny, łatwy w obsludze, malo kosztuja czesci i jest w miare niezawodny.
 
 
tutaj masz moj kosztorys jaki robilem jak chcialem przeprowadzic kapitalny remont cvh:
 
 
*obróbka głowicy kompletna z wymianą uszczelniaczy, prowadnic itp. - 500pln 
 
*szlif cylindrów - 250pln 
 
*szlif wału - 220pln 
 
*szlifowanie koła zamachowego 250pln 
 
 
do tego dojdą koszty nowych pierścieni jeżeli będą potrzebne i nowych panewek pewnie z 250pln
 
 
oczywiscie cena robocizny moze sie roznic od rejonu polski i warsztatu.
 
 
 
zastanów się, poczytaj moj temat i zdecyduj. pozdro,
 
 
aha, no i pochwal sie od razu jak bedziesz robil cokolwiek. zawsze jest milo czytac jak ktos siebie i auto męczy    | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2008,  16:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               gora silnika juz rozebrana;)
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2008,  20:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hej
 
 
co do silnika to najtaniej bedzie wyremontowac to co jest choc nie specjalnie jest to konkurencyjne auto w SuperOesach kieleckich w swojej klasie ale napewno bedzie to najtansza opcja i zarazem dobra baza do nauki. 
 
 
Swoja drogą czy twoja fiesta jest czerwona z białą klatką?? jak tak to jest to pierwsza rajdówka zbudowana przez klubowicza naszego. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  16:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak to wlasnie ta fiesta;) jak ja kupilem to slychac bylo niewielkie granie zaworow a przez ostatni czas sie to nasililo do tego stopnia ze jak zyje nie slyszalem takiego zegotu z silnika brat go zalatwil do konca:/ i nie wiem w zasadzie co teraz robic czy wtawiac nowy motor czy odremontowac glowice bo w zasadzie tylko to jest do zrobienia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  16:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja bym remontował    wtedy zawsze wiesz co masz, ale jakby coś to mam silniczek malyna do sprzedania    | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  21:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | znaczy potrzeba ci szklanek i wałka bo nic wiecej sie nei psuje w tej głowicy oraz nowych uszczelniaczy. do tego możesz ja splanowac o 0,8mm i bedzie troszke mocniej | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  22:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | walek nowy czy uzywke w dobrym stanie? jak ktos ma taki waleczek w dobrym stanie to prosilbym o priv | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  22:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bardzo cieżko kupić urzywany w dobrym stanie | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  22:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a orietuje sie ktos o cenie nowego? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  23:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Fajny zestawik  swoją drogą znajdziesz pewnie dużo taniej. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2008,  23:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               lub koło 500-600 ruville chyba. Pisz do szynszyla to ci powie    | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  01:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w ramach walki na przyszłość możesz odrazu po zakupie odesłać wałek do azotowania w andorii albo AMP paradowscy . Daje to jakąś gwarancję że bedziesz zmieniać same szklanki a nie komplet . jest to taki półśrodek . Wiem że ktoś w polsce jeszcze dorabia szklanki i robi się wtedy regulację płytkową ale nie wiem kto to opatentował , pozatym system jest nieco felerny bo te dorabiane szklanki bardziej obciążają rozrząd gdyż są nieco cięższe od oryginału . 
 
na twoim miejscu zerwał bym głowice , rozmontował zawory sprawdził przylgnie i zawory ewentualnie zmienił i zbielił gniazda dotarł , nowe uszczelniacze ,planowanko jak proponuje Puma i o ile dół jest ok zabiegi przyniosą pozytywne następstwa . Wspominam o tym dlatego że jeśli bedziesz mial słabe zawory a doprężysz głowicę efekt może być mizerny . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  12:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | i tak bede cala glowice rozbieral ze wszystkiego lacznie z zaworami takze mysle ze jak robic to parzadnie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  15:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               po 1) dioda ma racje co do doprężenia i wpływu tego na silnik, ja nie ruszyłem dołu silnika a splanowałem głowe i bardzo szybko panweki na wale odmówiły posłuszeństwa. Żeby to robić trzeba mieć pewny dół silnika,
 
 
po 2) pomyśl odrazu o portingu głowicy (kanały a kolektory) daje to cąłkiem dobre efekty a można to zrobic samu czyli prawie bez kosztów. Dużo KM nie przybędzie ale cąłkiem sporo Nm jak na taki zabieg. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  16:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | co do dolu silnika to moge tylko przypuszczac ze jest ok bo przed awaria nie sprawdzalem cisnienia na cylindrach:/ co prawda w gornej parti cylindra nie ma prawie zadnego garbia takze cylinder nie jest wypracowany (tak mi sie wydaje) ale w jakim stanie sa pierscionki itd to nawet najstarsi rzymianie nie wiedza:( czyli dobrze by bylo rozebrac i dol? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  16:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jesli chcesz zostać w klasie do 1600 i chcesz polatac spokojnie to takie rozwiązanie by było najlepsze | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  16:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  16:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | michalck napisał/a: | 	 		  | ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki | 	  
 
 
lubie takie podejście             
 
 
to pomyśl nad dołem też a dla wykożystania mocy która sie tam pojawi można jeszcze zmienic skrzynie w przyszłości i jako auto do nauki jest to fajna opcja    co prawda bedzie ci ciężko wygrywac z konkurencja ale z czasem kto wie | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bigkris [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2008,  22:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam pytanie troche z innej beczki. czy robiac swap-a na mocniejszy silnik czy moge wnosic o zmiane danych w dowodzie? i potem normalnie poruszac sie tym autem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |