| 
		Swap silnika z 1.3 na 1.6?? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 PRUSZEK31 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  11:41   Swap silnika z 1.3 na 1.6??
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam mam fiestę 91rok z silnikiem 1.3 na gaźniku(typ weber).Układ zapłonowy skłąda się z wielocewki zamontowanej na bloku silnika pod kolektorem ssącym oraz jednostki sterującej na ścianie grodziowej.Prostę pytanie czy można założyć do niej silnik od escorta MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku).Czy skrzynia biegów będzie pasować?I jak z układem zapłonowym czy zostaje ten sam?Z zawieszeniem silnika dam sobie radę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  12:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               troszke zabawy bedzie pewnei ale da sie to poskąłdac. nawet zapłon powinien sobie poradzic bo w obu silnikach powinno to chodzić na czujniku Halla (cewce, rozdzielaczu itd). 
 
 
skrzynia da sobie rade. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PRUSZEK31 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  18:16   z 1,3 na 1,6
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie mam rozdzielacza tylko czujnik który liczy impulsy z koła zamachowego.Czyli wszystko jest przetwarzane przez moduł umieszczony na ścianie grodziwej i do niego jeszcze dochodzi przewód podciśnienia.Wszystko wygląda jakby było na jedno punktcie.Ostatnia wersja gaźników z rozbudowanym systemem zapłonowym. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  18:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PRUSZEK31 napisał/a: | 	 		  | wygląda jakby było na jedno punktcie. | 	  
 
no bo tak masz...
 
 	  | PRUSZEK31 napisał/a: | 	 		  | MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku) | 	  
 
wiąże sie to z wywaleniem obecnego systemu zasilania zmianą baku i włożeniem silnika z gaźnikiem + aparat zapłonowy i to tyle    | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  18:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale to w takiej sytuacji nie wiem czy by nie łatwiej było wsadzic 1,6 mono. też z escorta mk4 | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  18:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mk4 nie miało jeszcze mono i nie ma otworu w bloku na halla      hehe co bym wiedział jakby nie to moje mk1   
 
tak wogóle to poza 1.4 to w eśkach bardzo rzadko zdarzały się 1.6 na jednopunkcie | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | oj zmartwie cie ale był 1,6i na mono w escorcie mk4. ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  18:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu. | 	  
 
hehe takie to i ja miałem w moim mk1    znaczy na gaźniku i aparacie z 1.6
 
no ale na mono w mk4 nie wychodziły bo mk4 to do 90 roku | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  18:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale ja robiłem taki silnik i był na 100% na mono i był to rocznik 89 lub 90. zreszta tak samo jak były w tych 2 latach CVH EFI | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               i tu dochodzimy do tego co kto widział a ford i tak se ładował co miał    ja bynajmniej poza gaźnikiem i mfi w mk4 nie widziałem   
 
a tak wogóle to zmiana silnika to nie tuning    | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mamuten  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Bartłomiej 
                  Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  19:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a czemu niechce wtrysku tylko gażnik | 
             
						
				_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem 
 
 
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PRUSZEK31 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  19:56   1,3 na 1,6
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na początek chcę wymienić silnik i później się bawić w dodawanie mocy.Napewno w mojej fieście jest gaźnik na tyle potrafie rozróżnić gaźnik od monowtrysku.Jest to gaźnik typu TLDM 26/28 jeszcze z ssaniem ręcznym.Na module który jest umieszczony na ścianie grodziowej napisane jest ESC.Interesuje mnie czy skrzynia i  silnik będą do siebie pasować. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  20:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PRUSZEK31 napisał/a: | 	 		  | na ścianie grodziowej napisane jest ESC | 	  
 
no to śmiało na tym mozesz postawić gaźnikowca z fiesty mk3 1.6    poprostu wtykasz wszystko co masz i masz    a tak poważnie to na tym module dasz rade po zmianie kolektora i wsadzeniu gaźnika opanować każde cvh mono    | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  20:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja do tego całego misz masz dodam że widziałęm ori mk3  90 na gaźniku ( kupiona w polsce w salonie ) zapłon rozwiązany tak jak mówi autor topiku , więc najpierw ustalmy co tam naprawde siedzi . 
 
 
Ze wsadzaniem tam CVH na gaźniku może byc jeden problem - tego  będzie bardzo trudno znaleźć w jakimś sensownym stanie  . 
 
 
Chyba najłatwiej , najtaniej i najszybciej będzie znaleźć  całośćz wiążką z ikserki i takowe przeswapować . 
 
 
Reszta to rzeźba w gównie i gra nei warta świeczki . 
 
 
Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie  dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli  uzyskiwania  z neigo ponad fabrycznych  wartości 
 
 
Użyj opcji szukaj - sporo było o przekładkach oraz o tym jak wpływają na poprawę osiągów samochodu . 
 
 
[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 21:08 ]
 
podczs pisania mojego posta wyjaśniłą sie sprawa zaslilania . więc ten problem odpada . Reszta jest jak najbardziej aktualna | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 16 Paź 2008,  20:11, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  20:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości ( tak zwane high performance ) .
 
 | 	  
 
sranie w banie, jak myśłisz dlaczego mnie nie ma tutaj? przecież pisałem dla mnie zmiana silnika na większy to tylko zmiana  :1xf: | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  20:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie ma cie tutaj bo odrzuciłeś zaproszenie  . 
 
 
Co do  nomenklatury - jeżeli traktujesz " zmianę " ( jak to nazywasz ) silnika wybiórczo jako temat wyjęcia jednego i wsadzenia drugiego bez dostosowania pozostałych podzespołów to chyba jest to koniec tej rozmowy bo faktycznie z tuningiem mechanicznym nie ma to nic wspólnego . 
 
 
Pozdro . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2008,  20:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dostosowanie kolejnych podzespołów to poprostu reszta takiego przekładania, wiesz że żeby coś zagrało to trzeba to zgrać ze sobą i wywalić te zasrane skrzypce     | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |