Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Wtrysk RST a XR2i
Autor Wiadomość
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Wrz 2008, 21:23   Wtrysk RST a XR2i

Witam szanownych forumowiczów,

Mamy problem z naszą fiestą - ciągle nierówne obroty na wolnych i osiągi dalece niezadowalające. Dodatkowo auto bardzo "zatruwa powietrze" - nie ma dymu ale nie da się wytrzymać w garażu po 30 sekundach. Bardzo Was proszę napiszcie czy te elementy w ogóle się różnią.

Gdyby to miało ułatwić zadanie opiszę co jest z autem zrobione:
- kiedyś było RST, potem silnik zatarli i wsadzili NA
- 1.6 8v 110KM po remoncie (nowe tłoki, wszystko przeszlifowane itd)
- wałek od Świątka, wersja GT
- komputer 1AFA
- MapSensor od XR2i
- pozostałe rzeczy - skrzynia prawdopodobnie też - od RST (domniemanie)

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję z góry za pomoc...


PS
Przepraszam jeśli już temat jest opisany, nie znalazłem niestety nic pomocnego.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Wrz 2008, 21:32   

Cytat:
- wałek od Świątka, wersja GT

To kolego ktos ci pieknie kitow naklad bo Pan Swiatek nie robi do ZADNEGO CVH walkow a to dla tego ze material walka z CVH nie nadaje sie do napawania a cokolwiek zrobil czy probowal robic konczylo sie w bardzo szybkim tempie w fazie testow.
_________________

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Wrz 2008, 22:00   

nierówne osiągi na jałowym to najprawdopodobniej skłądowa paru błędów w tym korkowca , świec , przewodów itd . Środki zapobiegawcze - przyzwyczaić się .

Co do dalece neizadowalających osiagów to gdybyś je wyraził w jakiś policzalych wartościach to byłoby zdecydowanei łatwiej .

Dalej idący tym tropem - za mało danych - na pierwszy rzut oka : dłuższa skrzynia z RST ( o ile takowa jest ) , okrągły wałek na 4/3/... cylindrze . jakieś jajo w elektronice .

Piszesz o remoncie - a kiedy on był robiony i co to są szlify wszystkiego . Widziałęś to jak dawali nowe tłoki ?
Piszesz że auto jeździ na mapsensorze od ikserki - to nasuwa jeszcze jedno pytanie - czyli w aucie została turbina i jest to teraz uturbiony silnik wolnossaka ?? czy wyleciało wszystko ?

ps : co do wytrzymywania w garażu po 30 sekundach - widzisz to takie cuda się dzieją - jak silnik dostaje papu ( benzynka ) i powietrze to wydala spaliny ( przynajmniej ja tylko takie widywałem :| ) czyli mniej tlenu , więcej spalin - przemyśl jeszcze raz stwierdzenie dlaczego się trudniej oddycha po 30 sekundach .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 29 Wrz 2008, 06:36   

odpowiadając na główne pytanie w temacie, wtrysk jest ten sam.

co do reszty to zależy co tam jest i jak to chodzi. jaki kolor maja spaliny?? mo0ze ktos pokręcił regulatorem paliwa i go zalewa.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 29 Wrz 2008, 20:33   

Dziękuję za zainteresowanie, już spieszę z odpowiedziami:

#1
Wałków faktycznie nie robi, a raczej nie robił. Ten nasz to eksperymentalna wersja, podobno zdobyli nowe maszyny i wykonali go stosując właśnie nowe metody utwardzania. Efekt jest taki że mam wałek w wersji GT od Świątka, który był po kilkuset kilometrach sprawdzany i nie uległ zniszczeniu.

#2
Tu odpowiedź będzie szerzej zakrojona, bo taka też była Szanownego Kolegi Żółwika Tuptusia.
Krokowiec, faktycznie jest do sprawdzenia - świece i przewody są nowe i raczej dobrej jakości.
Niezadowalające osiągi to dla mnie 12,5 sekundy do 100 - to może być wina skrzyni.
Co do wałka to sprawdzany był zgodnie z tym co piszę w odpowiedzi #1, elektronika, faktycznie może być nie tak, bo to w końcu przerabiana instalacja z RST na XR2i 110KM.
Remont był bo sam tłoki znalazłem i miałem je w rękach. Mechanik znajomy więc robił wszystko na tyle dobrze na ile sam się zna. Tej roboty jestem raczej pewien. Tłoki są drugi szlif. Turbiny nie ma bo to ma być rajdówka, więc nie jest dobra do podziału klas - przelicznik 1.7 * ccm, kto wie o co chodzi to dla niego jasne :)
Z tym wytrzymywaniem, to wiem co piszę. Nie raz siedziałem przy aucie w garażu i to co mamy teraz, nie jest nieprzyjemne, to jest duszący smród, bez koloru i widocznego dymu. Z badań wynika że prawie dwukrotnie zostały przekroczone wyniki węglododorów w spalinach - cokolwiek to znaczy...

#3
Koloru brak, tak jak piszę w #2. Co do regulatora, faktycznie mogło tu coś się stać. Więc biorę tę rzecz pod uwagę i przekażę sprawę dalej wykonawcom.

W razie kolejnych sugestii i pytań będę czekała na dalszy rozwój wątku, choć odpowiedź na moje pytanie już uzyskałem. Dzięki bardzo za pomoc i dociekliwość.

Pozdrawiam...
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Wrz 2008, 20:44   

Podjedż z autem na stację diagnostyczną, podłącz się pod analizator spalin i na miejscu podreguluj potencjometrem CO2, który zastępuje w 110-konnej XR-ce sondę lambda.
Zacznij od tego, bo chyba masz coś nie tak ze składem mieszanki :myśli:
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 29 Wrz 2008, 21:38   

przeróbka RST na 110KM to zmiana 1 czujnika, mapsensora oraz ecu, reszta jest taka sama wiec w elektyrce nie powinno byc problemu, ale zrób foto mapsensora - to urządzenie przykręcone do blaszki na podszybiu obok EDIS4. w tedy powiem ci na 100% czy jest OK oraz kolektora ssącego tak żebym widział czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.

Kwestie elektoniki bede mógł wyjaśnić po tych 2 fotkach.


co do skrzyni jesli nie zmienili to masz długa i wpłynie to na niekozyść. jesli by sie tak okazało to proponuje szukać skrzyni od escorta mk3/4 xr3i jest znacznei krótsza od tej z xr2i a przy okazji homologacja ja przewiduje.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 29 Wrz 2008, 23:31   

Postaram się zdjęcia mieć na jutro wieczór - auto stoi ładnych parę kliosów ode mnie. Dzięki temu mam nadzieję dacie mi jakiś kierunek rozwoju.

Co do skrzyni, to dzięki wielkie za podpowiedź. Właśnie taka byłaby najlepsza - z tego co czytałem na forum 1.1 kiepsko zbija obroty na kolejnych biegach. Tak czy siak, najpierw silnik, potem skrzynia...

Pozdrawiam i do usłyszenia
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Wrz 2008, 18:40   

sadek22b, a jakim cudem zdobyliscie ten walek, bo z tego co widzialem to u P. Swiatka jest najprostszy HaiDeHein numeryk CNC i czy ten walek byl robiony od zera czy jak?? Bo z tego co pytalem to napawania w CVH zaprzestali po pierwszych probach... Odnosnie walkow rozrzadu od P. Swiatka mam swoje zdanie po przejechaniu 30k km, i pomiarach ich przed oraz po.
Polecal bym zainwestowac w cos od Cat Cams albo Kent-a.
_________________

 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 4 Paź 2008, 21:17   

1. No to jestem ze zdjęciami, zdjęcie mapsensora, i kolektora z lewej i z prawej mam nadzieję, że co nieco pomoże.









2. Odnośnie wałka, w świątku na początku powiedzieli że nie produkują bo się szybko niszczy, potem że mają jakąś nową technologię i że jak chcemy to możemy eksperymentalnie - bez gwarancji - no i mamy :jupi:
Wysłaliśmy stary wałek (z okrągłymi krzywkami) i na podstawie tego zrobili.

Jakby się udało zwalczyć temat, przydałoby się pewnie innym forumowiczom.

3. Efekt jest taki, że na wolnych obrotach jest bardzo nisko i nierówno pracuje, jak już ciśnie to jest nieźle. Między 3,5-4 tyś zaczyna dziwnie chwilę szarpać potem jest ok. Wprawdzie nie wiem czy to jest 3,5-4 tyś bo obrotomierz też świruje. Szarpie też nie zawsze, co więcej wydaje mi się że dużo mocniej szarpie, jeżeli przyspiesza się na łuku, szczególnie w lewo (chyba mam już zwidy <wow> )

Człowiek ze świątka doradził mi żeby zapłon przyspieszyć i że ogólnie w całej skali powinno być lepiej, może macie kogoś kto mógłby to przestawić w okolicach Śląska? wymaga elektronicznej interwencji.

4. Z przyspieszeniem jest już nieco lepiej, choć to nie to czego oczekujemy, z jedną osobą na pokładzie ok. 11s, pytanie czy to jest to czego powinniśmy oczekiwać z tą skrzynią.
Pojazd na 2 biegu osiąga 97km/h do odcięcia (zmierzone by gps), koła 195/50R15 czyli obwód powinien być 167cm ni jak mi do tego przełożenia nie pasują nawet z turbo jak na mój gust powinna mieć maks. 90km/h chyba że to w granicach błędu.
(11s zmierzone z kawałkiem na 3 biegu)

5. Co do skrzyni, z Escorta, rozumiem że trzeba szukać XR3i czy ma jakieś szczególne oznaczenia po których można ją poznać? Macie może informację o przełożeniach tej skrzyni?

6. Jeszcze pytanie odnośnie 1.1, czy problem z tą skrzynią polega na przejściu z pierwszego na drugi bieg? wówczas chyba schodzi za nisko z obrotami?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Paź 2008, 21:27   

elektronike masz kompletnie przełożona wiec raczej tu nie ma luki.

co do zapłonu8 na chwile obecną nikt ci tego nie zrobi trwaja prace nad tym żeby ECUmaster sterował zapłonem w fordzie. jak sie uda to ja osobiście bede bardzo szczęśliwy a ty w tedy bedziesz mógł też to zrobić przy okazji robiąc mape paliwa ;))

co do skrzyni nie znam oznaczeń, napewno escort mk3 i mk4 xr3i na mechanicznym wtrysku, przełożenia takie same jak w xr2i ale przełozenie główne 4,26 lub 4,29 w zależności od rocznika.

po prędkościach które podałeś wychodzi że masz skrzynie od RST czyli dyfer 3,82. na ori skrzyni byś łapał nie pełne 90km/h
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 5 Paź 2008, 10:37   

Wielkie dzięki za odpowiedź,

Czyli z elektroniką mogę dać sobie spokój, do szarpania między 3-4 tyś trzeba się przyzwyczaić, muszę tylko zdiagnozować te łuki - bo tak się nie da jeździć.

Jak sądzisz twoim zdaniem, 11s na tej skrzyni to jest ok. czy trzeba szukać?
(tak czy inaczej szukam skrzyni z Escorta)

Przy okazji, może doradzicie coś więcej jeżeli chodzi o hamulce? są niemiłosiernie słabe.
(żeby nie było wątpliwości)
- przewody wymienione,
- płyn wymieniony,
- odpowietrzone,
- tłoczki sprawdzone,
- bębny rozbierane&sprawdzone,

pozostaje chyba pompa?
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 5 Paź 2008, 10:49   

11sec do setki to marny wynik ;)

hamulce ogolnie slaby, czy przod czy tyl??
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 5 Paź 2008, 10:50   

Jeszcze jedno pytanko,

Sprawdzając dane dot. przełożeń w skrzyniach biegów, 1.1 i XR2i mają takie same przełożenia na 4 i 5 biegu odpowiednio przełożenie ogólne 3,86 i 3,09. Stąd pytanie czy w 1.1 da się wogóle wbić 5 bieg? lub skąd posty ze jak się wymieni skrzynię na 1.1 to top speed będzie 160km/h? coś mi się tutaj nie zgadza.

Nie zależy mi zupełnie na maksymalnej prędkości, pojazd jest szykowany do KJS, ale nie chciałbym mieć wątpliwości.
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Paź 2008, 10:55   

no to zostaje serwo/pompa do wymiany bo czesto siada w mk3
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 5 Paź 2008, 11:52   

Ja myśle ze elektronika cie nei ominie, tylko narazie tanim sposobem nie ma jak jej ruszyc tak do końca. wiec szkoda wydawać kasy na coś co nie dokońca bedzie działac jak powinno. jeszcze mozna by sie pobawić kółkiem rególowanym rozrządu zawsze troszek opóźnisz lub przyspieszysz wałek względem wału i zapłonu.
co do około 11s na tak długiej skrzyni to wydaje sie to jak najbardziej prawidłowe, tym bnardziej że seria to +/- 9,8s na dużo krutszym dyfrze.

skrzynia 1,1 a xr2i rózni sie przełożeniem głównym oraz pierwszym i chyab 2 biegioem dalej jest to samo. cężko ją kupić bo zrególy były montowane takie same jak w 1,3 a ta oprócz wytrzymałości nie różni sie niczym niż od tej z xr2i.

co do hamulcy to polecam przekłądke przodu na tarcze 260mm z rs2000. a tył zostawić na bebnie. jesli pedła normalnie puchnie(twardnieje) przy deptaniu na niego to raczej oczekujesz wiecej od tych hamulcy niż są w stanie zaoferować, natomiast jesli pedął jest cąły czas mięki to coś jest z pompą lub servem.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 5 Paź 2008, 13:37   

Pedał jest praktycznie cały czas mięki, żeby zablokować koła trzeba naprawdę dobrze wcisnąć hamulec. Te hamulce nigdy nie były ok, ale dodatkowo pogorszyły się po wymianie wałka (chyba spadło podciśnienie) więc serwo nie daje z siebie wszystkiego... co do pompy to się przymierzę, pomyślę również nad zmianą hamulców.

Wiecie może gdzie kupić korektor siły hamowania, taki z regulacją od środka? Mam taki amatorski - niby działa ale dobrze by było mieć lepszy.

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 11:06 ]
Wymiana pompy hamulcowej znacząco poprawiła hamowanie. Wprawdzie trzeba daleko wcisnąć pedał hamulca, ale cały czas można kontrolować hamowanie i dużo lepiej hamuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Xr2i i rst
Mafios Sprzedam 2 25 Lut 2019, 19:56
FIESTA Moondust
Brak nowych postów [MK3] CVH xr2i/RST
przestawienie paliwa z 95 na 98
PumaRST Elektryka 4 24 Paź 2008, 10:54
kazi
Brak nowych postów [MK3] Trochę części Xr2i 8V i RST
a1topgear Sprzedam 3 26 Lis 2021, 18:49
a1topgear
Brak nowych postów [MK3] Ford Fiesta xr2i => RST
Długa Historia która i tak skończyła sie tak jak planowane było od początku :))))
a1topgear Projekty FKP 284 13 Paź 2015, 22:08
a1topgear
Brak nowych postów [MK3] Punkty Podłączenia Masy Silnika Xr2i/RST
a1topgear Elektryka 1 25 Cze 2009, 06:16
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.