| 
		[MK4] Zetec 1,25... olej bierze czy nie????..... | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 darom182 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Wrz 2008,  18:20   [MK4] Zetec 1,25... olej bierze czy nie????.....
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam mam fiestke 97rok na silniku zeteca 1,25 16V, jestem jej właścicielem od kilku miesięcy, ostatnio zauważyłem ubytek oleju (tzn.  tak mi się wydaje) wymiana oleju na taki jak był czyli 10W40 fordowski.
 
Po przejechaniu ok 1000km. sprawdzam bagnecikiem i widze ze ok 3-4 setki poniżej polowy,
 
nie jestem pewnien czy odczyt jest prawidłowy bo parking na którym stoi moja fieśćinak do najrówniejszych nie należy, dolałęm ok 3-4 sety sprawdzam na 2 dzień w innym miejscu i na bagnecie pokazuje że jest full,nie zauważyłem specjalnie jakiegoś kopcenia czy wycieków,
 
co do kopcenia to sprawdzałęm dzisiaj to na biegu jałowym przycisnołem na ok 4500-500RPM to zobaczyłem jasny dymek troszke | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 guteknator [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Wrz 2008,  21:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam  
 
Posiadam auto na tym silniku (96rok), mi takze olej ubywa ( nawet zalalem valvoline max life ). Bylem na pomiarze  cisnienia sprezania i niby ok.  Na forum wyczytalem ze to wina uszczelniaczy zaworowych - zastanawiam sie nad wymiana.     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darom182 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Wrz 2008,  22:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale czy wymiana jest możliwa wyczytałem gdzieś na forum że tego silnika się nie regeneruje tylko kupuje się cały dolny blok, czy jest to prawda?
 
czy można zlikwidować luz na zaworach, i jaki jest koszt takiej naprawy u mechanika?
 
a może zmiana  na olej mineralny rozwiąże problem?
 
Proszę o odpowiedź. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Wrz 2008,  23:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | darom182 napisał/a: | 	 		  ale czy wymiana jest możliwa wyczytałem gdzieś na forum że tego silnika się nie regeneruje tylko kupuje się cały dolny blok, czy jest to prawda?
 
czy można zlikwidować luz na zaworach, i jaki jest koszt takiej naprawy u mechanika?
 
a może zmiana  na olej mineralny rozwiąże problem?
 
Proszę o odpowiedź. | 	  
 
oczywiscie mozesz sobie kupic nowy blok ..nawet silnik nowy sobie mozesz kupic ..ale silnik sie regeneruje ...hym czyli szlifuje cylindry ...jesli pali olej to przejscie na olej o nizszej klasie lepkosciu uszczelni silnik i na czas jakis zredukuje problem ...ale decyje powinienes podjac po jakims czasie dokładnie monitujac zuzycie oleju i sprawdzajac czy nie ubywa go w inny sposób -wycieki . Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darom182 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Wrz 2008,  09:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wycieków na 99% nie mam, co do luzów to napewno są na zaworach bo jak jest zimny to chodzi jak dizel,
 
Czyli sugerujesz zeby narazie poczekać i zobaczyć co będzie się działo? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kolin  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Wrz 2008,  09:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | LOY napisał/a: | 	 		  | Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika | 	  
 
 
 
Tutaj jest regulacja płytkowa    | 
             
						
				_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darom182 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Wrz 2008,  10:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kolin napisał/a: | 	 		   	  | LOY napisał/a: | 	 		  | Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika | 	  
 
 
 
Tutaj jest regulacja płytkowa    | 	  
 
 
 
Sorry Panowie ale jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike pojazdową.
 
możesz napisać jaśniej:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kaczoro  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Bartosz 
                  Wiek: 41  Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 391 Skąd: Jastrzębie/Krk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Wrz 2008,  20:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | darom182 napisał/a: | 	 		   	  | Kolin napisał/a: | 	 		   	  | LOY napisał/a: | 	 		  | Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika | 	  
 
 
 
Tutaj jest regulacja płytkowa    | 	  
 
 
 
Sorry Panowie ale jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike pojazdową.
 
możesz napisać jaśniej:) | 	  
 
 
Czyli luzy nie kasują się same (jak to ma miejsce w hydraulice) tylko reguluje się je wymieniając wspomniane wczesniej plytki      Ale co ile nalezy to robic i jaka jest cena takiej usługi to sam jestem ciekaw     
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Wrz 2008,  21:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kaczoro napisał/a: | 	 		  | Ale co ile nalezy to robic i jaka jest cena takiej usługi to sam jestem ciekaw | 	  
 
po 150k ponoć powinno się sprawdzić, a o płytkach chyba z Diodkiem rozmawiałem i jeśli dobrze pamiętam to sztuka ok 30pln kosztuje | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.