Fiesta mk3 1.1 gaźnik - pali 10 litrow na miescie, co robić? |
Autor |
Wiadomość |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 21:40 Fiesta mk3 1.1 gaźnik - pali 10 litrow na miescie, co robić?
|
|
|
Fiesta juz po naprawach blacharskich ale nurtuje mnie jescze jeden problem. Od dluzszego czasu zauwazylam ze moje fiesta pali okolo 9 a moze nawet 10 litrow benzyny na miescie a dodam ze niemam instlacji gazowej. A na trasie w 6 litrow sie wzmieści, jezdze glownie na glugich trasach - malo na miescie wiec sie specjalnie tym nie przejmuje. Z poczatku gdy to zauwazylam myslalam ze za mam za "ciężką nogę" ale gdy jezdze spokojniej tez sie ten problem pojawia. Ale chcialabym to jakos naprawic zeby zaoszczedzic troche wachy.
Czyżby to gaźnik do regulacji? Dlaczego tak sie dzieje? |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 29 Sie 2008, 10:31
|
|
|
Silnik nie jest nagrzany to tyle pali. Nad czym tu jeszcze myśleć.
A na trasie jak ja sam jeżdżę to mi wtrysk pali z 5-5,5. Więc albo dużo rzeczy wozisz, albo masz do regulacji dawkę paliwa w gaźniku. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 29 Sie 2008, 17:04
|
|
|
Czyli opcja ze gaźnik jest do regulacji odpada jesli na trasie miesci sie w 6 litrach, tak? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 29 Sie 2008, 22:20
|
|
|
tak.
Sprawdź jeśli już jeszcze ewentualnie to co za temperaturę odpowiada. Np. czujnik w dolocie. Nic więcej ni da rydy. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sie 2008, 23:43
|
|
|
Temperatura silnika na gaźniku nie ma aż takiego dużego wpływu, tym bardziej nie ma tam czujnika uszkodzenie którego powodowało by podawanie większej ilości paliwa - to nie wtrysk, zero elektroniki - mechanika
1. Jak się miewa filtr powietrza - kiedy był zmieniany?
2. Fajnie by było zdemontować puszkę filtra powietrza i obcykać gaźnik z każdej strony
i będziemy jechać daley. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 09:03
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Temperatura silnika na gaźniku nie ma aż takiego dużego wpływu, tym bardziej nie ma tam czujnika uszkodzenie którego powodowało by podawanie większej ilości paliwa - to nie wtrysk, zero elektroniki - mechanika
1. Jak się miewa filtr powietrza - kiedy był zmieniany?
2. Fajnie by było zdemontować puszkę filtra powietrza i obcykać gaźnik z każdej strony
i będziemy jechać daley. |
1. Filtr powietrza byl miesiac temu zmieniony.
2. możesz wyjasnij o co chodzi z tym obcykać gaźnik z każdej strony
A jeszcze tak myslałam nad tym ze moze silnik jest stale zimny i poprostu jezdze na ssaniu i dlatego wiecej mi pali i gdyby zalozyć jakas oslone na chlodnice (np. karton) zeby szybko sie nagrzewał, dobry pomysł? |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 09:51
|
|
|
Nie ta pora roku, aby chłodnice zasłaniać. Zimą owszem można, ale nie teraz. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 10:00
|
|
|
odyniec, czytaj co madrzejsi piszą Cytat: | Temperatura silnika na gaźniku nie ma aż takiego dużego wpływu, tym bardziej nie ma tam czujnika |
Kuleczka napisał/a: | gdyby zalozyć jakas oslone na chlodnice (np. karton) | takie rzeczy to na wiosne, jak pomidory pikuję
jak JoeMix mówi, bo chyba wie co mówi. dobra regulacja gaźnika i tyle.
poza tym w trasie 1.1 pali 6 litrów - super. w mieście - konstrukcja z 80 lat - spoooooko |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 10:01
|
|
|
Obcykać z każdej strony to zrobić dużo zdjęć w miarę dokładnych, także z góry
Tektura na chłodnice odpada - od tego jest termostat. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 10:04
|
|
|
szynszyl, to po co w ogóle jest chłodnica w autach z gaźnikiem?
Nagrzać - szybciej się nagrzeje - a o to chodzi, że ssanie nie będzie trzeba tak długo trzymać, lecz potem może to już przynieść nie pożądane efekty, uboczne, kosztowne.
a ja dobrze wiem, że 1.1 w trasie spokojnie można zejść do 5L, a w mieście 7-8 to wynik normalny. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 11:02
|
|
|
odyniec nie rozkładaj mnie na łopatki. kartonikiem to sobie można podetrzeć. nawet konstruktorzy OVH nie byli tak głupi, zeby w fabryce zakładać papier pod atrape.
Cytat: | Nagrzać - szybciej się nagrzeje | swoją drogą do mk3 nawet nie za bardzo płyty podlogowe się nadają, bo silnik w znacznym stopniu jest chłodzony przez powietrze.
Kuleczka, poszukaj starszego pana, który siedział w FSO i FSM. ci goście naprawde często gęsto są specami jedynymi w swoim rodzaju. regulowali gaźniki zanim niektórzy z nas tu na forum z nocnika zeszli. przy okazji (nie znam sie na gaźnika ale sie nasłuchalem) pooglada stan dysz, iglic i innego badziewia jaki się ponoć w gaźniku znajduje |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 11:11
|
|
|
Chłodzone powietrzem były w latach 70 silniki typu bokser w porsche a nie OHV. Chłodnice ma, więc do czegoś służy. Silnik jest zimny to więcej pali - i to tym każdy dureń wie. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 11:17
|
|
|
Akurat silnik OHV we fieście jest chłodzony głownie powietrzem, chłodnica jest potrzebna w korkach (kto ostatnio słyszał wiatrak u siebie w 1,1),,, a moja wypowiedź tyczyła się głównie tego że nie ma tam czujnika,,, we wtrysku jak silnik jest niedogrzany do sterownik podaje więcej paliwa... w gaźniku nie jest hak hop siup...
Czekam na fotki |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 15:33
|
|
|
ja ma m 1.1 na gazniku 93r. i mi pali 6,5 w mieście/4,5 na trasie. Nic innego prócz gaźniku a nie ma wpływu na spalanie chyba ze coś nie tak z hamulcami. |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 20:56
|
|
|
Ok. Jutro jak dobrze pojdzie to odkręce patelnie i zrobie fotki.
To gaźnik jest pod ta patelnia? Tak? Dobrze mówie?
Tam mam zrobić fotki? |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 22:31
|
|
|
A na przeglodzie nie wyszły złe spaliny?. .Jak pojdziesz z gaznikowca napisz ile wzoł za regulacje bo to same dziadki nacigacze . |
|
|
|
 |
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2008, 09:58
|
|
|
Kuleczka, Kuleczka napisał/a: | To gaźnik jest pod ta patelnia? Tak? Dobrze mówie? | Robisz postępy... |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 31 Sie 2008, 10:13
|
|
|
Wrzucam linka na RapidShare do fotek które są spakowane w folder *zip
LINK -> http://rapidshare.com/fil...gaznik.zip.html
Zrobiłam fotki tego co jest po patelnia |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
Mike
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Sie 2008, 13:38
|
|
|
hmm ja mam u siebie gaznik i mam reczne ssanie wiec po przejechaniu kilku km je po prostu wylaczam. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2008, 12:53
|
|
|
Niestety z pracy nic nie mogę zassać bo mi piszczy że pobieram inny plik :( Spróbuję w domu o ile będę już miał sieć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|