Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK3] Fiesta RST-D Stealth |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 12:16
|
|
|
Trzy litrowy mercedes w ulewie gdzie deszcz był na jego korzyść też myślałem że po mnie posprząta, a jednak pomimo ciągłego mielenia do 120 byłem pierwszy (kończyła się droga, o tym że wycieraczki już nie były wstanie zbierać, nic nie mówię) . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
MONIA
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączyła: 27 Lis 2004 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 12:56
|
|
|
Lokmen napisał/a: | albo ta astra padnięta była alko kierownik tej astry to ciumek | Fordon jak to było? Samochód gwizda,a kierowca tararara
Kamil ucz się i dawaj czadu panom z kategorii zawodowej - "Syn" |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:20
|
|
|
MONIA napisał/a: | kategorii zawodowej - "Syn" |
i jezdzacymi samochodami rodzinnymi:
tato kupil,
mama tankuje,
syn jezdzi,
gorzej jak rodzice maja troche wiecej kasy i stac ich na np jakies w miare nowe audi, dobra bejce czy subaraka, wtedy to i ja sie kilka razy przejechalem ale regula jest taka ze jak ma taka furke to nie umie jezdzic sierota, bo nie bylo tego w wyposazeniu w salonie |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Sie 2008, 22:54
|
|
|
No i stalo sie panstwo moi mili, po dzisiejszym wieczorze zapadla decyzja o zakupie lepszysch opon, oraz paru rzeczy ktore to beda niezbedne do "podkrecenia" RST-D docelowo maja byc 2 bary boostu :yyy: napewno nie dlugo bedzie 1.7-1.8 bara a po wydechu 2 bary...oprocz tego auto bedzie malowane tak jak juz wczesniej Kamil wspomnial.
Teraz cos z ciekawostek:
1.8TDCI jest wyposazone w turbine GT15, u znajomego sprawdzalismy ile to (cos malutkiego) pompuje i na manometrze pokazal sie wynik 1.5bara :yyy: , wiec skoro GT15 moze tyle a T2 jest od niej wieksza to czemu by nie zapitolic 1.7- 1.8 bara... testy oraz w pozniejszym okresie czasu hamownia prawde powie... |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Sie 2008, 22:57
|
|
|
Musi być srogo Ale stopniowo trzeba osiągać te 2.0 bary, bo przy tej wartości będzie trzeba coś czuje zupełnie inaczej jeździć - gume będzie paliło bez przerwy
Najważniejsze by miec jakiś cel i do czegoś dążyć
A Kondziu będzie dalej pilotował projekt |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 18 Sie 2008, 09:12
|
|
|
do fachowca mi daleko, ale czy 2 bary nie rozpitoli bloku silnika, czy cus takiego? az strach pomyslec jak to bedzie jezdzic... |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Sie 2008, 11:36
|
|
|
Przewidujemy że największy problem będzie ze skrzynią. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Sie 2008, 11:45
|
|
|
Najbardziej obawiam sie o skrzynie gdzie w poznaniu jak wskoczylo mi na malej pentli 1.9 bara najpierw cos zachrobotalo w skrzyni przy strzale ze sprzegla po czym wystrzelil waz...
Wiem jedno ze pelen przelot napewno zmieni harakterystyke narastania boostu, juz samo wywalenie koncowego tlumika zaowocowalo bardziej plynnym wzrostem Nm a nie naglym atakien Nm... na hamowni byl jeszcze koncowy tlumik zapiety....
Jesli skrzynia nie wytrzyma presji trudno za 200-250zl bedzie druga teraz w zasadzie wszystko jest zalezne od Kamila jak szybko uda sie zalatwic zabawki... efektami sie podzielimy... |
_________________
|
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 18 Sie 2008, 12:17
|
|
|
"efektem" chcialbym sie przejechac. juz debiut jakis rok temu zrobil na mnie wrazenie, a teraz przy tak ambitnych planach pewnie czaszki w oczach w kazdym razie powodzenie. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Sie 2008, 00:59
|
|
|
Przerobki zaczynamy od podpiecie obrotka, dalej wymiany membran boostera (taki fajny wynalazek forda), kolejny etap to sprawdzenie zaworu wastegate, zmiana dlugosci ciegla akuatora o okolo 6-8mm ( zaowocuje to zwiekszeniem boostu), strojenie, jazdy testowe, hamownia, poczym uklad wydechowy (pelne 2,5" bez tlumikow) strojenie oraz korekcja boostu zeby nie przekroczyl 2 barow i ponownie hamownia.
Ktos zapyta po ch*&a 2 razy hamownia, odpowiedz jest prosta, chodzi o sprawdzenie przyrostu momentu oraz mocy (o ile takowy bedzie ) jak i porownaniu wykresow w jakim stopniu przeniosl sie zakres Nm jak i KM (glownie chodzi mi o sposob narastania Nm od dolu zakresu obrotowego) . Wykresem auto nie jezdzi ale bedzie przynajmniej poglad na to co mozna zrobic w garazowych warunkach z autem jak i czego sie spodziewac w silniku TD
Pozdro
P.s dzieku Kamil za wstepne nauki robienia fot trenuje na bierzaco |
_________________
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Sie 2008, 01:07
|
|
|
czemu ja nie zaiwestowałem TD |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 00:54
|
|
|
Dzisiaj środkowy tłumik wylądował w bagażniku. W chwili obecnej mamy samą rurę, bez żadnych spowalniaczy. Pięknie narasta doładowanie, bardzo szybko. Do tego przyjemniejszy dźwięk Od popołudnia walczę z obrotomierzem bo jest nam potrzebny aby wysterować i wyregulować autko bo lubi się przelać w chwili obecnej. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 21:06
|
|
|
Czyli tak, auto jest juz po inastlacji obrotomierza, wolne obroty sa na poziomie 1000rpm (dla czego to napisze ponizej) silnik kreci sie maksymalnie do 3800rpm i wyzej ni chu chu, zostal wywalony przedostatni tlumi (a w rzeczywistosci juz ostatni na pokladzie) jest sama rura.
Auto wymagalo ostatnimi czasami troche hmmm opieki tzn. wymiana elementow eksploatacyjnych w tym:
-membrany boostera
-filtr paliwa
-filtr powietrza
Dalej po w/w wymianach jak i instalacjach auto wymagalo regulacji dawek poczatkowych jak i zwiekszenia dawek na pompie. Po zmianie dlugosci ciegla idacego do waste gate jak i wczesniej wymienionych regulacjach silnik zaczol pracowac troche niespokojnie (zalewal sie paliwem) wymagalo to podniesienia zakresu wolnych obrotow z 800 na 1000rpm.
Po tym czas na pierwsze proby i hmmm dupa bo boost byl najpierw na poziomie 0.5 do 0.8 bara powrot i znowu regulacjie, ktore to zaowocowaly bosstem na poziomie 1.5 bara stalego dla jazdy codziennej :yyy: i teraz co ciekawsze ze na 3 biegu przy 2000rpm mamy juz 1.2 bara a na 2400rpm jest 1.5 bara. boost rosnie bardzo ale to bardzo szybko i zakres Nm strasznie sie wydluzyl, teraz czas na hamownie ktora to powie ile jest na 1.5 bara.
Kolejny krok to wydech i pownowne strojenie auta.
Teraz moje odczucia z jazdy za kierownica:
dupohamownia czuje dlugii zakres Nm od 2300-2400 rpm az do 3500rpm, do tego auto jest jeszcze bardziej elastyczne i w porownaniu do tego co bylo w poznaniu jest dosc spora roznica oczywiscie na + , reakcja na gaz jest duzooo lepsza niz byla, przy jezdzie normalnej powiedzmy 80km/h na 5 biegu auto przyspiesza bez potrzeby dawania w podloge.
Jest fajnie Kamil teraz ty napisz jak ci sie podoba sytuacja po regulacjach
Podziekowania dla PumaRST naprawde panie dziala to ale tu jest hardcore z MBC |
_________________
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 21:12
|
|
|
ja czekam na pomiary i filmiki |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 21:47
|
|
|
Mial byc dzis on board krecony ale niestety zaczelo sie robic szaro i bylo by nic z krecenia filmiku.
BTW. byl kill na Ford Puma 1.7 ale makabra normalnie z pod swietel... zapytalem tylko czy to jest 1.4 czy 1.7, kierownik odparl ze 1.7 to OK na zielone ognia... i Kamil po mimo ze spalil troche start to zrobil to jakie 6 dlugosci :yyy: nie wiem jakim cudem ale sam zerkalem do tylu... ale wieczorne gonitwy wszystko wyjasnia mamy cel zlac 1.6 VTI w 5gen coupe |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 22:12
|
|
|
Jeździ bardzo, bardzo przyjemnie. Szczególnie że 2 dni jeździłem na 'softturbo 0.3 w peaku' Było tak wolno że do miasta brałem kanapki na podróż żeby się nie nudzić. Teraz jest fajnie ale trójka w deszczu mieli |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 22:16
|
|
|
przyznal bys sie ze na koncu 2 biegu miales Pume juz we wstecznym lusterku... po czym po zapieciu 3 biedu wskoczylo 1.2 bara bo BOV zaczol puszczac z powodu za slabej sprezyny... |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 22:21
|
|
|
Fordon napisał/a: | przyznal bys sie ze na koncu 2 biegu miales Pume juz we wstecznym lusterku... po czym po zapieciu 3 biedu wskoczylo 1.2 bara bo BOV zaczol puszczac z powodu za slabej sprezyny... |
nie lubie sie chwalic |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 29 Sie 2008, 08:04
|
|
|
a ja mam pytanie? jak bedzie okazja dasz sie gaznac Camillo? |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Sie 2008, 20:40
|
|
|
Wpadnij na jakiś spot to pogadamy
Dzisiaj zrobiliśmy pierwszy 'miarodajny' test - wyścig z Honda Civic Coupe zeswapowana na B16A2 (katalogowo 160KM i 150Nm) która to jest naszym CELEM NUMER JEDEN jeśli chodzi o modyfikacje.
W chwili obecnej na 1.5 bara i zwężką w wydechu dostałem jedynie 1.5 długości od tej Hondy więc jestem mega zadowolony. Nieco większy boost, porządny wydech i powinna być pozamiatana |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|