| [MK3] Hamuje kiera idzie w lewo, ruszam kiera idzie w prawo. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2008,  14:27   [MK3] Hamuje kiera idzie w lewo, ruszam kiera idzie w prawo. | 
 |  
               | 
 |  
               | zauwazylem ze przy 15 letnim fordzie fiesta, bez wspomagania, ktory jest bezwypadkowy dzieje sie taka dziwna rzecz ze przy gwałtownym ruszaniu na 1 biegu ale bez pisku opon kierownica przekręca sie w prawo tak o 1/8 obrotu wiec jest to nie wiele ale martwi mnie to. A przy hamowaniu kierownica przekreca sie w lewo tez o taka sama wartosc obrotu. Ten ruch kierownicy nie jest mocny, tak że kiedy trzymam rece na kierownicy to tego ruchu nie ma, pojawia sie tylko kiedy nie trzymam kierownicy. Auto jest świezo po przegladzie, a diagnosta nic nie mowil na temat zbieznosci, przeguby sa dobre, a po za tym jadąc szybko na prostej drodze auto nie ściąga na zadna strone. Tak jak wspominalem wczesniej, problem pojawia sie tylko przy gwaltownym ruszaniu i mocniejszym hamowaniu ale bez pisku opon. Furka jest juz troche stara wiec wiem ze takie problemy to normalka, ale liczę na wasza porade |  
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 19 Gru 2008,  18:55, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2008,  14:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zauważ, że jak depniesz, to przód auta się podnosi, a jak zahamujesz, to opada. I z tym wiązałbym te ruchy - gdzieś jest nieduży luz i ujawnia się on zarówno przy obciążeniu (ściąga w jedną stronę), jak i przy rozluźnieniu (ściąga w drugą stronę) Stawiałbym na wyrobioną gumę trzymającą maglownicę, bo podobny problem miałem w Micrze i tam przyczyną takiego stanu rzeczy była właśnie wyrobiona guma.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Staszku   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: S
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Maj 2008
 Posty: 14
 Skąd: Stryków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2008,  18:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | mój mechanior przy przeglądzie podwozia stwierdził że niedługo szykuje się wymiana tulejek drążków kierowniczych (o ile dobrze pamiętam) przy czym zapytał czy przy hamowaniu nie ściąga mnie na jedną stronę. Sprawdź może o to chodzi   pzdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2008,  23:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | przekladnia, mam to samo   |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  06:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wiec jak to jet z tym chłopacy??? 
 Moge z tym bezpiecznie jeździć czy mam się raczej udać do mechaniora?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  14:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jest taki warsztat,który zajmuje się tylko zawieszeniami i się na prawde chłopaki znają na rzeczy sprawdzenie całego zawiasu ok 50(przód) zata kosztuje jak masz koło siebie taki warsztat to tam podjedź i ci powiedzą co i jak |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  17:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak na postoju machasz fajera lewa prawa tak energicznie to stuka ? |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  17:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja bym obstawiał za wybitą tuleją wahacza.. |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  19:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mss napisał/a: |  	  | jak na postoju machasz fajera lewa prawa tak energicznie to stuka ? | 
 
 Nie stuka, wogóle luzów na kierownicy niema. Tylko zauwazylam jak jade powoli po jakis wiekszych dziurach na zakrecie to cos skrzypi w podlodze z przodu, tak jakby na tych gumach co sa w wachaczu z przodu... Więco moze to jest to
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jez733   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Cze 2007
 Posty: 201
 Skąd: Pogorzela
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  20:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie takie objawy ustały po wymianie tulei na wahaczu i krzyżaka.. Dodatkową usterką u mnie było to że jak startowałem ostro z krzyżówki i miałem skręcone koła to jak auto rwało do przodu to nie szło kierownicy wyprostować, dopiero po puszczeniu gazu można było wyprostować koła... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  20:31 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kuleczka napisał/a: |  	  | Tylko zauwazylam jak jade powoli po jakis wiekszych dziurach na zakrecie to cos skrzypi w podlodze z przodu, tak jakby na tych gumach co sa w wachaczu z przodu... Więco moze to jest to
 | 
 miałem to samo wymień tuleje wachacza(silentbloki)to skrzypienie to bo ta guma w tulei się rusza a nie powinna tak u mnie było
 |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2008,  20:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może trzeba dokręcić piastę? U mnie się rozkręciło i biło w kierownice... |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radkalkin   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: konrad
 Wiek: 45
 Dołączył: 01 Kwi 2008
 Posty: 157
 Skąd: EL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Gru 2008,  22:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | pozwoliłem sobie odświeżyć temat. 
 mam dziwną sytuację.
 auto podczas przyspieszania ściągało na prawo, podczas hamowania na lewo.
 dziś wymieniłem łożysko i wahacz prawego przedniego koła i sytuacja jest odwrotna!
 przyspieszam ściąga na lewo, hamuję - na prawo!
 co to może być?
 fakt, zbieżności jeszcze nie zrobiłem.
 |  
				| _________________ PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
 http://barylski.daportfolio.com/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mamuten   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Bartłomiej
 Dołączył: 11 Sty 2008
 Posty: 314
 Skąd: Kolbuszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Gru 2008,  22:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | albo podjedz pod warsztat to wy wybadają  czemu tak się dzieje |  
				| _________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
 
 Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2008,  08:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | łożyska najlepiej parami wymieniać! |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radkalkin   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: konrad
 Wiek: 45
 Dołączył: 01 Kwi 2008
 Posty: 157
 Skąd: EL
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2008,  20:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak,,, jak hamujesz to układ różnicowy ma najwiecej do powiedzenia,,, zwyczajnie jedno koło kręci Ci się lżej niż drugie i zapewne z tąd to ściąganie w jedną i drugą stronę... o ile reszta jest ok. 
 Unieś przód wrzuć luz i zapal silnik zobacz co się będzie działo (przynajmniej jedno koło się powinno kręcić!) zatrzymaj ręką, poobracaj,,, potem zapnij jedynkę i tak samo,,, i będziesz wiedział co i jak.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |