| Domykanie szyb | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | leon7325   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Tomasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Lut 2008
 Posty: 10
 Skąd: Korzybie/Słupsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2008,  16:16   Domykanie szyb | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam ektryczne szybki  w mojej Fiestce MK4 i zalozylem alarm z mozliwoscia domykania szyb (sterownik podaje mase na 12sek) a jak sprawdzalem styki przy wlaczinku to te szyby sterowane sa raczej plusem.. .. wiec moze ktos wie jak to podlaczyc?? moze jakie pomysly? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2008,  16:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | przekaznik? przy podaniu masy podaje plus... proste? tylko dosc dobry wez, bo szyby to z 20A co najmniej potrzebuja... |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leon7325   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Tomasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Lut 2008
 Posty: 10
 Skąd: Korzybie/Słupsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2008,  19:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki, sprobuje w wolnej chwili i zobaczymy jaki bedzie efekt   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2008,  21:11 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | odyniec napisał/a: |  	  | przekaznik? przy podaniu masy podaje plus... proste? tylko dosc dobry wez, bo szyby to z 20A co najmniej potrzebuja... | 
 Tak działa Mosfet oraz zwykły pnp Tranzystor . Nie rób tak bo popalisz instalacje. Jesli chcesz zeby ci to dobrze działało kup domykacz szyb, ktory po zamknieciu szyby odłacza napiecie. A skad ten alarm wie ze jak bedzie zamknieta szyba to poda przez te 12 sek zailanie na szyby i co bedzie buba tak? bo sie spali instalacja lub silniczek, albo w najlepszym wypadku bezpiecznik.
 
 Po drugie to ta masa ten impuls nie służy do podawania bezposrednio na przekaznik czy tranzystor do zamykania szyb, tylko do sterownika zeby wiedział ze ma rozpoczac domykanie szyb i to taki co wie ze szyba jest zamknieta , chyba ze jest inaczej i sa krancówki w silniczku w co wątpie. Sprawdzic to mozesz tak odpal swiatła w samochodzie i nacisnij przy zamknietej szybie wyłacznik jak swiatła ci przygasna lekko to znaczy ze nie ma krancowek i nie wolno ci w taki sposob podłaczać! Bo zabijesz akumulator albo instalacje elektryczną. Przypomne ze szyby podczas zamykania pobieraja srednio ok 5-7 A a przy zamknietej szybie nawet 15 A w szczycie 20 A.
 |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez kazi 12 Kwi 2008,  15:09, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ic3ek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 06 Lut 2008
 Posty: 61
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2008,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja dodam oczywiście od siebie, że jest pewnien problem aby podłączyć domykacz szyb "sam montowałem w swoim" 
 Otóż aby szyby sie same domykały trzeba sie przedostać kablami "2szt" do włączników szyb w  dzwiach kierowcy, a to jest troche skomplikowane ponieważ miedzy dzwiami a karoserią jest wtyczka i trzeba tam dołożyć 2 piny, które trzeba wyciągnąć z innej takiej złączki.
 To jeśli chodzi o domykanie szyby kierowcy.
 
 Z szybą pasażera nie ma problemu ponieważ kable od niej idą w środku auta i tam można sie podłączyć.
 
 Więc zabawy z tym troche jest.
 |  
				| _________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2008,  15:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak prawda jest jeszcze inny sposób łatwiejszy podłaczyc kazda osobno z szyb pod wyłacznik przeciązeniowy ktory w chwili gdy przekroczy prad przy zamknieciu szyb 10 A odłączy je automatycznie i wtedy te 15 sek ma sens wtedy nie trzeba dłubac w wyłacznikach po prostu łaczysz w szereg z przewodami zasilajacymi. |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.