VSS |
Autor |
Wiadomość |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Kwi 2008, 19:23 VSS
|
|
|
Witam. Niedawno kupiłem fiestę XR2 1.6 CVH EFI, dzisiaj zauważyłem że nie mam wogóle czujnika prędkości, tzn, nie wystają z niej żadne przewody, ale znalazłem wolne gniazdo, które wygląda na to że służy do podłaczenia takiego czujnika, szukałem dużo na ten temat, jedni mówią że jest on potrzebny, drudzy że da się jeździć bez niego. Mam możliwość załatwienia takiego czujnika z fiesty 1.1 ale nie wiem czy on będzie pasować, czy któś wkładał juz czujnik z 1.1 do 1.6 ??? |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Kwi 2008, 00:47
|
|
|
a ile pali ? ( podpowiedź chodzi o benzynę , bo że oleju dużo to wiemy ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2008, 11:15
|
|
|
Wydaje mi się że dosyć sporo pali, chodź jednoznacznie nie umię określić ile. Czyli jeśli dużo pali to brak czujnika ma znaczenie tak ??? |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Kwi 2008, 12:08
|
|
|
Przyczyn dużego spalania może być wieleee . Ale jedna z nich może być( choc nie musi ) brak tego czujnika . Znam RST w której nie ma to znaczenia , a znów gdy założyłem monowtrysk od opla i nie podpiąłęm na początku tego ustrojstwa to lubił wypić .
NA Twoim miejscu zacząłbym od dokładnego określenia spalania i , jeżlei będzie duże , sprawdzenia bardziej oczywistych jego przyczyn . Czujnik możesz założyć " przy okazji " a tutaj bardziej niż modelem auta sugerowałby sie tym żeby wtyczka pasowała , pasowało wejście na skrzynię oraz na linkę prędkościomierza |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2008, 21:22
|
|
|
Założyłem VSS z fiesty 1.1. Znajomy sprzedawca sprawdził mi dokładnie czy będzie pasował do 1.6, okazało się że pasuje idealnie. Zrobiłem słynny reset kompa. Zauważyłem jedno, że po założeniu VSS przyjemniej się rusza z miejsca, tak płynnie. Jedno mnie nie pokoi, gdy jadę i wrzucę na luz to obroty spadają do 1000 a po dwóch sekundach wchodzą na 1500 i utrzymują się aż do zatrzymania, czy nie powinno być tak że gdy dam na luz to obroty od razu powinny wskakiwać na 1500 ??? |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Kwi 2008, 21:36
|
|
|
Kolego VSS ma za zadanie przekazywać info do kompa, czy auto stoi w miejscu czy ci sie porusza.
Prawidłowo powinno być tak.
Jak jedziesz samochodem to po wrzuceniu na luz auto powinno zejść do jakiś 1000-1200 obr. "auto sie porusza" ,a jak tylko staniesz "auto stoi w miejscu" to obroty dzięki VSS powinny spaś do 800-900.
Nie przejmuj sie że po resecie kompa masz 1500 obr, po przejechaniu kilku/kilkunasty KM powinno wszystko wrócić do normy.
Tak na marginesie ja mam VSS z 1.3 i też smiga, więc wychodzi że te czujniki sa w pełni zamienne.
Pzdr |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2008, 23:09
|
|
|
Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy samochód zacznie się poprawniej zachowywać. Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Kwi 2008, 23:42
|
|
|
Jak nadal nic sie nie zmieni.
To proponuje TEST komputera, powinno coś wykazać.
Pzdr. |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2008, 11:36
|
|
|
Dzisiaj zauważyłem że jak mam zimny silnik i wrzuce na luz to obroty podczas toczenia utrzymują się na 2000, a jak sie nagrzeje to 1500 i po zatrzymaniu 1000, czy tez macie takie objawy na zimnym ??? |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Kwi 2008, 16:12
|
|
|
napisał/a: | Prawidłowo powinno być tak.
Jak jedziesz samochodem to po wrzuceniu na luz auto powinno zejść do jakiś 1000-1200 obr. "auto sie porusza" ,a jak tylko staniesz "auto stoi w miejscu" to obroty dzięki VSS powinny spaś do 800-900. |
Przecież naisałem jak powinno być prawidłowo. To oczywiście na ciepłym silniku.
Jak jest zimny to faktycznie obroty mogą być troche większe ale nie aż 2000.
Bo działa ssanie i dlatego są wyższe.
Pzdr |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Kwi 2008, 18:09
|
|
|
ja u siebie mam przeboje z podpiętym vss-em, bez niego jest ok, bez niego jak daje na luz po obroty też się potrafią zatrzymać przy ok 1200 na chwile i zejść do 900 (wszystko podczas toczenia) czasami potrafią zejść do 500, ale tylko wtedy gdy się wysprzęgli podczas hamowania silnikiem. spalanie normalne. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|