Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

odłączony zawór bocznikujący
Autor Wiadomość
jez733 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pogorzela
Wysłany: 21 Mar 2008, 22:38   odłączony zawór bocznikujący

Kiedyś ktoś już o to pytał i za skarby świata nie moge znaleźć tego tematu, mianowicie jeśli odłączę zawór bocznikujący ( chodzi tylko o kabelek do niego idący ) to auto lepiej zachowuje się na benzynie, trzyma obroty w granicach 1tys, jak podłącze to wyje na ponad 2tys i bardzo wolno mu obroty spadają, na gazie nie ma róznycy czy krokowiec jest podłączony czy nie.

I moje pytanie czy jazda z odłączonym zaworem bocznikującym grozi uszkodzeniem jakiejś części czy nic się nie stanie?
_________________
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Mar 2008, 22:48   

Czyli znaczy z tego tyle że jest nie sprawny.
Na odłączonym komp ustala średnią wartość z tego czujnika i nie bierze go pod uwagę. Jeździć możesz, będzie lepiej jak na uszkodzonym ale gorzej jak na sprawnym.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Mar 2008, 02:23   

zacznijmy od tego że nie jest to czujnik tylko element wykonawczy . To raz a dwa to to że po odłączeniu przewodów od zaworu silnik powinien samoczynnie zgasnąć . jeśli tego nie robi oznacza to że gdzies jest nieszczelny układ dolotowy za przepustnica , albo gazowcy poprostu podkręcili śrubę regulacyjną przepusnicy aby uzyskać stabilne obroty . Odłączenie tego ustarojstwa jeśli zostanie odnalezione przez komp jako błąd może skutkować większym spalaniem benzyny . na gaz wpływu nie ma prócz jednego faktu stracisz ssanie i na gazie i na benzynie :)
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Mar 2008, 10:32   

Ale skoro zawór powietrza dodatkowego pozwala na przepływ powietrza zabezpieczając silnik przed zgaśnięciem to po odłączeniu zostawia on stały przepływ powietrza co ma wpływ jak piszesz na np.utratę ssania i większe spalanie. Tak?
Czy po odłączeniu zamyka on zupełnie dopływ pow.do przepustnicy?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Mar 2008, 12:09   

po odłączeniu silnik powinien mieć max 300-500 obr /min i powinien telepać się i gasnąć. Jeśli tak nie robi to tam trzeba szukać przyczyny .
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Mar 2008, 13:17   

diodalodz napisał/a:
po odłączeniu silnik powinien mieć max 300-500 obr /min i powinien telepać się i gasnąć.
tylko na zimnym silniku - na rozgrzanym obroty będą stać na poziomie ok 900-1000 i silnik nie ma prawa zgasnąć
jazda z odłączonym zaworem bocznikowym niczym poważnym nie grozi - jedyne kłopoty jakie mogą być to gaśnięcie zimnego silnika
_________________
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Mar 2008, 14:31   

No dokładnie tak niegdyś czytałem na www.auto-online.pl , więc informacja że silnik powinien zgasnąć od razu po odłączeniu mnie trochę zaskoczyła.
Odłączenie prowadzi jedynie do tego że zawór nie reguluje ilości powierza więc jeśli
jego zadaniem przy zimnym silniku jest dostarczanie dodatkowego powietrza podczas rozruchu (przy zamkniętej przepustnicy) to silnik może gasnąć ale właśnie tylko na zimnym silniku.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Mar 2008, 15:43   

no macie racje że na zimnym . ale po odłączeniu tego ustrojstwa obroty nawet na nagrzanym silniku nie mogą przewyższać 1000 obr bo to wartość max wolnego biegu .
Jest jeszcze jeden myk który stosują ludzie od amerykańców jak się to rozsypie . zamiast zaworu bocznikującego wstawia się zawór ręczny od LPG tzw register i mozna nieco podnieść obroty żeby mieć pewność że przy jeździe na luzie nie zgaśnie ci silnik .
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 22 Mar 2008, 15:52   

w xrce miałem tak:
- zawór montowany w puszcze filtra (troche rzadkie rozwiązanie), odpięcie zaworu = silnik gasł. a na pewno byl ten zawór sprawny
- przeróbka. zawór przy korpusie przepustnicy, odpiecie zaworu, obroty spadały do ok. 500. zawór na pewno sprawny.

taki zaworek to koszt 80 zł jak sie dobrze poszpera. nawet nie wiem czy nie lezy mi zbędny w garażu u staruszków.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
yarbin 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 154
Skąd: Tychy
Wysłany: 24 Mar 2008, 11:09   

On już chyba jeździ u mnie, kolego Szynszyl
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Mar 2008, 11:21   

kurde... moze... :)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
yarbin 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 154
Skąd: Tychy
Wysłany: 24 Mar 2008, 11:24   

jeśli nie masz ich całego kartonu, to chyba nawet na pewno :-P pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Odłączony kabelek po stronie pasażera,?
LiSoQuan Elektryka ogólna 3 16 Lut 2021, 16:54
vater
Brak nowych postów zawór EGR
ZAjcu24 Mechanika silnika 1 1 Cze 2016, 23:47
blind227
Brak nowych postów Silnik 1.25 82 km uszczerbiony zawór
swibon Mechanika silnika 0 21 Cze 2015, 14:38
swibon
Brak nowych postów Zawór tankowania gazu
jurek LPG 9 5 Lis 2010, 23:08
Pele
Brak nowych postów [MK4] zawór egr
sebastiandziok Mechanika 2 7 Lip 2009, 22:30
sebastiandziok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.