Objawy padnietej uszelki pod glowica?? |
Autor |
Wiadomość |
marak4 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 13:08 Objawy padnietej uszelki pod glowica??
|
|
|
Witam wszystkich , uprzedzając komentarze innych informuje, ze użyłem szukajki ale nadal za wiele nie wiem Tak wiec napiszcie mi jakie sa objawy padniętej uszczelki pod głowica lub pękniętej głowicy( chociaż nie wiem czy w fiestach to sie zdarza) Obawiam sie ze moja fiasta ma właśnie coś z głowica. Jest to model z 89 roku 1,4l , jak ją odpalę na zimnym to dymi na biało, dymienie przechodzi na wolnych obrotach ale na wyższych nawet w czasie jazdy takze widzę w lusterku biały dym. Ciśnienie nie na cylindrach nie jest za bogate, wiec pewnie pierścionki do wymiany, a mianowicie 8,9 10,10. Nie wiem czy to ważne ale śmigam na gazie i oprócz zakopconej rury wydechowej zauważam na niej tak jakby wodę, tzn nie to ze sie leje ale jest wilgotna, płynu raczej nie ubywa ale muszę dokładnie sprawdzić. Aha jeszcze jedno pytanie o wskaźnik temp silnika w jakim położeniu powinien być w czasie normalnej jazdy po mieście. Bo u mnie utrzymuje sie w okolicach literki MR, a jak stanę w korku to szybko rośnie do N, wiatrak załącza sie dopiero przy N i nie wiem czy to nie za późno?? Wiem ze trochę namieszałem ale proszę o odpowiedzi, z góry dziękuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 14:01
|
|
|
Objawy padniętej uszczelki to :
-Ubywanie płynu chłodzącego i kopcenie
-Zaglądając do zbiorniczka wyrównawczego możemy też zauważyć ślady/plamy oleju
-Przelewanie się płynu do oleju TZW dwa stany
Po odpaleniu, że auto dymi jak jest zimne to na tą porę roku chyba normalne...Jedź autkiem tak w 20km trasę, przegarnij trochę po wysokich obrotach i zobacz czy nadal będzie dymić
Wiatrak się odpowiednio uruchamia |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 15:32
|
|
|
Kolin napisał/a: | Objawy padniętej uszczelki to :
Wiatrak się odpowiednio uruchamia |
no wiatrak sie nie uruchomi jak uszczelka padnieta, sprawdz kompresje i bedziesz wiedzial na 100% czy uszczelka do roboty |
|
|
|
 |
marak4 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 16:30
|
|
|
muzę jeszcze dokładnie sprawdzić czy płynu nie ubywa, i czy napewno nie dymi na goracym silniku, a co do ciśnienia to było mierzone i wynosi kolejno 8,9,10,10 , pomiar z próbą olejową pokazał znaczny wzrost wiec raczej pierścionki , a co do wiatraka to uruchamia sie ale dopiero przy N wiec nie bylem pewien czy to nie za późno, a tak na marginesie to jaka jest temp jak wskaźnik dojdzie do N?? |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 18:18
|
|
|
Cytat: | a co do wiatraka to uruchamia sie ale dopiero przy N wiec nie bylem pewien czy to nie za późno, a tak na marginesie to jaka jest temp jak wskaźnik dojdzie do N?? |
Prawidłowo się uruchamia pisałem wyżej, a ile stopni ma to zależy jaki masz termostat na ile stopni |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Dawid 88 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:38
|
|
|
ja miałem padnieta uszczelke pod głowica i po rozgrzaniu silnika poziom płynu sie podnosił myślałem ze to normalne ale wczoraj mi wywaliło uszczelke wiatrak mi sie nie właczał |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:58
|
|
|
Też jest opcja, że może wywalać płyn ze zbiorniczka |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Dawid 88 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:08
|
|
|
mi akurat nie wywaliło płynu pylko rusł poziom ok 2 cm, a jak wywaliła to konkretnie olej i płyn także jeżeli komuś rośnie poziom płynu po rozgrzaniu silnika to jak najpredzej do mechanika |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:43
|
|
|
To chyba wszyscy muszą szybko udać się do mechanika bo raczej każdemu podnosi się poziom płynu o co najmniej 2 cm po nagrzaniu silnika (gorąca ciecz zwiększa swoją objętość - fizyka).
Główne objawy to tak jak koledzy pisali wcześniej dymienie z rury na biało (charakterystyczny dym -para), ubywanie płynu, brudny, zaolejony płyn.
Udało mi się kiedyś zajechać uszczelkę w pewnej renówce 1.2 występowały w niej wszystkie wymienione objawy ponadto nierówna praca silnika, szybkie przegrzewanie się silnika wentylator nie dawał rady schłodzić układu wydaję mi się że to dlatego bo układ się sam szybko zapowietrzał.
Nie rozumiem dlaczego wentylator miałby się nie włączyć . |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
marak4 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 12:23
|
|
|
niestety juz jestem prawie pewny , ze mam problem z głowica, dymi nawet na gorącym, ze zbiorniczka po odkręceniu korka na ciepłym silniku wydostaje sie powietrze i szybko podnosi sie stan płynu, co prawda ani w oleju nie ma plynu bo nie mam takiej piany bialej, ani w zbiorniczku nie widze plam oleju , na razie nie wiem co robic z fietsa bo ciśnienie tez nie najlepsze wiec chyba trzeba silnik zmienić |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 13:43
|
|
|
marak4 napisał/a: | chyba trzeba silnik zmienić |
Albo kupić nową fiestę, przykre ale tak może wyjść taniej i na pewno z mniejszymi kłopotami. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
marak4 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 18:12
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: |
Albo kupić nową fiestę, przykre ale tak może wyjść taniej i na pewno z mniejszymi kłopotami. |
Mozliwe , ze taniej kupic inna, a moze wiecie gdzie i za ile mozna silnik jakis pewny kupic??
Na wymiane nie wydalbym sporo kasy bo ojciec by mi pomogł wiec jeszcze sprawa jest do rozwazenia |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 19:41
|
|
|
marak4 napisał/a: | a moze wiecie gdzie i za ile mozna silnik jakis pewny kupic?? |
to 1.4 masz na gazniku czy mono?
generalnie w fiestach nie byl to czesty silnik, predzej znajdziesz z escorta.
ale i tak nikt nie zagwarantuje ze silnik jest ok, najlepiej jak jest w aucie i mozna go sprawdzic. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
marak4 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 21:34
|
|
|
mam mono, jeszcze sie muszę zastanowić czy opłaca sie to wogóle robić |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 23:01
|
|
|
Zerknąłem na allegro, nawet sporo tego jest, mimo że to rzadki silnik np.
Ale jak masz kiepską budę to zastanowił bym się nad zmianą auta. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
|