| RS Turbo - zapytanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  08:21   RS Turbo - zapytanie |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam następujące pytanie: 
 Czy jest możliwe przeszczepienie silnika z essiego rs turbo (mk4 rok 86) do fiesty mk3?
 Pytanie dość ogólnikowe (no w końcu w tym kraju to wszystko jest możliwe) ale potrzebuję narazie takiego ogólnego zarysu sytułacji
 
 1. Co z osprzętu pasuje pod budę fiesty (chłodnica, węże, skrzynia etc.)
 2. Jak wygląda sprawa elektroniki
 3. Co by było na bank potrzebne z fiesty rst.
 4. Czy hamulce/ zawias podejdą
 5. Jaki byłby orientacyjny koszt takiego swapa (chodzi mi tutaj głównie o koszty robocizny/strojenia)
 
 Nie pytam o koszty remontu takiego silnika bo poczytałem już sobie faq autorstwa pumy.
 
 Pozdro
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  08:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | wszystko jest mozliwe  wiec i upakowanie silnika ERST rowniez do fietsy, 1. przy hclodnicy pewnie trzeba bedzi eprzerabiac mocowania bo napewno sa inne, skrzynia pasuje
 2 w ERST sa dwa kompy wiec i to bys musial cale przezucic raze m chyba z wew, wiazka no chyba ze wystarczylo by ja przemotac,
 3. przydaly by sie łapy mocujace cvh ale to ze zwyklej xr ki podejda.
 4. heble przod podejda tył chyba tez zawias nie
 5. sama przekladka pewnie gdzies ponad kloca, tego nei jestem pewien pisze orientacyjnie, ale nie zdziwil bym sie jak by bylo drozej
   |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  08:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | łapy u mnie |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  08:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Daras84 napisał/a: |  	  | sama przekladka pewnie gdzies ponad kloca | 
 
 Samo serducho posadzić na łapach mógłbym u siebie bez problemu. Gorzej już wygląda sprawa podpinania osprzętu, elektyki itd. -poprostu w tym temacie jestem zielony i wolałbym coś takiego zlecić komuś oblecianemu.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  13:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tommy, pogadaj z Żółwiem, on spec od mechaniki po elektronikę   |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | przejżyj temat Staficia. On miał taki pomysł niestety nie doszedł do skutku. 
 sam silnik i skrzynai to p&p.
 
 co prawda ja bym poszedł w troche inna strone: kupił zajechany motor z xr2i 8v z wiazka i wszystkimi czujnikami i defakto skałdał połączenie tych 2 silników. w tedy pozbywamy sie upierdliwego wtrysku mechanicznego a wszystko stroimy ECUmasterem lub SMT6.
 
 układ chłodzenia podejdzie pewnei bez wiekszych problemów
 
 
 koszt swapa pewnei koło 1tyś a do tego około 1200-1500zł za strojenie
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Puma - ja bum poszedł krok dalej i oprócz pocisku z escorta kupił całą zajechaną ikserkę . Bez blachy , z zarżniętym silnikiem , ale kompletną . 
 Koszta będą niewiele większe , a instalację wypruje sobie sam ( przy pomocy śrubokręta i obcinaczek a nie siekiery jak to robią na szrotach ) .
 
 Poza tym z tego co widzę to swap miałby byc do budy 1.1 więc z ikserki podeszły by także heble , zawias i reszta dupereli .
 
 Tommy - swapując pare lat temu 1.6 CVH popełniłem błąd kupując " kompletny " pocisk  zamiast zakupu całego auta Myślałęm że sie zajebę własną ręką jak zaczęliśmy to skłądać . A to brakuje podkłądki , a to wtyczki , a to jakiegoś duperela na szukaniu którego spędzasz tydzień itd .
 
 Żeby było śmieszniej zakup całego auta jako dawcy wychodzi w ostatecznym rozrachunku nie tylko szybciej ale także taniej .
 
 Przemyśl to bo przy dzisiejszych cenach ikserek znacznei przybliży to projekt do realizacji .
 
 Co do kosztó to ja do kwoty o której mówi Puma za Swap dodałbym jeszcze trochę za przekłądki pozostałych podzespołów  z ikserki  .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2008,  19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | 
 Poza tym z tego co widzę to swap miałby byc do budy 1.1 więc z ikserki podeszły by także heble , zawias i reszta dupereli .
 
 .
 | 
 zgadza sie ale zwróć uwage na to, że to rocznik 95 wiec nawet musialby piasty zmieniac na te xrkowskie ,ale i tak musi zeby przeguby i polosie z xrki wsadzic z tego co pamietam
   
 pozdro
   |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  09:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tymi hamulcami od erst nie jets tak do końca jak darek napisał, niesty one nie specjalnie pasuja do mk3. 
 ogólnie temat sie zaczyna powtarzać chyba bedzie trzeba sklecić jakiś FAQ na temat takiego swapu.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  10:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | a mi Żółwiasty napisał zebym dół wziął od ERST i przykrył to czapką z Xr2i 
 pytanie do Pumy co lepsze SMT-6 czy ECUMASTER DET II, mi sie wydaje ze ECU
 aha i czy Ecumaster DET II ma kilka map tak jak smt-6??
 |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | eCo^ napisał/a: |  	  | a mi Żółwiasty napisał zebym dół wziął od ERST i przykrył to czapką z Xr2i 
 pytanie do Pumy co lepsze SMT-6 czy ECUMASTER DET II, mi sie wydaje ze ECU
 aha i czy Ecumaster DET II ma kilka map tak jak smt-6??
 | 
 
 AD 1) z blokiem od ERST jest problem że nie ma dziury na czujnik położenia wału, teoretycznie mozan to zrobić.
 
 AD 2) według strojacych lepsze jest ECUmaster, do tego wersja o której mówiesz da rade rmienić zapłon w Fordzie. ale ma ta jedna wade ze nei ma 2 map. zasadniczo da sie to obejść ale nie bedzie to na zasadzie przełączniak.[/i]
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  16:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | AD 2) według strojacych lepsze jest ECUmaster, do tego wersja o której mówiesz da rade rmienić zapłon w Fordzie. ale ma ta jedna wade ze nei ma 2 map. zasadniczo da sie to obejść ale nie bedzie to na zasadzie przełączniak.[/i] | 
 czyli tak jak w magiczny guzik w SMT-6
 |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  16:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | eCo^ napisał/a: |  	  | czyli tak jak w magiczny guzik w SMT-6 | 
 
 nie, właśnie mówie że nei tak jak w wypadku smt6.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  17:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmartwiles mnie troche tym czujnikiem połozenia wału, jesli chodzi o obejscie to w jaki sposób to zrobic?? |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  17:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | eCo^ napisał/a: |  	  | zmartwiles mnie troche tym czujnikiem połozenia wału, jesli chodzi o obejscie to w jaki sposób to zrobic?? | 
 
 jeżeli probleme jest zrobienie dziury ( w ściśle określonym miejscu i o określonym wymiarze co prawda ) To się nie bierz wogóle za to
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  21:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żółwiu nie bądź taki kąśliwy, chodzi mi raczej o to ze myslalem ze to bedzie bez takich przygód ale jak mus to mus   |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale majac xr2i gdzie masz problem?? 
 wsadzasz tłoki z korbami w blok od xr2i i po problemie
   
 tak czy inaczej blok bedzie na 100% wymagał tulejowania wiec nie ma problemu
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic   |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  23:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | eCo^ - nie jestem kąśliwy  po prostu i tak będziesz musiał wybudować silnik od podstaw ( jeżeli ma to jeździć ) więc jedna dziura wywiercona nie powinna sprawiać problemu . 
 To po prostu kolejny element układanki nad , którym przechodzisz do porządku dziennego
 
 [ Dodano: Sob Lut 23, 2008 23:08 ]
 
  	  | eCo^ napisał/a: |  	  | hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic   | 
 Nie prowokuj
  druga dziura do wywiercenia   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2008,  23:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | eCo^ - nie jestem kąśliwy  po prostu i tak będziesz musiał wybudować silnik od podstaw ( jeżeli ma to jeździć ) więc jedna dziura wywiercona nie powinna sprawiać problemu . 
 To po prostu kolejny element układanki nad , którym przechodzisz do porządku dziennego
 
 [ Dodano: Sob Lut 23, 2008 23:08 ]
 
  	  | eCo^ napisał/a: |  	  | hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic   | 
 Nie prowokuj
  druga dziura do wywiercenia   | 
 nie bo dalej jedna
  bo przeciez blok ERST ma powrót oleju z T ale nie ma czyjnika połozenia wału, natomiast blok xr2i na czujnik a nie ma powrotu oleju   takze zobaczymy co z tego wyjdzie Panowie bo silnik od ERST juz stoiw garazu ale nie mam czasu zeby sie za niego zabrac
 ale chyba bede wiercilw bloku ERST, bo pozwoli mi to na jazde xr'ka podczas rementu dołu, zbierania/szukania ecumastera i osoby ktora by to jeszcze wystroila
 |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |