| Kolo zamachowe mk3 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ic3ek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 06 Lut 2008
 Posty: 61
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lut 2008,  17:03   Kolo zamachowe mk3 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam koledzy. 
 Otóż mam do was pytanko. Jak prawidłowo zamontować koło zamachowe do wału, ponieważ na kole jest jedno nacięcie większe od innych ( chodzi tu o nacięcia dzięki którym czujnik położenia walu orientuje sie w jakiej jest pozycji ).
 
 Chodzi o to jak je zamontować aby było poprawnie dlatego że koło można zamontować w różnych pozycjach przestawiając je tylko na śrubach ( nie ma żadnego kołka stalającego/prowadzącego )
 
 Załączam rysunek aby było wiadomo o co mnie chodzi
  zaznaczone jest to wieksze wcięcie na kole 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lut 2008,  23:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | zobacz po 2 stronie koła koło śrub czy nie ma 2 kropek jednej na wale drugiej na kole . Jeśli nie to jest metoda żeby sprawdzić czy wszystko gra zdejmujesz pekiel zaworów przykręcasz sobie koło na kilka śrubek lekko ustawiasz 4 cylinder na wahaniu . wtedy ta szersza szpara powinna byc koło czujnika albo niedaleko niego . i koło pasowe powinno wskazywać 0 na podziałce . Jeśli tak bedzie podłącz akku włącz stacyjkę wykręć świece i połóż na silniku odłącz wtryskiwacz wogóle i załuż klucz na koło zamachowe i obracaj silnikiem . obserwuj czy iskra pojawia się gdy szczerbinka jest na podziałce albo blisko niej .kręcić musisz dosć płynnie . do pomocy możesz się wyposażyć w lampę stroboskopową . Jeśli wszystko bedzie ok przykręć koło tylko nie na chama bo tam jest nie wielki moment dokręcania tych śrub i łatwo rozwalić gwint . i składaj wszystko do kupy . Edis liczy tak że liczy impusy i gdy jest dłuższa przerwa to odpala iskrę .  a silnik bez świec nie powinien stawiać dużych oporów . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ic3ek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 06 Lut 2008
 Posty: 61
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lut 2008,  13:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hm. 
 Właśnie o to mi chodziło. Silnik w rozbiórce " składam go " wiec z kręceniem nie będzie problemu. Poszukam dzisiaj jakiś kropek (choć patrzyłem i nie widziałem żadnych )
 
 I rozumiem że jeśli 4 cylinder jest na wachaniu to ta szparka większa musi być w pobliżu czujnika ???
 
 A może znasz jeszcze jakąś metode ustawienia " jeśli nie ma kropek " i nie mam założonej głowicy ???
 
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lut 2008,  14:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | hm jeśli wiesz jak działa silnik to nie ma problemu
  koło możesz przecież założyć na samochodzie i dokręcić a potem dopiero wsadzać skrzynie . Ogólnie bez sprawdzenia to cieżko powiedzieć na 100 % czy jest właściwie założone . mogł by cie ktoś poratować i powiedzieć w którym miejscu jest szpara gdy tłok na 1 i 4 jest w górze . napewno ktoś w klubie ma silnik na zapas i może to sprawdzić . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ic3ek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 06 Lut 2008
 Posty: 61
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lut 2008,  23:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Fajnie by było gdyby taki ktoś sie dołączył i wypowiedział na ten temat   
 No ale jak nikt nikt sie nie znajdzie to poradze sobie tak jak mówisz
   
 A co oznacza dla kompa to wcięcie ??? " początek cyklu zapłonu ?? "
 
 A i jeśli chodzi o kropki to na wale znalazłem miejsce pod kołek ustalający, a na kole jest na samym końcu " koło zębów koła " nacięcie ??
 Może w/g tego to ustawić ??
 
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lut 2008,  11:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | może w takich sytuacja muszą być znaki . trzeba popatrzeć jeszcze do książki może tam piszą coś na ten temat . W kazdym bądź razie jak bedziesz miał silnik w aucie to sprawdź czy iskra pojawia się we właściwym momencie Praktyka jest taka że zawsze "wyróżnia" się 1 cylinder i wszelkie anomalie w aparatach i kołach dotyczą właśnie 1 cyl . Ale ja pewności nie mam bo nie miałem nigdy takiego problemu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.