Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 7 Maj 2006,  20:08		 | 
	
			Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  09:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za pozytywne opinie. Jeżeli ktoś będzie potrzebował
 
to wrzucajcie zamówienia. Wszystko jest do obgadania.
 
 
Moim poważnym planem jest jednak zwiększenie średnicy czynnej 
 
hamowania z przodu. Na razie szukam tarcz o średnicy około
 
300-320 mm. Zobaczymy co z tego wyjdzie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  19:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A do tych tarcz nie trza większych zasisków       :roll: | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Paź 2004,  09:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Trzeba je zatoczyć    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lis 2004,  09:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                
 
 
 
 
 
 
Ostatnio miałem przyjemność nawiercać tarcze do Astry GSi.
 
Coś czuję, że mi się to spodobało. Ciekawe średnica tarcz o 20mm
 
większa od xr2i a szerokość czynna 45 mm czyli o 5 mm szerzej niż 
 
w xr2i. Tył większy niż w fieście 1,1 przód. Bez wątpienia siła hamowania
 
o wiele większa. A ford jak zwykle ciął po kosztach i tarcze z zaciskami
 
identyczne do 5 modeli fiesty nie licząc escorta i sierry. No chyba że 
 
porównać astrę GSi do escorta RS 2000 to już jest lepiej.
 
 
Przy okazji projektując
 
otwory do tegoś modelu znalazłem jeden z moich projektów 
 
dla xr2i i RS. W sumie sam miałem sobie takie zrobić ale
 
akurat w dzień, który jechałem otwory nie miałem dostępu 
 
do frezów i nafrezowania pozostały jedynie w projekcie.
 
Potem jak zwykle śpieszyłem się z montażem i sprawa poszła
 
w zapomnienie. Póki co program jest na maszynie numerycznej
 
frez jest także. Można więc wprowadzić ten pomysł w życie.
 
 
Idea nafrezowanych rowków ma dwie strony medalu. Z jednej
 
strony całkowicie gromadzą i odprowadzają pył powstały w
 
wyniku tarcia klocków o powierzchnię tarczy. Z drugiej strony
 
głębokość rowków jest tak rozplanowana, że po przekroczeniu
 
granicznego wymiaru wytarcia tarczy rowki znikają. Mają bowiem
 
1 mm głębokości czyli tyle ile z jednej strony wynosi zużycie
 
dopuszczalne. Rowki znikają ale tarcie pozostaje jeszcze na 
 
pogłębieniach otworów które wynoszą średnio 2mm.
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mellow [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lis 2004,  10:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | GienekWichura napisał/a: | 	 		  
 
Ostatnio miałem przyjemność nawiercać tarcze do Astry GSi.
 
Coś czuję, że mi się to spodobało. Ciekawe średnica tarcz o 20mm
 
większa od xr2i a szerokość czynna 45 mm czyli o 5 mm szerzej niż 
 
w xr2i. Tył większy niż w fieście 1,1 przód. Bez wątpienia siła hamowania
 
o wiele większa. A ford jak zwykle ciął po kosztach i tarcze z zaciskami
 
identyczne do 5 modeli fiesty nie licząc escorta i sierry. No chyba że 
 
porównać astrę GSi do escorta RS 2000 to już jest lepiej. | 	  
 
 
Nie zapomnij ze Astra jest jakby nie bylo 1 segment wyzej , ma wieksza mase i moze sie okazac iz mimo wiekszych tarcz droga hamowania jest dluzsza...
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lis 2004,  19:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | GienekWichura napisał/a: | 	 		  
 
 
 
 | 	  
 
Że się zapytam co to jest i czemu takie obspawane? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lis 2004,  19:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Joe to jest tylna tarcza od Astry GSi 2,0 16V - i ja tam żadnych spawów nie widze... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lis 2004,  11:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               One są po prostu na granicy zużycia 
 
i lekko skorodowane | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 spider [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lis 2004,  15:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no tak ale taka tarcza to musi byc prawa i lewa tzn obie maja dociskać klocek do przodu lub do tyłu bo inaczej kaszana  sam mam ochote na nawiercane tarcze i dlatego sprawdzałem u fachmena | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lis 2004,  13:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie za bardzo Cię rozumiem ale wydedukowałem, że chodzi ci
 
o to że jedna tarcza ma być lustrzanym odbiciem drugiej tarczy.
 
 
 
No to ja tak właśnie robię. Chyba nie posądzacie czynnie pracującego
 
( z powołania) mechanika o taki niefart.   
 
 
A poza tym to nie tarcza dociska klocek tylko cylinder sterowany
 
ciśnieniem. Czyż nie tak. A siła oporu tarcia działa zawsze w tym 
 
samym kierunku. Bez względu na to jak te otwory są wywiercone.
 
Dodatkowe nafrezowania po odpowiednim ukształtowaniu bez 
 
względu na kierunek zawsze siłą odśrodkową kręcenia się tarczy
 
rozrzucają wiór. I takie mają zadanie. Dzięki temu wiór nie gromadzi 
 
się pod klockiem i nie spawa pod wysoką tempeaturą działając jak
 
pojedyncze ziarna papieru ściernego grubaziarnistego.
 
 
Ostatnio tak dla ciekawostki miałem okazję projektować i kierować całym
 
procesem technologicznym zamienników tarcz hamulcowych do
 
Gdańskich tramwajów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lehu8  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Leszek 
                  Wiek: 48  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.