Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
Wycieraczki okresówka |
Autor |
Wiadomość |
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2004, 13:27
|
|
|
JoeMix napisał/a: |
Ale chodzi o odpowiedni włącznik, bo coś mi się nie chce wierzyć ze ford wsadził przełcznik z pozycją dla czasówek i nie wsadził w auto czasówek |
Mi też się wydaje to dziwne, ale na 100% jest wyłacznik od czasówek a czasówek nie ma...Fakt, ze nie ma tez przekaźnika, ale jak się go wepnie to dalej nic...Wogóle to moje auto jest dziwne |
|
|
|
|
Polluks [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 09:13
|
|
|
Przerobiłem oryginalny przekaźnik z czasówek tak, że teraz mam płynną regulację czasu załączania (od 2sek do 10). Jak są zainteresowani to mogę zamieścić opis |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
Thomas [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 17:54
|
|
|
Polluks napisał/a: | Przerobiłem oryginalny przekaźnik z czasówek tak, że teraz mam płynną regulację czasu załączania (od 2sek do 10). Jak są zainteresowani to mogę zamieścić opis |
Witam...
Dawaj opisik. Można by go nyło wrzucić na stronę do porad.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
adamuus [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 20:19
|
|
|
thomas ale wydaje mi sie ze to co ty chcesz kupic to jest regulacja ale szybkosci pracy wycieraczek a nie czasu ich zalaczenia. tzn majac tylko jeden bieg wycieraczek mozna go przyspieszyc albo spowolnic. to co to raczej do malczaka by sie nadawalo. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2004, 06:36
|
|
|
adamuus napisał/a: | thomas ale wydaje mi sie ze to co ty chcesz kupic to jest regulacja ale szybkosci pracy wycieraczek a nie czasu ich zalaczenia. tzn majac tylko jeden bieg wycieraczek mozna go przyspieszyc albo spowolnic. to co to raczej do malczaka by sie nadawalo. |
Racja, to jest z zastosowaniem do Kaszla... nie jest to spowalniacz, jak piszesz gdyż take urządzenie było by mocno skomplikowane i spore gabary6tem, działą to na tej zasadzie jak byś sobie co jakichś czas ręcznie włączył na jeden cykl wycieraczki.... czyli działa jak standarowa czasówka, problem jest taki że jak podłączysz do Fiesty zgodnie z opisem to sie zwarcie zrobi i wywali bezpiecznik, gdyż fiesta am układ parkowania wycieraczek... i trzeba osobny przekażnik dokłądać aby go ominąć... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Thomas [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lis 2004, 08:27
|
|
|
No cóż szkoda :( Więc muszę się zadowolić tym co mam w standardzie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2004, 17:12
|
|
|
Thomas napisał/a: | No cóż szkoda :( Więc muszę się zadowolić tym co mam w standardzie. |
a co masz w standardzie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Thomas [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lis 2004, 17:15
|
|
|
Witam...
Normalenie, szybko i czasowo (ale tu chciałbym mieć pełan spływ na szybkość działania, a mam tylko jedno tempo)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Polluks [Usunięty]
|
|
|
|
|
Thomas [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lis 2004, 22:31
|
|
|
Wiatm...
Mam nadzieje, że nie masz nic ptrzeciwko by , artykuły znalazły sie w poradach na stronie klubowej.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2004, 16:22
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Thomas [Usunięty]
|
|
|
|
|
mmalek [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lis 2004, 16:52
|
|
|
Ja myslałem zrobic coś innego: mam przełącznik pod kierownice z escorta 1993, obydwa przekaźniki pasuja przynajmniej wizualnie do fiesty. chciałem wymienić prawą stronę na tą z escorta gdyz ma ona oprócz czasowego wyłączania wycieraczek od razu pokrętło do ustawiania ich prędkości (5 prędkości) co o tym myslicie?? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2004, 18:24
|
|
|
Moze i pasuje, tylko bedziesz musiał instalacje elektryczną z deka przeobić - podpiąc kilka przewodów... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lis 2004, 18:37
|
|
|
A moze regulacja czasu od malucha 3 kabelki wiec nie powino byc problemu z podlaczeniem chyba:D :lol: no i cena na zlomie nie powina przekroczyc 10zł |
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
mmalek [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lis 2004, 19:30
|
|
|
Myslę że było by to do zrobienia i pogadam o tym z elektrykiem |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2004, 20:52
|
|
|
Jaki kolwiek układ czasówek od wyczieraczek, nawet taki orginalny od Fiesty jeśli będziesz zakłądał do Fiesty gdzie nie ma czasówek, bedziesz musiał ciąć instalacje i zakłądac dodatkowy przekaźnik... Fiesta ma ukłąd parkowania wycieraczek, to znaczy że w chwili kiedy nawet mamy wyłączone wycieracki (na pozycji 0) to w przełaczniku płynie prąd... w chwili jak właczasz wycieraczki, to wyłączasz jeden pstryczek i włączsz drugi... i jeżeli nie rozłaczysz tego styku od parkowania wycieraczek, to się zrobi normlanie zwarcie i wywali bezpiecznik... W wycieraczkach nie da się dołąozć przekażnika (jak np. w maluchu czy innych autach) który będzie co jakichś czas zwierał 2 styli i włączał wycieraczki... musi być tak, że zanim te 2 zewrze, trzeba jeszcze inne 2 rozłączyć, a jak wycieraczki ruszą, to te od włączeni roazłaczyć, (wycieraczki się zatrzymają) i następnie włączyć ukłąd parkowania... wycieraczki dojadą do końca i wróca na miejsce.... to sie da zrobić na jednym przekaźniku (wtedy wycieraczki sie nie zatrzymują - jest ciągłość) tylko trzeba niestety ciąć instalacje... jak bede miał chwile to postudiuje shematy i najwyżej jak bedzie duże zainteresowanie to napisze co i jak...
W chwili obecnej przeróbak standartowych czasóweg na te rególowane to chyba najlepciejszy i najprościejszy pomysł... gorzej mają ci który nie mają czasóel, tylko ręczne pojedyńcze bujnięcie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Thomas [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lis 2004, 00:39
|
|
|
Witam...
Do opisanego układu na stronie mam pewne aktualizacje. Otórz okazuje się, że nie wszystkie przekaźniki są identyczne. W moim elementy były rozmieszczone inaczej i nie opisane. Drogą analizy i prób, doszedłem do celu. Jak skończe całość to dorzuce fotki i opis z innym przekaźnikiem. W związku z tym , że zamierzam włożyć w to nieco staranności i dokładności więc zajmie mi troszkę czasu.
Pozdrawiam
P.S. W fazie prób: wycieraczka normalnie ma cykl ok. 9 sek, z resystorem 68Kilo i potencjometrem 220kilo od 4,5-do16 sekund. Zamierzam zmniejszyć rezystor by skrócić czas do jakiś 2 sek.
[/list] |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lis 2004, 19:51
|
|
|
Wywal ten razystor całkowicie, zostaw tylko potencjometr, będziesz miał czas regulowany praktycznie od zera Tak miałem bardzo wygodnie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|