Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Dobieranie Turbiny
Autor Wiadomość
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 14 Lis 2007, 13:48   Dobieranie Turbiny

Powiedzmy, że mam silnik od escorta RS 2000 (ale chodzi mi o jakikolwiek silnik) i chcę dołożyć do niego turbinę.

Spośród tych wiatraków, które są dostępne na wolnym rynku np. allegro, które można zastosować?


Jak wygląda sprawa dobierania wirówek? jakie parametry silnika mają znaczenia.


Na razie nie planuję, bo buduję od erst, ale może kiedyś będę miał escorta. po prostu interesuje mnie ta kwestia a jest tu parę mądrych głów co mogą powiedzieć pare słów. :driver:


otwieram dyskusję ;-)
pozdrawiam.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Lis 2007, 13:54   

o jakiej mocy finalne rozmawiamy??

BTW: RS2k to nie najlepszy pomysł na Turbo

jesli chodzi o parametry:
1) pojemność,
2) oczekiwana moc,
3) przeznaczenei auta
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 14 Lis 2007, 14:07   

PumaRST napisał/a:
o jakiej mocy finalne rozmawiamy??


to zależy od silnika i jego pojemności jaka by była. chodzi mi generalnie jakie są zasady dobierania. bo np. czy podejdzie turbina z ciężarówki do 2 litrowego auta. bo mam tu parę w Scanii wolnych :cojest: :cojest: :cojest: żartuje oczywiście. czy dobiera się je wg ich średnicy wiatraka czy średnicy otworu dolotowego?

PumaRST napisał/a:
BTW: RS2k to nie najlepszy pomysł na Turbo

tak na szybko: dlaczego?


może wam się wydawać bez sensu to zapytanie, ale skąd ludziska to wiedzą? strzelają z :tyłek: i oby się udało?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Lis 2007, 14:25   

tak pierze sie pod uwage wydajność turbiny, jej wioelkość czyli jak dułgo bedzie sie wkręcaj zeby dmuchnac oczekiwane doładwoanie, przeznaczenei auta, wielkość wirników obu itd. do tego są jeszcze wkresy wydajności poszczególnych turbin ale ja tego czytać nie umiem.

Ja myśle ze ludzie sie wzorują na doświadczeniu innych dużej mierze.


co do Skanii to czy tam jest Garrett czy Holset?? bo można użyć takeij turbiny ale w typowo dragowym aucie o pojemności 18-> ale gdy mam y zakres obrotó odpowiedni itd.

np. ta fiesta co zrobiła ET:11,8s jeździ na GT30 co jest mniej wiecej turbina od 3,5-4 litrowego diesla z ciężarówki.

co do RS2k to problem jest w gratach, drogie i ich nie ma. silnik w brew pozorom nie ma nic wspólnego z Coswortem i przesto nie mozna dobbierać elementów do niego. oczywiście mozna robic na zamówienie, tłoki (bo korby są do wersji rajdowych) ale raczej ludzie pchaja sie w uturbienie Zeteca niż RS2k. choć widziałem chyba 2 lub 3 eski nadmuchane.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Lis 2007, 00:57   

PumaRST napisał/a:
o jakiej mocy finalne rozmawiamy??

BTW: RS2k to nie najlepszy pomysł na Turbo

jesli chodzi o parametry:
1) pojemność,
2) oczekiwana moc,
3) przeznaczenei auta


Puma - nie będe wychodzi przed szereg ( bo se zdaje sprawę że wyżej wała nie podskocze ) ale - ja bym odwrócił kolejność pytań czyli :

3. przeznaczenie auta ( Saab stosował malutkie turbiny w autach drogowych jedynie w celu poprawy elastyczności . turbina rozmiaró T2 jest kompromisem miedzy lagiem , spalaniem i osiągami motoru czyli nadal auto turystyczne ze wskazaniem na małę zacięcie sportowe . jęzlei idziesz wyżej ( drag lub coś w tych okolicach ) to z tego co zauważyłem pojecie : " DUŻAAAAAAA " mija się z celem bo turbina musi być dobrana bardzo dokładnie do konkretnego silnika i to najlepiej nie na odstawie wzorów tylko doswiadczeń użytkowników ( po co Ci Stafcio papierowe konie któych nie wykożystasz . Zrobisz 350 KM z 1.6 i co z tego skoro tylko na wykresie )

2. Oczekiwana moc - pochodna punktu powyżej - czyli moc na drodze ? na torze ? na prostej ? jeżeli na torze to na ciasnym czy na szybkim , może w górach itd .

1. Pojemność silnika - tutaj dodał bym budowę silnika ( słyszałem o kręceniu CVH do 7.5 tyś obrotów ale to było na HP w topiku z kawałami , a kręcenie tak silnika chondy ( przez CH ) jest całkiem noormalne - wręcz turystyczne ) a w związku z tym wielkość laga , moc wyjściowa , moc docelowa itd .

Za dużo zmiennych :(
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 15 Lis 2007, 08:32   

dokladnie Zolw poruszyl (sie ;P) wazna kwestie, przeznaczenie auta, bo jak beda zajebiste lagi, to na torze bedziesz mogl jezdzic w trybie eco czas.

co do CVH i 7,5 obr, to zolw przetoczyl ulubiona plotke spod damskiego kibla, nawet bardziej popularna niz xr na torze :D

bodajze volvo jeszcze w serii R tez uzywalo t2, silniki maja niesamowite osiagi i swietna elastycznosc.

choc w tym roku widzialem na KIng of Europe, Escorta mk1 z UK na Turbonetics bodajze T64, robila wrazenie bo mozna bylo wsadzic glowe do turbiny ;D, ale wlasciciel wlasnie mowil, ze chyba przesadzil z rozmiarem.bo bylo masa koniuff, ale pretkie jak na te konie, to bylo srednie i wlasciciel podczas rozmow wlasnie stawial na zbyt duze turbo...
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 15 Lis 2007, 08:53   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
( po co Ci Stafcio papierowe konie któych nie wykożystasz . Zrobisz 350 KM z 1.6 i co z tego skoro tylko na wykresie )


nie chodzi mi o najwyższe moce jakie można uzyskac. bardziej mi chodzi o powiedzmy normalną jazdę i dopasowywanie do jakiejkolwiek pojemności. silnik 2litrowy od RS podałem jako przykład.

możnaby stworzyć jakiś poradnik o doborze turbin ze względu na pojemność jaką się ma w aucie.

np.; masz pojemnośc xxx, chcesz mieć yyy mocy musisz założyć turbine o średnicy www, która charakteryzuje się zxy.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 15 Lis 2007, 09:28   

stafcio napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
( po co Ci Stafcio papierowe konie któych nie wykożystasz . Zrobisz 350 KM z 1.6 i co z tego skoro tylko na wykresie )


nie chodzi mi o najwyższe moce jakie można uzyskac. bardziej mi chodzi o powiedzmy normalną jazdę i dopasowywanie do jakiejkolwiek pojemności. silnik 2litrowy od RS podałem jako przykład.

możnaby stworzyć jakiś poradnik o doborze turbin ze względu na pojemność jaką się ma w aucie.

np.; masz pojemnośc xxx, chcesz mieć yyy mocy musisz założyć turbine o średnicy www, która charakteryzuje się zxy.


mysle ze jest to zbyt indywidualna kwestia bo 1,6 z forda a 1,6 z hondy, czy 2,0 z mondeo i 2,0 z RS by sie diametralnie roznily.
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Lis 2007, 10:15   

zefir napisał/a:
mysle ze jest to zbyt indywidualna kwestia bo 1,6 z forda a 1,6 z hondy, czy 2,0 z mondeo i 2,0 z RS by sie diametralnie roznily.


niestety ale Zefir ma racje. i nie chodzi mi o to że to zefir ale to jest dość skomplikowane i nie da sie uogólnić na zasadzie tabeli. Można rozpatrywac każdy indywidualny przypadek.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Lis 2007, 12:27   

Jeżeli chodzi o CVH to możemy stworzyc taką tabelę , ale będzie ona bardzo kródka . W przypadku innych silników - na SR.pl w dziale projekty widać jak w bardzo zaawansowanych projektach ludzie dobieraja turbiny na podstawie doświadczeń i podpowiedzi innych lub na zasadzie ekspewymentu .

Stafcio - nie chcę żebyś myśłał że pije do Ciebie bo śledzę na bierząco Twój wątek a w nim widac że jesteś rozsądnym człowiekiem i papierowe konie Cię raczej nie bawią . ( czyny mówią za nas :) ) Po prostu to był przykład z jednego końca ekstremalnie źle dobranej turbiny .

Ps : Sprawa doboru turbin ujęta w tabeli oddala sie jeszcze bardzeiej gdy nie tylko weźmiemy pod uwagę różne silniki ( różnych producentów ) i ich charakterystyki , oraz przeznaczenie auta , ale także różnych producentów turbin . ( prosty przykłąd Garett T2 nie ma w prostej linii odpowiednika wśród KKK - najbliżej jest chyba KKK03 , ale jest nieco większa wiec zmieni się charakterystyka zestawu , ale nieznacznie i w sumie nie bardzo wiadomo w któą strponę bo KKK jest nieco inaczej zbudowana )
Jedyne co można zebrać w formie jakiejś tabeli to opinie użytkownmików ( ale będzie to obarczone błędem subiektywnej oceny )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Lis 2007, 13:04   

reasumując:

każdy przypadek trzeba traktowac indywidualnie!!

niestety ale my jako forum/klub mamy małe a wzasadzie nie mamy doświedczenia w tym temacie i nawet na podstawie CVH nie mamy co stwożyć bo wsumie moge na dzień dzisiejszy tylko ja opisac sytuacje na t3 ale ocena bedzie jak najbardziej subiektywna i nie poparta doświadczeniem jazdy na innych turbinach.

Mam nadzieje że na przestrzeni najbliższego roku uda nam sie zrobić cos powiedzieć wiecej. Moze powstana jakieś hybrydy T2/T25 lub zacznie ktoś jeździć na TB25, dojdzie jeszcze kolejne auto lub 2 na T3. Piesek coś wspomina o T3/T4 wiec też to bedzie odpowiedź jak duża turbine jest sens wkładać do CVH. Z tego co wiem bedzie jeszcze GT25 wsadzane ale nie do klubowej RST choć mam kontakt z właścicielem i pewnei bede wiedziałjak to sie zachowuje.

Temat fajny ale narazie mamy zamało doświadczenia. Ja mam swoja teorie ale nie dokońca popartą faktami wiec narazie zostanie ona tylko dla mnie.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów dobieranie skrzyni subwoofera do glosnika
stafcio Car Audio i CB 2 8 Mar 2007, 10:25
Radziu
Brak nowych postów Osłona Turbiny
Gość Silniki diesla 1 18 Lip 2010, 20:56
AccessX
Brak nowych postów [MK3] Wyciek z turbiny
Adi RST Mechanika 3 28 Lut 2011, 21:06
Adi RST
Brak nowych postów Chłodzenie turbiny - Escort RST
jarcyk Mechanika silnika 2 16 Lis 2015, 13:49
krzaq4
Brak nowych postów Sitko smarowania turbiny - umiejscowienie
maz123456 Silniki diesla 4 17 Sty 2015, 01:18
maz123456


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.