Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014,  19:13		 | 
	
			[MK4] Wymiana zaworów / ustawianie rozrządu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 stasiek49  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 105 Skąd: zawiercie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2007,  13:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | diodalodz, minion procent racji ,nawet kilka kilometrów robi duże szkody | 
             
						
				_________________ stasiek49 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 napus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2007,  14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie to eksperyment nie planowałem głowicy tylko ją wyczyściłem założyłem nową uszczelkę teraz właśnie składam i zobaczymy czy coś z tego będzie, powiadomię was  za jakieś dwie godz.
 
 
Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2007,  15:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               eksperyment ?    to masz zamiar tym w ogóle kiedys jeździć jak tak eksperymentujesz? | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2007,  15:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | stasiek49 napisał/a: | 	 		  | nawet w kaszlaku planowało się głowice jak miał mieć co najmniej serie | 	  
 
eee nie noo - bez przesady - w kaszlu to nie jest tak konieczne     
 
ale w każdym innym samochodzie to jednak bardziej trzeba na to zwracać uwagę     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 napus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2007,  18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie udało się sam w to nie wierzę odpaliła za pierwszym razem, ma pałera nie bierze wody.
 
 
Tylko jest jeden problem: jak jadę i wrzucam na luz wtedy wkręca sie na obroty jak by na 4000 czy to może być źle ustawiony rozrząd ??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2007,  18:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie - uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub silniczek krokowy | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2007,  22:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hm nie ciesz się . bo głowicę się chwali dopiero po  5 tyś km . Mowie ci to po wielu doświadczeniach w tym temacie ze to okres po którym można być na 100 % pewnym że przez najbliższe 50-100 tys km nie bedzie już problemów . 
 
Co do obrotów to wydaje mi się że masz nieszczelności w kolektorze ssącym gdzieś albo coś blokuje zawór bocznikujący powietrza . Wepnij się woltomierzem pod przewody od zaworu bocznikującego i zobacz jak zmienia się napięcie na zaworze . Rosnące napięcie to oznaka że sterownik świadomie  otwiera zawór . Czasami poprostu trzeba go rozruszać delikatnie .
 
Zobacz czy podłączyłeś rurkę od podciśnienia do serwa . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 napus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  17:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdziłem silnik krokowy jest ok
 
Wyczyściłem przepływomierz powietrza
 
Kolektor jest szczelny - sprawdzałem auto startem
 
Odpiąłem lambdę na pracującym silniku  - nic się nie zmieniło 
 
Zdjąłem klemę minusową
 
Nie mam już pomysłów | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm dzisiaj troche pojeździłem mk4 i wyższe obroty mogą być tylko wtedy gdy sterownik dostaje sygnał z czujnika drogi i masz wciśnięty pedał sprzęgła . Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody) . Wepnij się miernikiem pod zawór bocznikujący i zobacz czy faktycznie to sterownik podnosi obroty czy jakaś inny przyczyna jest . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  20:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody) | 	  
 
jak chodzi Ci o vss, to nie bedzie tak jak napisales, na pewno nie bedzie podwyzszal obrotow z odpietym vss-em. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 napus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  21:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak wciskam sprzęgło to obroty spadają a jak puszczę po chwili to znów wracają do wyższych
 
 
odłączyłem przepływomierz powietrza i pojechałem przetestować, wynik jest taki że czasami spadają czasami nie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przepływomierz musi być podpięty, komp będzie łapał błąd i będzie świrował.
 
kiedyś testowałem co będzie po odpięciu cpp i raz że nie bardzo reagował na pedał gazu i wieszał obroty jak mu się podobało. ja bym sprawdził jeszcze bypasa (krokowca).
 
przed remontem też to miałeś? jak stoisz też się tak dzieje? | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 napus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  22:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przed remontem nie ale wtedy palił tylko na dwa cylindry
 
 
jak stoję to tak samo spada z obrotów dopiero po około min. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  22:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm jeśli wyelimunujesz już wszelkie kroki to tylko jedyne co zostanie to zaczytanie kodów diagonstycznych . Po odpięciu przepływki silnik chodzi w miarę normalnie tylko latają wolne obroty 1500 -500 i tak w koło po czym się starają nieco ustabilizować do następnej przygazówki . A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  22:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 . | 	  
 
to u mnie jest zupełnie inaczej, z podłączonym mam obroty na poziomie 1,5-2k zalezy jak mu się przywidzi, z odłączonym 900, oczywiscie wszystko podczas jazdy - co egzemplarz to inaczej...     
 
 
zczytanie błędów z kompa może faktycznie coś da. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 napus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2007,  23:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jutro sprubóje rozebrac CPP | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lis 2007,  08:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jesli dobrze pamiętam to go nie rozbierzesz, pomierz go a jak będzie coś nie tak to możesz do przeczyścić sposobem opisanym gdzieś na forum | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lis 2007,  12:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no dokładnie lepiej pomierzyć niż bezsensownie porowalawalać . Odłączałeś VSS`a na skrzyni ?? Bo tego nie doczytałem czy nadal jest tak samo czy nie po jego odpięciu . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 napus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Worcester, UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lis 2007,  15:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               diodalodz jesteś wielki
 
 
odłączyłem VSS i silnik znaczą sie zachowywać jak silnik powinien.
 
 
Co to oznacza muszę wymienić to czy co ???
 
 
Ciągle miga kontrolka od silnika | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lis 2007,  16:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to znaczy że trzeba sprawdzić czy w kostce po stronie auta jest zasilanie plus i masa .
 
3 przewód to sygnał
 
Sprawdzić wyczyścić wsadzić i obserwować czy się uspokoi . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |