
|
Problemy z zapaleniem i obrotami podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
WRonX
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 13:05 Problemy z zapaleniem i obrotami podczas jazdy
|
|
|
No i w koncu tu trafilem... :/
Mam pare spraw:
1. Raz na 2-3 zapalania, rozrusznik w ogole nie kreci, tylko slychac jakies dziwne bzyczenie, jakby jakis silniczek elektryczny chodzil (pompa, cy co?). Jaka jest prawdopodobna diagnoza? Rozrusznik?
2. Po zapaleniu na benzynie, czasami nie da sie przelaczyc na gaz (trzeba dokrecic pod 2200rpm), bo na 1000rpm chodzi w miare, ale dlawi sie straszliwie po dodaniu gazu. Czy wystarczy wymienic przeplywomierz, ktory jest rozwalony i odpiety?
3. Wczoraj za to jak wracalem do domu, zapalalem chyba z dwie minuty, az w koncu jak zapalil, przelaczylem na benzyne i... zostal na 3000rpm. Potem podczas jazdy, eksperymentowalem z biegami i np. przy 40km/h wrzucilem '4', mialem przez chwile jakies 1500rpm, ale jak wciskalem sprzeglo, zeby zmienic bieg, obroty podskakiwaly pod 4000rpm.
Zalalem drania, czy co? Dodam, ze stalo sie tak pierwszy raz i pod samym domem zaczal zachowywac sie poprawnie, czyli wariowal przez jakies 5km. Silnik krokowy? CPP? |
_________________ http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ] |
|
|
|
 |
Shibby [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 14:35
|
|
|
Co do rozrusznika to pewnie bendix, wiem miałem to samo. Na resztę tematów się nie wypowiadam bo nie jestem mechanikiem |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 16:33
|
|
|
silniczek albo uszkodzona linka gazu do pkt 3
punkt 2 na odległość nierozwiazywalny |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 18:24 Re: Problemy z zapaleniem i obrotami podczas jazdy
|
|
|
WRonX napisał/a: | No i w koncu tu trafilem... :/
3. Wczoraj za to jak wracalem do domu, zapalalem chyba z dwie minuty, az w koncu jak zapalil, przelaczylem na benzyne i... zostal na 3000rpm. Potem podczas jazdy, eksperymentowalem z biegami i np. przy 40km/h wrzucilem '4', mialem przez chwile jakies 1500rpm, ale jak wciskalem sprzeglo, zeby zmienic bieg, obroty podskakiwaly pod 4000rpm.
Zalalem drania, czy co? Dodam, ze stalo sie tak pierwszy raz i pod samym domem zaczal zachowywac sie poprawnie, czyli wariowal przez jakies 5km. Silnik krokowy? CPP? |
zapalałeś na gazie ?? bo ja nie rozumiem ?
czy mi sie wydaje czy przełączyłeś na gaz zapalając na benzynie ? |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 22:16 Re: Problemy z zapaleniem i obrotami podczas jazdy
|
|
|
WRonX napisał/a: | No i w koncu tu trafilem... :/
Mam pare spraw:
1. Raz na 2-3 zapalania, rozrusznik w ogole nie kreci, tylko slychac jakies dziwne bzyczenie, jakby jakis silniczek elektryczny chodzil (pompa, cy co?). Jaka jest prawdopodobna diagnoza? Rozrusznik?
|
taki jakby krecenie slychac? jesli tak, to zebateczka w rozruszniku i lepiej szybko ja zmien, bo problem bedzie sie nasilac, az wkoncu zaczniesz parkowac tylko na gorkach |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
WRonX
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 23:02 Re: Problemy z zapaleniem i obrotami podczas jazdy
|
|
|
KrystianA napisał/a: | [zapalałeś na gazie ?? bo ja nie rozumiem ?
czy mi sie wydaje czy przełączyłeś na gaz zapalając na benzynie ? | Pomylka. Oczywiscie zapalilem na benzynie i przelaczylem na gaz. |
_________________ http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ] |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Paź 2007, 23:35 Re: Problemy z zapaleniem i obrotami podczas jazdy
|
|
|
WRonX napisał/a: | KrystianA napisał/a: | [zapalałeś na gazie ?? bo ja nie rozumiem ?
czy mi sie wydaje czy przełączyłeś na gaz zapalając na benzynie ? | Pomylka. Oczywiscie zapalilem na benzynie i przelaczylem na gaz. |
jeśli chodzi o same wysokie obroty (temat juz po odpaleniu autka) no to ja stawiam na to że nie jest odcinana do końca benzyna.
Sterownik steruje zaworkiem który puszcza lub nie benzynę. Jeśli dostał ci się jakiś tam syfek, to zaworek - gumka nie może się dokładnie zamknąć.
Sam zaworek może też być ogólnie uszkodzony i już nie daje rady.
Objawy to właśnie pajacowanie obrotów w okolicy 3 tys lub więcej i przy zmianach biegów.
Kontrolka paliwa też zapewne idzie w dół mimo że brykasz na gazie pewnie...
NA biegu jałowym bedą też wyższe obroty niż zwykle...
Mi czasem pomagało chwile pojechać na benzynie , potem wypalanie i przełączenie na gaz, ale z czasem szlak trafił i tak mi ten zaworek i wymieniałem...
Możesz spróbować go przedmuchać sprężonym powietrzem na stacji (gdy jest w pozycji - otwarty) lub kupić nowy - koszt ok 60 zł, chyba tańsze rozwiązanie niż wypalenie benzyny razem z gazem...
- jeśli to to...
A pod domem może skonczyła już sie benzyna i dlatego przestało ?
Co do trudów odpalania autka to już kwestia raczej innej przyczyny..z tym co wyżej nie związana |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|