| LPG - duże spalanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | pawloplus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Kwi 2006
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Wrz 2007,  20:26   LPG - duże spalanie |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie było już nie raz ale prosze o pomoc poraz kolejny. Ja już niemam siły. Byłem w 6 zakładach i wywaliłem już ponad 200 zł na regulacje w ciagu pół roku. Auto jak paliło 15 litrów tak pali po mieście na trasie przy 90km/h pali 11-12. Co moge zrobić by spaść do normalnego spalania? Dodam ze jest wszystko wymienione poza przewodami gazowymi i butlą. Mam silnik 1,4 gaźnik i spalanie mnie przeraża bo tyle nawet nie palą silniki 2,0 litrowe. Układ szczelny, silnik nie bierze oleju. Jeżdze na Castrol Magnatec 10W40 Instalacja Zavoli
 Prosze pomóżcie
 |  
				| _________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
 Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 THE END
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012,  16:53, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | genov [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Wrz 2007,  23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | tyle to mi xrka nawet lpg nie pali (mowimy o normalnej jeździe), a silnik grzeje Ci sie prawidlowo??? bo o tym nie piszesz zreszta, sam wiesz ze jak silnik zimny to gazu bedzie duzoo spalac . Wklad filtra powietrza tez pewnie nowy, niech sie madrzejsi wypowiedza 	  | pawloplus napisał/a: |  	  | Auto jak paliło 15 litrów tak pali po mieście na trasie przy 90km/h pali 11-12. Co moge zrobić by spaść do normalnego spalania? | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2007,  10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | zobacz jak wygląda wałek rozrządu . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kmb   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 18 Lut 2007
 Posty: 150
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2007,  13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | moja tez pali sporo ale u mnie to chyba kwestia termostatu bo jak dla mnie pracuje caly czas w duzym obiegu- dlugo sie grzeje. Rozrzad tez powinienem juz wymienic - musze sie zebrac zeby zdazyc przed zimą Mi pali 10.5-11 litrów po miescie. W trasie nad morze wyszło mi 7,6 silnik mam identyczny jak założyciel tematu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2007,  18:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Mi pali 10.5-11 litrów po miescie. W trasie nad morze wyszło mi 7,6 silnik mam identyczny jak założyciel tematu | 
 to dobrze Ci pali bo moja tyle samo  8)
 |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frodo666 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2007,  20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | dołączam sie do tematu . mam fieste 1.1 na monowtrysku , gaz Lovato?(czy coś takiego) wydaje mi sie dosyć duzo pali. po miejscu pali mi 9,5 litra, w trasie 8 , 8,5 litra. autko również wydaje mi sie troche słabe. wiem ze to tylko 1.1 ale  5 miesięcy temu jak jeździłem to nie było różnicy benzyna czy gaz, a teraz na benzynie duuuuużo lepiej jeździ niż na gazie  . nie wiem co jest. moze jakaś regulacja? jak myślicie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rajtar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2007,  23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | frodo666, Dla monowtrysku powinieneś mieć II-gą generację z komputerem sterowania gazem i emulatorem sondy lambda. Jeśli masz śrubę do regulacji ilości wypływającego gazu, która nazywa się "register", to ustawienie poprawnej mieszanki gaz-powietrze bywa utrudnione, choć wykonalne. Zużycie w mieście jest w miarę, ale z trasy ciut dużo. Trzeba pamiętać, że zużycie gazu może być większe o ok 20% niż benzyny. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawloplus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Kwi 2006
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2007,  16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | ładnie sie grzeje.. Sprawdze wałek jeszcze |  
				| _________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
 Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 THE END
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frodo666 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2007,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | a czy ta śruba znajduje sie przy zaworze od butli?? czy gdzie?? ehh |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rajtar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2007,  21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | frodo666, Śruba - register, jeśli już - znajduje się zwykle na wężu prowadzącym do reduktora; jest w sprężynie i wkręcona w trójnik. Chyba tak własnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2007,  22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | w 3 nik jak jest 2 przelotowy gaźnik . Jak masz mono wtrysk webera to jest register 1 do 1 albo silniczek krokowy jeśli jest sterowanie sondom lambda . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mareno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Marek
 Wiek: 45
 Dołączył: 25 Cze 2007
 Posty: 456
 Skąd: Wierzejewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2007,  10:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat. moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 |  
				| _________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Greg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Grzesiek
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Maj 2007
 Posty: 56
 Skąd: Rydułtowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2007,  14:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; 	  | mareno napisał/a: |  	  | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat. moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 | 
 |  
				| _________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rajtar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2007,  15:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | mareno, Podstawową zasadą w korzystaniu z LPG jest, że może zużywać się go więcej o ok 20% niż benzyny. Każde znaczące wyżej, to jakaś kucha w ustawieniach sterownika gazu, niespuszczany mazut, wiekowe membrany, przytkany filtr powietrza, stare świece...i pociechy z synów. Z gazem nie ma "totamto", jak w starym dieslu, gdzie ile depnąłes - tyle przepalił. Wizyta u DOBREGO gazownika nie zaszkodzi; przedtem przemyśl, kiedy wykonywałeś wymiany ww elementów.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frodo666 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2007,  20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | no omnibusem LPG to ja nie jestem , ale zauważyłem że na środku rurki od parownika do wtrysk jest właśnie pokrętło ze sprężyną , czy to jest to>>? 
 mam silniczek krokowy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | genov [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2007,  07:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Greg napisał/a: |  	  | mareno napisał/a: zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
 moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d;
 | 
 13litrow gazu na xrke to nie jest wcale az tak duzo, pewnie noge masz ciezko
   a jakie 2razy wiecej greg pokaz xrke ktora 6,5 litra wachy bedzie spalac
  ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rajtar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2007,  08:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | frodo666, "pokrętło ze sprężyną" - jak napisałeś, to tzw register; poprzez pokręcanie w górę lub w dół ustalamy ilość przepływającewgo gazu; to nie jest sterownik, zwany też komputerkiem. Ciekawa kombinacja registra i slniczka krokowego...można i tak. Możesz bez szkody dla czegokolwiek z wyjątkiem Swoich nerwów wkręcić ową śrubę do końca, licząc ilość obrotów - zaznacz sobie punkt pisakiem - i potem wykręcić 2 obroty i odpalić silnik. Zobacz, jak się wkręca na obroty, przejedź i albo wkręcisz 1/4 obrotu i sprawdzenie, albo powrót do wykręconych 2 obrotów i dodasz 1/4 obrotu i być może jeszcze - ale dodawaj po 1/4. Mając policzone obroty z wkręcania - łatwo wrócisz do "starego" ustawienia. Pozdrawiam. 	  | frodo666 napisał/a: |  	  | pokrętło ze sprężyną , czy to jest to>>? | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mareno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Marek
 Wiek: 45
 Dołączył: 25 Cze 2007
 Posty: 456
 Skąd: Wierzejewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2007,  13:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Greg napisał/a: |  	  | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; 	  | mareno napisał/a: |  	  | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat. moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 | 
 | 
 tak tylko wiesz - xr-ka raczej nie spali mi 6-7 litrow wachy na setke... to nie jak u ciebie 1.1 tylko 1.6 i 104 KM, ktore musza skads brac ta moc.
 a poza tym: rajtar, dzieki za sugestie.
 |  
				| _________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Greg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Grzesiek
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Maj 2007
 Posty: 56
 Skąd: Rydułtowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2007,  09:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mareno napisał/a: |  	  |  	  | Greg napisał/a: |  	  | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; 	  | mareno napisał/a: |  	  | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat. moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
 | 
 | 
 tak tylko wiesz - xr-ka raczej nie spali mi 6-7 litrow wachy na setke... to nie jak u ciebie 1.1 tylko 1.6 i 104 KM, ktore musza skads brac ta moc.
 a poza tym: rajtar, dzieki za sugestie.
 | 
 źle czytałem.. ciągle mam przed oczami silniki 1.1/1.3..
 |  
				| _________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Paź 2007,  11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z moich badań i operacji na podtlenku i silniku 1,4 wynika że śrubę regulacyjną można wkręcić do oporu a potem lekko wykecić o ok. pół obrotu(nie przesadzam) silnik spada ze spalaniem i oborty ma ok. wkręca się prawidłowo i wogóle ... wcześniej miałem za dużo odkręcone .. auto gasło i jeździło tylko na ssaniu i paliło jak smok ......przykręciłem i jest cud malina ......dziwi mnie troszkę że przykręciłem prawie całkowicie bo tam nie wiem jak gaz przepływa ale jakoś widocznie taka mała szczelinka mu wystarczy |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |