Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Wskaźnik paliwa Fiesta MK3 93r. |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lis 2004, 21:29
|
|
|
Ukłąd rezerwy... no to jest proste jak but... kilk elemętów dyskretnych i dziłą... w mimimalnej wersi beda pewnie 3... w bardziej rozbudowanej z 10... nie widze sensu wskazania połowy zbiornika czy fula, w momęczie kiedy jest wskażnik na desce.... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ryszard49 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2004, 22:42
|
|
|
JoeMix napisał:
Cytat: | Ukłąd rezerwy... no to jest proste jak but... kilk elemętów dyskretnych |
Może podpowiesz konkretnie jak taki prosty układzik zrobić. Będę naprawdę bardzo wdzięczny. |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 8 Lis 2004, 00:16
|
|
|
Oto układ. Wymyślony na potrzebę chwili Jeśli napięcie z potencjometru pływaka poziomu paliwa spadnie poniżej ustawionej wartości zaświeci się dioda. Należy tylko dobrać R1 i R2 tak aby utworzyły odpowiedni dzielnik. Nie znam napięcia przy jakim zaczyna się rezerwa, więc nie obliczyłem. Rezystorem 1M można regulować histerezę wskaźnika. OA pracuje jako komparator... może być dowolny OA, np. NE5532, TL072, 082, czy nawet 741. i już :lol: |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
Ryszard49 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2004, 00:31
|
|
|
mdcs w moim poście napisałem:
Cytat: | Będzie to sygnalizacja rezerwy paliwa oparta na wskaźniku diodowym z wykorzystaniem jednego lub dwóch komparatorów |
czyli nic nowego nie Wniosłeś. Nie mniej dziękuje za zaangażowanie. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lis 2004, 05:47
|
|
|
Nie jestem elektronikiem wiec z głowy nie nie wymyśle, a schematu nie pamiętam... bede musiał poszukać, ogólnie problem jest taki iż wykożystuje dwubarwną diodę led... Normalnie się swieci sielony segmęt... jak napięcie na wejściu spadnie odpowiednio to tranzystorek zaczyna przewodzić właczając czerwony segment, ... używałem kiedyś tego ukłądziku jako termometru... i jak właczam kompa to miałem zieloną diode... jak pochcodzi to sie robiła zólta... a jak go docisłem i się zagrzał to sie robiła czerwona... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 8 Lis 2004, 10:37
|
|
|
:arrow: ciekawszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie KITu voltomierza LCD lub LED do samodzielnego złożenia. Można go odpowiednio skalibrować i dodać specjalnie zaprojektowany wzmacniacz pomiarowy (na jednym OA) i wskaźnik będzie pokazywał po kalibracji ilość paliwa w baku w LITRACH ! Do tego podświetliłbym LCD dwukolorowymi diodami tak, żeby na rezerwie świecił się na czerwono... a jak jest więcej paliwaka był podświetlany na zielono. Co Wy na to? Ech.... mnie tam się nie chce w takie rzeczy bawić. Pewnie, że przy odpowiednim zapale można zrobić z Fiesty coś na styl KIT'a z "Nieustraszonego" :lol: |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lis 2004, 20:02
|
|
|
Możliwoci są nieograniczone, od prostej kontrolki, po ruchomuy słupek, wskazenie w litrach, porocentach... na wswietlaczach diodach i tak daley... prostym ukladem nawed da sie zrobic komputerek pokazujacy ilosc paliwa w baku na 3 sposoby, w litrach, procentach i na ile km jeszcze srednio starczy - CPU to jeden prosty ukladzik stalony... wystarczy ruszyc glową... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Lis 2004, 21:34
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Możliwoci są nieograniczone, od prostej kontrolki, po ruchomuy słupek, wskazenie w litrach, porocentach... na wswietlaczach diodach i tak daley... prostym ukladem nawed da sie zrobic komputerek pokazujacy ilosc paliwa w baku na 3 sposoby, w litrach, procentach i na ile km jeszcze srednio starczy - CPU to jeden prosty ukladzik stalony... wystarczy ruszyc glową... |
joe zamiast takiej filozofii, puść nam na forum jakieś fajne schemaciki, wytrawimy sobie płytki, polutujemy, będzie git |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Ryszard49 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2004, 22:32
|
|
|
szynszyl Masz rację. Takich teoretycznych porad otrzymałem wiele ale nic poza tym. Najwięcej problemów stwarza podłączenie wejść procka do wszelkiego rodzaju czujników. Trzeba ustalić co możemy pomierzyć w naszych autkach bez zbytniej ingerencji w układy zaawansowane i czy wskazania będą tylko nic nie znaczącymi bajerami czy wskażą rzetelną wartość. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2004, 06:06
|
|
|
Ryszard49 napisał/a: | Najwięcej problemów stwarza podłączenie wejść procka do wszelkiego rodzaju czujników. |
Hehe, przecież to auto... jedyne co dostajesz to przediał wartości napięcia od 0 do 12V - innej możliwości nie ma... elentualnie cyfrowo, albo 0 albo 12V - kwestia zbudowania adaptera, w najprostrzym przypadku z jednegko potencjometru... w bardziej skomplikowanych oukładachbedzie to troche wiecej... jak już mówiłem nie jestem elektronikiem i nie dam wam shematów bo nie znam - jak coś buduje to doświadczalnie gdyż estem samoukiem... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ryszard49 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lis 2004, 18:04
|
|
|
JoeMix To co Napisałeś nie jest pozbawione sensu ale żeby wskazania były dokładne to niestety trzeba wiedzieć jaki sygnał i o jakiej wartości podajemy na wejście przetwornika. Zbieram cały czas propozycje odnośnie budowy tego "komputerka" pokładowego i niektóre rozwiązania przerażają mnie swoją bardzo skomplikowaną budową. Jak już wspominałem chcę wykorzystać maksymalnie dostępne sygnały bez dokładania dodatkowych elementów pomiarowych. W oryginalnych rozwiązaniach wyświetlacz w swojej strukturze posiada wszystkie potrzebne symbole. Zeby w przybliżeniu uzyskać taki efekt trzeba odpowiednio oprogramować matrycę. Druga sprawa to przy zastosowaniu ciekawego wyświetlacza (kolorowego) wzrosną koszty budowy układu. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2004, 20:18
|
|
|
Trzeba pow wyjście z czujnika poziomu paliwa połaczyć Voltomierz najlepiej z dokładnością do 3 miejsc po przecinku, i obserwować jak sie wachają wskazania np. podczas jazdy... aby mieć wartości graniczne trzeba by opróżnić zbiornik i napełnić go do pełna... Te pomiary musisz zrobić sam, podejżawam że w każdym egzemplarzu ayta wartości będą nieco inne... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ryszard49 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lis 2004, 21:25
|
|
|
W związku z tym że nie mam możliwości dokładnego zmierzenia oporności rezystora w baku ( jest to naprawdę małą wartość), wyprowadziłem do schowka na pulpicie cztery przewody: zasilanie +,- 12V, wyjście z układu pomiaru stanu paliwa i dodatkowo z pomiaru temperatury cieczy chłodzącej. Nie wiem jakich parametrów potrzebuję aby móc wprowadzić dane pozwalające ustalić średnie zużycie paliwa. |
|
|
|
 |
Rafal1504
Gość
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 16:35
|
|
|
Czy ktoś jest jeszcze zainteresowany układem, który realizowałby działanie kontrolki rezerwy, gdyż się nad tym zastanawiam a widzę że idea upadła |
|
|
|
 |
Rafal1504
Gość
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 16:49
|
|
|
Próbuję wykombinować coś komparatorem
[URL=http://img100.imageshack.us/my.php?image=komparatorla4.jpg][IMG]http://img100.imageshack.us/img100/8410/komparatorla4.th.jpg[/IMG][/URL]
zasilanie komparatora, potrzebny stabilizator +5V, nie wiem czy napięcie przychodzące z potencjometru ze zbiornika rośnie czy maleje ze ubytkiem paliwa, oraz jak zrealizować układ na wyjsciu który podawałby masę na żarówkę kontrolki rezerwy |
|
|
|
 |
|