Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:55		 | 
	
			[MK3] 1.8D - czujnik/wskaźnik temperatury płynu chłodzącego | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2007,  00:40   [MK3] 1.8D - czujnik/wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,  zwracam się z zapytaniem do DIESLOWCÓW i innych wszechwiedzących , czy taka prezentacja jak na zdjęciu przez wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest prawidłowa dla nagrzanego silnika  DIESEL  w Mk3 ?
 
 
 
 
 
JEst to maksymalne wychylenie się wskazówki, jeśli silnik jest "zimny" to wskazówka jest w najniższym położeniu skali.
 
Coś tam niby pracuje, dodam że wskaźnik wymieniłem, więc jest sprawny.
 
 
Proszę o radę. Pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011,  19:08, w całości zmieniany 8 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2007,  06:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wskaźnik zazwyczaj jest OK - czujnik który jest wkręcony w blok jest padnięty. Nie znam  Diesla, to nie wiem gdzie on jest ani jaki, ale pewnie nie różni się zbytnio od tego w benzyniaku. Koszt pewnie jakieś 16 zł. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arkadius  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Arek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2007,  08:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na bank czujnik rypnięty... jeszcze możesz spróbować się poratować przeczyszczeniem styku kabelka przy czujniku u mnie dawało to jakiś chwilowy efekt... po wykręceniu czujnika był już w takiej kondycji że rozpadał się w rękach | 
             
						
				_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 
Blue Fiesta xr1800 - SOLD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2007,  11:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ok, wymienię czujnik i posprawdzam ,dzieki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kubaes [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2007,  16:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | KrystianA, miałem dokładnie tak samo u siebie-przyczyną jak już koledzy powyżej napisali był czujnik- wkręcony jest on w obudowe termostatu, wymiana trwa jakieś 5 minut, ja płaciłem za czujnik bodajże 22 złote, aha dla ułatwienia powiem Ci że wtyczka na ten czujnik jest nakręcana- u mnie przy próbie sciągnięcia (na chama) wyrwałem tą śrubkę (w sumie to i tak czujnik był zepsuty, więc żadna szkoda) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2007,  00:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kubaes napisał/a: | 	 		  | KrystianA, miałem dokładnie tak samo u siebie-przyczyną jak już koledzy powyżej napisali był czujnik- wkręcony jest on w obudowe termostatu, wymiana trwa jakieś 5 minut, ja płaciłem za czujnik bodajże 22 złote, aha dla ułatwienia powiem Ci że wtyczka na ten czujnik jest nakręcana- u mnie przy próbie sciągnięcia (na chama) wyrwałem tą śrubkę (w sumie to i tak czujnik był zepsuty, więc żadna szkoda) | 	  
 
 
cóż, jak wyremontuje silnik po "wymianie rozrządu", to sprawdzę, heheh
 
 
Także nie miałem wstecznego i chyba będzie, bo kolega przerwany kabelek przy czujniku znalazł...
 
 
i do poduchy sie dostane przy silniku, czego mi sie wcześniej nie udało..
 
 
ściągnięta głowica i tyle problemów będzie z głowy.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 81wilku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  11:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mi wczoraj nagle zaczoł sie podnosić wskazówka temperatury, jak doszła do czerwonego do zaczeło sie dymić spod maski!! Jakie mogą być tego przyczyny?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kubaes [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  11:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 81wilku, obstawiam termostat. Co do diagnozy to poszukaj na forum, na pewno co nieco na ten temat znajdziesz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 81wilku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  13:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | patrzyłem w aucie i mam sucho pod maską w misce po prawej stronie jak siedze w aucie, niewiem co tam ma być, płyn chłodzący czy woda?? nie znam sie.Podpowiedzcie cos!! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  16:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               81wilku, ma tam byc płyn chłodniczy, jest to zbiornik wyrównawczy dla całego układu. jesli sie nie znasz, to odwiedz jakiegos mechanika - niech wymieni termostat, sprawdzi wentylator (czy działa), uzupełni/wymieni płyn i sprawdzi węże. mam nadzieje ze nie jezdziles na przegrzanym silniku bo wtedy moze byc wiecej problemów.
 
 
a prawidłowe wskazania temp. rozgrzanego silnika (jak juz było wiele razy pisane) to okolice R na skali. powyzej R moze skoczyc stojac np. dłużej w korku. | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 81wilku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  18:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no ja tak miałe, wczoraj stałem około 30-50 minut w korku i zaczeło sie grzac i dymić. Dzisiaj odkreciłem korek i widze ze tam sucho. Moge tam wlać wode destylowaną zeby dojechac do mechanika??
 
Jaki jest koszt tak około wymiany termostatu i wentylatora?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  18:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | 81wilku napisał/a: | 	 		  Moge tam wlać wode destylowaną zeby dojechac do mechanika??
 
 | 	  
 
możesz     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 81wilku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  18:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no to wlałem, przejechałem jakies 2 km , ale wskazówka jest nadal powyżej czeronego pola i nie spada:( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  18:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | poziom oleju sprawdz takze, wywal termostat i zobacz co wtedy. aaa i sprawdz jeszcze sam czujnik. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 81wilku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  18:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | olej tez to moze byc? jast na poziomie minimum, gdzie sie znajduje ten czujnik i termostat?? Macie jakies foto? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  19:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A nie ma zadnych innych objawów? Silnik nie osłabł ani nie kopci z rury na biało?
 
 
Termostat jest po lewej stronie, jak idzie górny wąż od chłodnicy do głowicy to pod tym metalowym kolankiem. Czujnik jest wkręcony troszke niżej od przodu. | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 81wilku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  19:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | waliło z rury na biało faktycznie, czyli co sie dzieje? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arkadius  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Arek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  19:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | uszczelka pod głowicą... ?? | 
             
						
				_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 
Blue Fiesta xr1800 - SOLD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  19:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | uszczelka pod głowicą... ?? | 	  
 
niestety, szykuje sie "grubsza" robota a raczej koszty
 
tylko jak juz cos to nie kupuj najtanszej uszczelki, bo za jakis czas bedzie to samo | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 81wilku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2007,  19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z tego co pamietam to była wymieniana jakies miesiąc temu, czemu grubsza robota? z tym jest tyle roboty?jaki bedzie tego koszt? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |