| 
		[MK3] Słaby hamulec ręczny | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Maj 2007,  18:27   [MK3] Słaby hamulec ręczny
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hey!
 
 
mam problem ze słabo mi działą reczny ze nawet na trawie kółek nie zablokuje 
 
dzis zdiołem jeden beben i widac ze nie dawno były wymieniane szczeki zalałęm wd-40 samoreguratory i nic nie pomogło.
 
 
co z tym zrobic ? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Sie 2010,  15:52, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amokk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Maj 2007,  18:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zdjąć pod spodem auta blachy ochronne (te pod tylnymi siedzeniami) i tam są nakrętki służące do naciągu linki.
 
Jedną popuszczasz, drugą naciągasz linkę i potem znowu "kontrujesz", aby nie popuściły    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Maj 2007,  18:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | amokk napisał/a: | 	 		  Zdjąć pod spodem auta blachy ochronne (te pod tylnymi siedzeniami) i tam są nakrętki służące do naciągu linki.
 
Jedną popuszczasz, drugą naciągasz linkę i potem znowu "kontrujesz", aby nie popuściły    | 	  
 
podciągałem ale to za dórzo nie dało | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amokk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Maj 2007,  18:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zmierz średnicę wewnętrzną bębna, bo może już jest poza wartością nominalną.
 
No i sprawdź jeszcze drugi bęben (są zależne od siebie)    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Maj 2007,  18:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no to zaras ide sprawdzić jaka powina byc średnica 
 
 
[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 19:22 ]
 
odkreniciłęm z drugiej strony i tak nasmarowałęm i jak teras zaciągne ręczny na asfalcie przy 50km/h to koło blokuje ale z jednej strony z drugiej nie
 
próbowałem nasmarować ale ni c nie daje 
 
bęben widac jest troche złurzyty czy jak sie przejedzie palcem | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2007,  14:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jeśli ma jeszcze wymiar można go przetoczyć . Podstawa sprawnego ręczenego to samoregulatory które pracują a nie stoja . Wiece trzeba wyjąć wszystko z bembna oczyścić samoregulator i można go do ropy wsadzić na jakiś czas.
 
Po przetoczeniu bembnów ustawić tak regulator zeby bemben cieżko wchodził na piaste . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2007,  16:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak przetoczyć beben czyli co trzeba  mam kolege ktury ma tokarke i tego typu sprzet czy to wystarczy | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2007,  17:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wystarczy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2007,  22:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale jak sie przeczoty beben to sei zwiększy średnica jego i nie bedzie za duża | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2007,  22:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kubasa976 napisał/a: | 	 		  | ... złurzyty ... | 	  
 
 
rozbiłeś mnie koleś...  banghead 
 
 
hamulec reczny to takie proste cos:
 
linka -> rozejscie na dwie linki (de facto pierwsza naciaga petle) -> bebny w ktorych naciaganie linki powoduje oparcie sie klockow o beben.
 
 
wiec, albo lina pada (jak krzywo lapier to proponuje pod wydechem popatrzec i nasmarowac polksiezyc.
 
albo klocki w bwbnach nierowne,
 
albo bebny juz maja swoje lata i odmawiaja posluszenstwa. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuzyn  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2007,  22:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Po przetoczeniu bembnów ustawić tak regulator zeby bemben cieżko wchodził na piaste . | 	  
 
Ja tam w każdym z aut jak zmieniam to ustawiam samoregulator na max wciśnięty. Dla tego ma to nazwę samoregulator że się samo wyreguluje. W taki sposób jak ty opisujesz to można sobie przegrzać szczęki, bębny i dwa razy roboty narobić. 
 
 
[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 23:47 ]
 
 	  | odyniec napisał/a: | 	 		  wiec, albo lina pada (jak krzywo lapier to proponuje pod wydechem popatrzec i nasmarowac polksiezyc. 
 
albo klocki w bwbnach nierowne, 
 
albo bebny juz maja swoje lata i odmawiaja posluszenstwa. | 	  
 
albo linka w pancerzu zapieczona.
 
Co do przetaczania to nie ma one znaczenia na działanie hamulca ręcznego. Pozatym jeżeli bębny nie mają bicia to zebrać można jedynie rancik na zewnątrz. Z drugiej strony da się to zrobić pilnikiem lub flexą, jeśli ktoś ma wyczucie. | 
             
						
				_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
 
Miłośnik Trabantów. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2007,  02:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kuzyn napisał/a: | 	 		  | Ja tam w każdym z aut jak zmieniam to ustawiam samoregulator na max wciśnięty. Dla tego ma to nazwę samoregulator że się samo wyreguluje. W taki sposób jak ty opisujesz to można sobie przegrzać szczęki, bębny i dwa razy roboty narobić.  | 	  
 
to ustaw ręczny w matizie    
 
Powiem jedno jeśli mamy do czynienia z grupą VW to samoregulator zdaje egzamin . W oplach fordach hondach można wsadzić je między książki bo nigdy nie działa właściwie . 
 
Postawa to ustawienie regualtora przy rozluźnionej lince tak aby dźwignia wahliwa na szczęce była w pozycji poczatkowej bo naciąganie linki i wym samym zwiększanie jej wychylenia jest debilizmem choćby z punktu widzenia siły działającej na szczękę i linkę i rozkład sił . Łatwo policzyć bo siła naciągająca szczęki musi być prostopadła do dźwigni czyli małe wychylenia czyli cos alfa zawarty między dźwignia a samoregulatorem . Co za tym idzie im kąt bardziej zbliżony do 90 stopni cos 90 ~=1 siła jest przenoszona w całości na szczęki i rozpieraki . wychylenie nawet o 30 stopni powoduje duży skok dźwigni z racji jej długości i małe siły przenoszone przez dźwignie . Gwarantuje ci ze nie wsadzisz bembna na tak ustawione szczęki aby mogły sie spalić albo zjechać bembny . Tyle w temacie fizyka nie została opisana żeby nie służyć ludziom . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuzyn  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2007,  07:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zaimponiłeś mi teraz. Nie mam pojęcia co do mnie mówisz.
 
Zabłysnąłeś teraz pisząc w niezrozumiałym języku.
 
 
Nie robiłem jeszcze ręcznego w oplu, hondzie czy fordzie. Tylko przypuszczam poporstu że samoregulator powinien działać. Jak by nie działał to bym wymienił. Hamulce lubię mieć dobrze zrobione. Nie tylko hamulce. | 
             
						
				_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
 
Miłośnik Trabantów. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2007,  09:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               linke ręcznego wczoraj zmieniłem na nową i tak szczeki były wymieniane jakes niecałe 10 tys 
 
i mi wygląda ze z jednej strony z samoreguratorami a z drugiej nie 
 
ile kosztuje zestaw nowych samo regulatorów | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2007,  10:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wez zdejmij bebny z dwoch stron. niech ktos siadze w aucie i lekko naciaga linke recznego, a ty patrz z jednej i drugiej storny, czy ta linka sie chowa i czy chowa sie tak samo na kazdej ze stron. 
 
ja obstawialbym jednak na linke od recznego, ze gdzies jest przetarta, badz zapieczona. wlej do niej troche wd40 i odczekaj. ja mam z '95 roku fieste, a linke juz mam sknocona... wiec radze Ci przyjacielu linke sprawdzic. 
 
aaa i nie moze skokowo tez poruszac sie linka, bo to znaczyc bdzie ze gdzies ma jakis zator. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2007,  10:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               powiem tak WD 40 i odcieranie linki to mit    Linka jest w feflonowo- plastikowej powłoce . Jak powłoka sie przetrze można ja już wyrzucić bo i tak zaraz stanie . Jedynie wygotowanie jej w smarze grafitowym może przedłużyć jej życie . Co do bembnów to podstawa to dobrze pracująca dźwinia wahliwa na szczęce (do której podłącza sie linkę) i sprawny lekko działajacy samoregulator . nie trzeba go wymieniać wystarczy go wyczyścić szczotką i delikatnym pilniczkiem pogłębić zęby . Dla ambitnych można ja odpuścić czyli rozgrzać do czerwoności np w ognisku i odgasić w oleju zwiększa to twardość i odporność na korozję . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rangers76 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2007,  00:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przedwczoraj wymieniłem szczęki + cały zestaw naprawczy. Ręczny chwyta dopiero na ostatnim ząbku dźwigni i do tego bardzo słabo. Czy muszę naciąnąć linkę? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amokk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2007,  06:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A czy trzeba jeść żeby nie być głodnym   
 
Oczywiście, że musisz    
 
Ja również po takiej operacji naciagałęm linkę i teraz chwyta już na 2 ząbku    
 
Poszukaj sobie na forum gdzie znajdują się nakrętki regulacyjne :i: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2007,  08:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Rangers76 napisał/a: | 	 		  | Czy muszę naciąnąć linkę? | 	  
 
nie musisz . Zdejmij bembny i przestaw samoregulator ręcznie tak żeby bemben wchodził bardzo ciasno na szczęki ale dało sie obracać .zeszlifuj ranty . to jedyna metoda . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kubaes [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2007,  15:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kurde tak czytam Wasze mądre słowa i dochodze do wniosku że mój ręczny jest w średnim stanie i chyba nie ominie mnie przyjemność zwalenia bembnów :/.
 
Wczoraj podciągnąłem linke, bo ręczny był bardzo słaby i w sumie na górce (takiej dosyć ostej) trzyma auto,ale w trakcie jazdy ciężko mi zablokować koła- może to być wina samoregulatorów, czy raczej musze sie przygotowac na zakup szczęk lub bembnów?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |