| [MK4] Co jest z tym ogrzewaniem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rb338 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  18:00   [MK4] Co jest z tym ogrzewaniem | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego :( Problem mam z ogrzewaniem samochodu wewnątrz. Wszystko jest powyłączane i pokrętło jest ustawione na zimne a tu niestety grzeje jak cholera (tzn. nie leci powietrze bo jest wyłączone ale po desce czuję że grzeje... Mało tego. Jak mu się zachce to nie grzeje a leci zimne, jak mu się odwidzi to grzeje i ja nic na to nie mogę poradzić. Co jest grane? Może ktoś mi pomóc w tej sprawie?
 
 Dzięki i pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Paź 2009,  11:50, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pablo784   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 46
 Dołączył: 03 Lip 2006
 Posty: 188
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  18:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno mialem to samo znaczy sie nadal mam  bo mnie nie stac na wymiane trzeba na zlot jechac   
 
 ja to rozwiazuje tak
 w komorze silnika w grodzi miedzy silnikiem a kabinom mniejwiecej posrodku jest elektrozawor z wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno
   
 a wiec w zimne dni i w nocy jak jade gdzies dalej to jezdze z wsadzona wtyczka
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  19:00 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pablo784 napisał/a: |  	  | wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno | 
 bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy.
 
 
  	  | Pablo784 napisał/a: |  	  | To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno | 
 po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu.
 
 pozdro!
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | K@mil [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  19:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kiedyś doszedłem do tego że aby sprawdzić czy jest zły elektrozawór,należy zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać  5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej.  a w skrajnym położeniu na ciepło - nie świecić, a na skrajnym na zimno świecić non stop. Tą drogą można wykluczyć bądź nie panel sterowniczy bo jeśli działa to żarówka mruga. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  19:57 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | K@mil napisał/a: |  	  | zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać 5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej........ | 
 nie elektrozawor tylko modul sterujacy..
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pablo784   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 46
 Dołączył: 03 Lip 2006
 Posty: 188
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  19:58 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy. | 
 
 Sprawdz a sie przekonasz wiem bo przy terazniejszej pogodzie czesto sie nia bawie
  jak bedziesz w Radomiu zademonstruje Ci  mam juz wprawe :lol: 
 
  	  | Cytat: |  	  | po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu. | 
 
 niestety ja nie bylem taki madry na poczatku sprawdzilem czy jest napiecie na wtyczce bylo wiec stwierdzilem ze to elektrozawor kupilem uzywke a tu dalej lipa naszczescie koles byl wpozo przyjal go spowrotem za drobna oplata 10 zeta jak stwierdzil za nauke sie placi
 
 A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  20:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15065 
 Pablo walczyłem z dziadem dobre 3 miesiace az kupilem nowy wiec wiem jak to ustrojstwo działa
   
 [ Dodano: Sro Maj 16, 2007 21:13 ]
 
  	  | Pablo784 napisał/a: |  	  | A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje | 
 jak jest zepsuty to grzeje
  chyba ze Twoja fiesta jest jakas inna... mi zeby nie grzalo to wstawiałem obejscie elektrozaworu
   |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pablo784   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 46
 Dołączył: 03 Lip 2006
 Posty: 188
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  20:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Drugi post od gory  doczytaj jak juz chcesz cos udowadniac 
 
 
 witam. oddaj najlepiej modul do jakiegos dobrego elektronika, niech posprawdza i zobaczy czy tranzystor mocy jest sprawny i poprawnie wysterowany, tak zeby przy zimnym nie podawal napiecia. A jakie masz napiecie na klemach
 
 wiec jak nie podaje napiecia to zamkniety wiec tak samo jak wyciagniesz wtyczke
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2007,  20:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja nie muszę niczego udowadniać, być może jakimś dziwnym trafem u Ciebie jest odwrotnie niż u mnie i niejednego użytkownika fiesty i z chęcią zobacze to na własne oczy   |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2007,  20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pablo784 napisał/a: |  	  | Porownamy w Radomiu przy Piwku ;-)   | 
 Popieram
  a Wojtek nas zaraz udusi....  albo poczeka do zlotu  ;-) |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pablo784   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 46
 Dołączył: 03 Lip 2006
 Posty: 188
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2007,  22:11 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcin napisał/a: |  	  | Popieram  a Wojtek nas zaraz udusi....  albo poczeka do zlotu ;-) | 
 
 zgadzam sie na duszenie ale dopiero rano w niedziele zeby moje meki skrócić
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | juras_10 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Wrz 2007,  19:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja miałem to samo, zmieniłem elektrozawór i jak ręką odjął. Pozdrawiam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzechu.sz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2007,  20:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. z góry przepraszam za odgrzewanie starego kotleta. Mam oczywiście problem z feralnym ogrzewaniem w Fieścinie. Nie ma ciepłego powietrza w ogóle. Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry. I takie właśnie wskazania mam na mierniku. Próbowałem też z żaróweczką i jest dokładnie tak samo. Czyli elektrozawór jest dobry i panel sterowania również skoro miernik reaguje na kręcenia gałką. Podpowiedzcie mi jaka może być przyczyna braku ogrzewania? Dodam że nie wyciągałem tego zaworu i nie czyściłem go. Myślicie, że to pomoże?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2007,  21:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | grzechu.sz napisał/a: |  	  | Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry. | 
 nie masz racji, w tym wypadku jeśli napięcia są ok to masz pewność że sterowanie jest ok.
 Co do zaworu mógł się zablokować w pozycji zamkniętej i nie puszcza plynu do nagrzewnicy. Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania i sprawdzenia chociażby czy trzpień w środku chodzi przy podaniu/zabraniu napięcia, jeśli się nie porusza to tylko rozbiórka i sprawdzenie dlaczego.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzechu.sz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2007,  19:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcin napisał/a: |  	  | Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania | 
 Wyciągnąłem ten nieszczęsny elektrozawór. No i okazało się że oba kroćce te od strony komory silnika się ukruszyły. Pewnie były przeżarte choć to dziwne bo to plastik. W każdym razie całe to ustrojstwo nadaje się na złom. zastosowałem więc dorażne wyjście - wstawiłem dwie plastikowe rurki o tej samej średnicy i teraz płyn chula cały czas. I wreszcie jest CIEPŁO
  Mam teraz pytanie czy wiąrzą się z tym jakieś komplikacje? czy do wiosny mogę to tak zostawić? Bo jasną sprawą jest, że po zimie w aucie będzie sauna   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radollo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2009,  11:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, witam serdecznie, bardzo dobra baza teoretyczna na forum w odniesieniu do problemu elektrozaworu i sterowania nim. jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polansky   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 39
 Dołączył: 19 Cze 2009
 Posty: 78
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2009,  11:51 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Radollo napisał/a: |  	  | jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie | 
 
 W sklepie z częściami do forda. A nazywa się to "zawór nagrzewnicy".
 
 Dla przykładu:
 
 http://ford.sklep.pl/pl,p...wnicy,ford.html
 |  
				| _________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
   
 Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radollo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2009,  17:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | czy taki zaworek nagrzewnicy,  firmy Hans Pries za 180 zl to cena zdziercza czy sluszna? 
 Hans w tym przypadku produkuje oryginały czy tanie zamienniki? Pytam bo w sklepie uslyszalem taka cene za ow zaworek. i nie wiem czy dac tyle i za tydzien miec znow zimno w kabinie , bo zawor psuje sie w niespodziewany sposob, czy jednak bedzie dzialal bez zarzutu dlugie lata, jaka jest Wasza opinia na temat tego producenta?
 
 Zachodze w glowe czy przypadkiem ow sprzedawca nie narzucil sobie podwojnej ceny za to ustrojstwo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Radollo 12 Paź 2009,  17:29, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzeste   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 30 Maj 2009
 Posty: 91
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2009,  17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | W ASO zaśpiewali mi 157 PLN. Tu masz mój temat
 Zawór nagrzewnicy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |