Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:55 |
[MK3] 1.8 D - duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 12:09 [MK3] 1.8 D - duże spalanie
|
|
|
Jak w temacie moja Fiestka pochłania ogromne ilości ON- w mieście spalanie wyszło mi ok 10l/100 km - od razu powiem że jej nie cisne (jeżdze raczej ekonomicznie), autko nie dymi, ma nowy filtr powietrza i zbiera się raczej OK.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to rozwalony termostat (wskazówka od temperatury ledwo wchodzi w pole "norm", tylko że wg. to wskazówka albo czujnik jest do dupy, bo ogrzewanie działa super,a z resztą teraz na dworze jest dosyć ciepło i termostat chyba niema aż takiego wpływu na apetyt).
Aha...niestety mam pompe Lucas, jeszcze jedno obroty na luzie są chyba OK,albo nawet ciut za niskie
Macie może jakieś pomysły co to może być. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Lip 2010, 11:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 13:13
|
|
|
a układ paliwoy jest szczelny - przewody paliwowe nie są prztarte lub popękane pompa jest sxzczelna - niegdzie nie cieknie |
_________________
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 13:32
|
|
|
Zrob foto silnika... i umiesc tu... wolne obroty mozna wyregulowac bez problemu, ale moze na pompie poszly uszczelniacze i cieknie gdziesz... |
_________________
|
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 17:26
|
|
|
Wydaje mi się że taki duży wyciek bym zauważył- auto parkuje twardym podłożu i byłoby widać-z resztą w poprzedniej fieście miałem wyciek z pompy (dosłownie się lało) i spalanie wzrosło ok. litr na 100km.
Czy coś jeszcze może być przyczyną takiego spalania?W sumie boję się grzebać przy pompie wtryskowej, bo czytałem że Lucasa cieżko się ustawia :-/
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 17:27 ]
Ejjj.....kurde mam jeszcze jeden pomysł- nie mam w sumie porównania jak to auto powinno iść, ale moim zdaniem jak już pisałem wcześniej zbiera się w miare dobrze jak na 1,8D. Może winą są nieodpuszczające hamulce-muszę sprawdzić czy się będą grzały po jakiejś dłuższej trasie bez hamowania. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 18:00
|
|
|
Moze byc ze heble ci sie zapielky.... |
_________________
|
|
|
|
|
Gray-Wolf [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 20:18
|
|
|
Jeżeli więcej zużywa paliwa to znaczy że gdzieś idzie :? Powinien wiecej kopcić jeżeli brak wycieków.Widać to przy trochę większym gazowaniu.Jak u mnie wystarczyła regulacja zaworów gdyż luzów im zabrakło :-( No a jeżeli termostat puszcza to też będzie więcej palił bo silnik niedogrzany :?
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 20:24 ]
A jeżeli chodzi o zużycie paliwka (oranżady ) w mieście to mi pali 6 latem, a 8 zimą. Na trasie 4.
Pozdro |
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 20:29
|
|
|
Gray-Wolf napisał/a: | Jak u mnie wystarczyła regulacja zaworów gdyż luzów im zabrakło :-( |
No coż o tym nie pomyślałem, ale czy to może być przyczyną aż tak dużego spalania??
Gray-Wolf napisał/a: | No a jeżeli termostat puszcza to też będzie więcej palił bo silnik niedogrzany :? |
No ale termostat jest raczej OK, a poza tym na dworze jest dosyć ciepło, więc wydaje mi się że to raczej nie będzie miało takiego wpływu na spalanie. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 21:11
|
|
|
A problemu z odpalaniem nie masz?? bo jak by wyciekalo paliwo to byl by prblem z odpalaniem, jezeli za duze dawki by miala to kopcic zacznie... u siebie w TD-ku wywalilem termostat bo temp. pracy mial juz po 3 km |
_________________
|
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 21:17
|
|
|
Odpalała w miarę OK, chociaż po wymianie elektrozaworu odpowiedzialnego za gaszenie odpala ciut gorzej- tak jakby przez niego zasysała powietrze i paliwo się cofało-ale wokół niego jest sucho, czyli ropka nie spieprza tamtędy, tylko co najwyżej zaciąga powietrze na postoju.
Jedyną rzeczą która mnie niepokoi to "dziwny" zapach spalin zaraz po odpaleniu, ale po kilku sekundach pracy jest OK (oleju nie bierze-przez 600 km nie wzięła ani grama więc może to świece-ale to nie ma wpływu na spalanie :-/ ) |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 21:38
|
|
|
Zapach spalin masz z tej nieszczesnej 2 rurki po odpaleniu puszcza dymka w gore a po drodze jest silniczek wentylatora i tamtedy przedostaje sie ten zapach |
_________________
|
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 21:51
|
|
|
u mnie bylo to samo...jedyną radą jest wyciecie tych "kul" i wstawienie połaczenia elastycznego z siatki ...tanio i niezawodnie - bo mam to u siebie od 2 lat i jest Si 8) a kosztowalo mnie to 30 zł.....
bo mozesz tez kupic te calą rure z katalizoatorem za ok 1700 zł
pozdro |
_________________ ..:::Projekt Futura:::.
..:::Diesel TEAM:::...
..:::Fabka TDI:::.....
..::WIELKOPOLSKI SQUAD FKP::.. |
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 12:40
|
|
|
kratek napisał/a:
u mnie bylo to samo...jedyną radą jest wyciecie tych "kul" i wstawienie połaczenia elastycznego z siatki
kratek, nie rozumiem jakich kul- chodzi o kata?
Moj wydech i tak ktos "tuningowal" i mam tylko kata (jest jakis nieorginalny z data produkcji 11/2000) oraz ostatni tlumik (na schematach widzialem ze powinien byc jeszcze tlumik srodkowy).
W sumie to przy zatkanym kacie auto nie powinno sie zbierac a moj idzie raczej OK.
Słuchajcie, mam jeszcze jeden pomysł- może auto non-stop pracuje na ssaniu, tylko że gdzie w pompie Lucasa jest coś odpowiedzialnego za ssanie? :-/ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 12:58
|
|
|
Na obudowie termostatu jest taki czujnik, ktory w Boschu steruje pocisnieniowo ssanie a w Lucasie bynajmniej w TD jest sterowany termostatem woskowym i cos tam jest jeszcze do podpiecia pod wiazke Mondeo nie wiem jak w wolnossaku...
Wolnossak Bosch |
_________________
|
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 13:12
|
|
|
No właśnie to że w TDku jest termostat włoskowy który często się psuje to wiem, ale kurde w Lucasie w wolnossącym (przynajmniej moim) nie ma tego cuda :-/ .
Na tej stronce ( http://www.ford.sklep.pl/...n,246406,0.html ) sprzedają taki termostat do pompy Lucas i to nawet do Fiesty D, tylko że do mojej dochodzi tylko linka od gazu i kabelek od elektrozaworu. I tutaj prośba do wszystkich o zamieszczenie fotki silnika (pompy wtryskowej) diesla w Fieście z pompą Lucasa.
P.S. Fordon, wczoraj dotarła paczuszka, dzięki za szybki i udany interesik ;-) |
|
|
|
|
Gray-Wolf [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 17:49
|
|
|
kratek napisał:
"wstawienie połaczenia elastycznego z siatki"
Mam pytanko, czy pasuje od jakiejś konkretnej marki pojazdu.Czy są uniwersalne i tylko dopasowywać wg.wymiarów?
Pozdro |
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 19:50
|
|
|
nie ma konkretnej marki - dobralem srednice do rur....
a poza to chodzilo mi o "kule" na ktorych pracuje caly wydech - jak rzucisz okiem na kolektor wydechowy, zobaczysz o co chodzi ;-) jesli bedą ciemne, odymione - to przyczyny wydobywających sie spalin. Z biegiem lat to wlasnie polaczenie wyrabia sie i powstaje nieszczelosc :mad |
_________________ ..:::Projekt Futura:::.
..:::Diesel TEAM:::...
..:::Fabka TDI:::.....
..::WIELKOPOLSKI SQUAD FKP::.. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 20:00
|
|
|
Hmmm chodzi o to ze z gory wuglada twoj silnik mniej wiecej tak...
Wychodzi mi na to ze jednak masz termostat woskowy taki jak w TD-ku ale nie bedziesz mial boostera
Ps. oby dwururka dobrze sie sprawowala
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 21:04 ]
Kratek mowiac kule ma na mysli to co jest o gory dwururki zamiesczonej na foto...
Gray-Wolf Henmar w bydgoszczy wykona ci to fachowo i dosc tanio... |
_________________
|
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Kwi 2007, 10:05
|
|
|
No ale czy przez nieszczelność wydechu może być tak kosmiczne spalanie??
U mnie te kule są szczelne-wczoraj wymieniałem tą nieszczęśliwą dwururkę i akurat na tym łączeniu było OK.
Dzisiaj jak wróce do domu z uczelni to wrzucę fotkę mojego silnika i pompy moze Wy namierzycie ten termostat woskowy, bo ja go nie wiedzę ani na oko nie wygląda aby coś brakowało (oglądałem pompy Lucasa na allegro i były takie same jak moja-nie miały nic więcej) |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Kwi 2007, 14:18
|
|
|
Wydech nie ma nic do spalania... zrob foty i umiesc je |
_________________
|
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, 17:25
|
|
|
http://moto.allegro.pl/it...1_8_diesel.html
mam dokładnie taką samą pompę wtryskową i na tej też nie widać nigdzie termostatu woskowego...chyba że to cholerstwo siedzi w środku.
Po wstawieniu dwuruki zauważyłem że auto zaraz po odpaleniu puszcza sobie dymka, później już nie kopci(to chyba wina swiec), aha wymieniłem czujnik temperatury od deski i termostat jest OK. |
|
|
|
|
|