| Zamknięty przez: szynszyl 1 Mar 2007,  07:23
 | stycznik regulacji biegu jałowego | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2007,  18:56   stycznik regulacji biegu jałowego | 
 |  
               | 
 |  
               | Do czego słuzy stycznik biegu jałowego gdzyz komputer pokazuje jego niesprawnosc kod 48. Gdzie sie on znajduje, za co odpowiada i jak go naprawic? Czy mozliwe jest ze samochod jest zamulony przez ten stycznik gdy jedzie? Samochod po odpaleniu trzyma rowne obroty ok 900-1000. Wiecej błedow komputer nie pokazuje. Reset porzadny był robiony i nic nie pomaga. |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2007,  23:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | A to nie oznacza czasem tego styku w środku krokowca? Pewny nie jestem. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | chary   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2005
 Posty: 52
 Skąd: Olsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kolin   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: CLX
 Silnik: Inny
 Imię: Mateusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 24 Maj 2006
 Posty: 428
 Skąd: Ostrów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2007,  10:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | kiedys czytałem o tym jak dobrze pamietam to jest czujnik polorzenia pedału gazu ktory sie znajduje w srodku krokowca? dobrze godom?   |  
				| _________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rudi   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 48
 Dołączył: 17 Gru 2005
 Posty: 59
 Skąd: B-rd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2007,  12:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Popatrzcie tutaj jest tam coś o styczniku regulacji biegu jałowego i wiele innych  . |  
				| _________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2007,  16:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak wszystko ok tylko czy on jest odpowiedzialny za spalanie paliwa w fiescie?  wszystko jest w niej sprawne procz jego. |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2007,  22:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | dopuki sterownik ma błąd nie bedzie dawał właściwej dawki . Jak mam to wytłumaczyć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zgniewany   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.3/58KM
 Dołączył: 24 Lut 2007
 Posty: 2
 Skąd: Myślibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2007,  09:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy (tak mi się wydaje) znajduje się pod silniczkiem krokowym przy gaźniku. a gaźnik pod filtrem powietrza. odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2007,  14:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bzdury! Odpowiada za to, żeby komp wiedział na ile jest uchylona przepustnica. Za bieg jałowy odpowiada wyłąznie krokowiec, a dokładniej wie ztąd o tym że gaz jest zwolniony, bo dźwignia od przepustnicy naciska na bolec od krokowca i przez to wciska styk w środku krokowca tzw styk przepustnicy. 	  | zgniewany napisał/a: |  	  | odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zgniewany   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.3/58KM
 Dołączył: 24 Lut 2007
 Posty: 2
 Skąd: Myślibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2007,  17:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak mi powiedział pewien mechanik. mówił, iż cpp odpowiada za bieg jałowy gdy silnik jest zimny, a krokowiec gdy ciepły. nie znam się na tym, nie jestem mechanikiem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lut 2007,  09:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | To ci chyba zle tlumaczył zreszta "pewien mechanik" to ja mam zle skojazenia z tego typu mechanikami   
 
 Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze
 
 [ Dodano: Sro Lut 28, 2007 18:10 ]
 Szybkie i prawidłowe rozpoznanie całkowitego zamknięcia przepustnicy jest bardzo ważne dla uruchomienia procedur stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, sterowania tempomatem, sterowania dawką wtryskiwanego paliwa, sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu i sterowania usuwaniem nadmiaru par paliwa ze zbiornika. Z tego względu część układów pomiarowych wyposaża się w tzw. styki biegu jałowego. Stycznik biegu jałowego jest zwykle umieszczony w zespole przepustnicy. Sterownik otrzymuje odpowiedni sygnał gdy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym.
 |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2007,  23:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | zgniewany, jak byś był w gorzowie to zapraszam na spotkanie sie rl. 
 odezwij sie do mnie na gg albo cus
   
 sorry za OT
  P 
 
 a skoro błedów już niema (KOD11) to temat proponuje zamknac i podziekowac wszystkim za pomoc.
 |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | chary   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2005
 Posty: 52
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2007,  23:50 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kazi napisał/a: |  	  | :Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze 
 | 
 Jak naprawiłeś ten stycznik i gdzie on sie znajduje dokładnie.
 |  
				| _________________ Autogiełda
 Wędkarstwo Warmia Mazury
 Motoryzacja
 Giełda motocyklowa
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2007,  23:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | stycznik jest na przewodzie żółtym i rózowym. Jest on schowany w tej metalowej częsci krokowca, która trzeba odgiąć i ja oddzielic. Nalezy takze zdjąć te nity i rozdzielic te częśći. Następną czynnoscią jest odkrecenie silniczka ( sróbki sa w srodku dwie) i stycznik jest nad silniczkiem. Ponieważ jest on nierozbieralny nie mozna go naprawić. Trzeba wlutować tam nowy stycznik a dziala on na zasadzie nacisku tego dzyndzelka w krokowcu. Mozna jesli sie nie ma oryginalnego stycznika pokusic sie o wsadzenie tam mikrowyłacznika z blaszką. Działa to na takiej zasadzie ze jak jest nacisniety krokowiec to blaszki sie rozwieraja a jak jest nie nacisniety przez przepustnice to sie zwiera i musi to dzialac. Fiesta o niebo lepiej chodzi a czy spala mniej czas pokaze.   
 Chary a tobie pali fiesta duzo? jakie masz kody błędów w komputerze?
 |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | chary   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2005
 Posty: 52
 Skąd: Olsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2007,  02:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | hehe nie ma 11 nie bedzie radości .  Chyba wam zrobie tapetę na forum z takim napisem . Ten sterownik nie przejdzie w tryb awaryjny tylko jak mu odrąbiesz czujnik prędkości i czasami sonde lambda . W momencie jakiejkolwiek niesprawności CPP czy pozycjonera silniczka krokowego po map sensor i czujnik temp sterownik wpada w tryb awaryjny i koniec . i bedzie palić wiecej bo ma stałą mieszankę paliwo obroty nieco korygowana przez resztę działających czujników podkreślam NIECO . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |