| Płyn Hamulcowy ATE | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Baraccuda [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lut 2007,  16:04   Płyn Hamulcowy ATE |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, używa ktoś z was takiego płynu hamulcowego  DOT-4 SL ATE, i co wogóle o nim sądzicie ? Zakładam układ hamulcowy od Xr2i i zamierzam zalać go tym płynem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lut 2007,  16:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm bedzie dobry kazdy Dot-4:)) a czy ATE ?? pewnie tak, powinienes byc zadowolony, ja mam u siebie EBC Dot-4 o podwyzszonej temp.
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Danio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 16 Gru 2004
 Posty: 391
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lut 2007,  17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | kupiłem DOT 5.1 Lucas  też przy przekładce hampli - chyba 15 zł to kosztuje 
 rada: jak zakładasz zaciski z xr to warto je zregenerować - koszt tłoczków nie jest duży  a radochy masa
   |  
				| _________________ Dobra Fiesta nie jest zła
   
 
    |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lut 2007,  18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.
 
 pozdro.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lut 2007,  15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | doogi napisał/a: |  	  | dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.
 
 pozdro.
 | 
 a ja radze 5,1 przy układzie z xr-ki dot 4,1 nie wytrzymaywal temperatury na torze itd -poprosttu sie gotowal,ja teraz mam zalany dot 5,1 bosch-dlatego ta firma bo taki był na sklepie i jestem zadowolony-roznica w ostrym traktowaniu hampli odczuwalna-jak dla mnie
 |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lut 2007,  16:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | a co proponujecie do takiego układu: przód RS2000 tył tarczo-bębny RS2000, pompa hamulcowa z regulatorem hamowania od xr2i? Bo myślę nad: MOTUL'em DOT  5.1 BRAKE FLUID Co do preferowanej jazdy autem to tak: generalnie auto do jazdy na codzień, ale z racji tego że rzadko będzie jeżdżone (miejsce pracy 3kroki) raczej weekendy, jakieś wypady, czasami agresywniejsza jazda
   |  
				| _________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lut 2007,  17:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Darekmk3 napisał/a: |  	  |  	  | doogi napisał/a: |  	  | dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.
 
 pozdro.
 | 
 a ja radze 5,1 przy układzie z xr-ki dot 4,1 nie wytrzymaywal temperatury na torze itd -poprosttu sie gotowal,ja teraz mam zalany dot 5,1 bosch-dlatego ta firma bo taki był na sklepie i jestem zadowolony-roznica w ostrym traktowaniu hampli odczuwalna-jak dla mnie
 | 
 
 widać kupiłeś zły dot 4.1
 kupujac plyn hamulcowy musisz sprawdzić temp wrzenia. wszystko powyzej 200'C jest dobre.
 
 do aut wyscigowych stosuje sie Motul RBF 600, ktory ma temp. wrzenia pow 300'C, stosowany do aut wyscigowych z carbonowymi lub stalowymi przewodami hamulcowymi.
 jego polecaja wszyscy.
 
 proponuje zajrzec na www.streetracing.pl tam było mnostwo tematów odnosnie stosowania plynow hamulcowych dot4 i dot5. skarbnica wiedzy
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lut 2007,  22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja mam DOT 4 EBC do 307 stopni:) |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lut 2007,  06:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Każdy płyn hamulcowy jest dobry pod warunkiem, że zmienia się go minimum co 2 lata. DOT 4 DOT 5 i DOT 6 różnią się niewiele temperaturą utraty skuteczności
 I to jest głównie reklamowane. Jeżeli po kilku latach wymieni się płyn to napewno
 się to odczuje nawet na DOT4.
 
 Ja kupuje DOT5 oryginalny fordowski. A zwiększenie skuteczności hamowania nie
 poprawiłem sobie kilka procecnt o lepszy płyn tylko o kilkadziesiąt procent zmieniając
 średnicę tarczy hamulcowej z 240 na 285 i szerokość skuteczną tarczy z 40mm
 na 55. Teraz jestem pewien o sile hamowania. A reklamy zawsze będą wprowadzać
 w błąd.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Danio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 16 Gru 2004
 Posty: 391
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lut 2007,  06:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | GienekWichura napisał/a: |  	  | Każdy płyn hamulcowy jest dobry pod warunkiem, że zmienia się go minimum co 2 lata. DOT 4 DOT 5 i DOT 6 różnią się niewiele temperaturą utraty skuteczności
 I to jest głównie reklamowane. Jeżeli po kilku latach wymieni się płyn to napewno
 się to odczuje nawet na DOT4.
 
 Ja kupuje DOT5 oryginalny fordowski. A zwiększenie skuteczności hamowania nie
 poprawiłem sobie kilka procecnt o lepszy płyn tylko o kilkadziesiąt procent zmieniając
 średnicę tarczy hamulcowej z 240 na 285 i szerokość skuteczną tarczy z 40mm
 na 55. Teraz jestem pewien o sile hamowania. A reklamy zawsze będą wprowadzać
 w błąd.
 | 
 
 no tak tylko wtedy żegnajcie 13
   |  
				| _________________ Dobra Fiesta nie jest zła
   
 
    |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lut 2007,  09:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Radek jesteś w błędzie, szerokość tarczy nic nie mają do skuteczności hamowania, przy dużych tarczach szybciej oddają ciepło, dlatego np w forumule 1 masz tarcze z ceramiki, Wszystko zależne jest od zacisków, a u Ciebie napewno będziesz odczuwał je, przecierz cosworth ma zaciski dwu tłoczkowe. Generalnie mógłbyś mieć i tarcze 240mm i do tego np. jakieś 4 tłoczkowe zaciski i były by dużo bardziej skuteczne, ale szybko by się nagrzewały i co za tym idzie gorzej hamowały. Więc podsumując dużo tarcze są okey bo szybko oddają ciepło i dzięki temu dłużej będą trzymały skuteczność hamowania, co przydaje się np przy agresywnej jeździe. |  
				| _________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |