|
Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:33 |
Kwiaty FKP |
Autor |
Wiadomość |
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22 Sty 2006, 19:03
|
|
|
Witam wszystkich. Nazywam sie Michał - bardziej znany jako B4 , Mike lub MikeB4
i ogólnie siedze w starych Fordach no i mam ich kilka Fieste 82, Escorta 78, Capri (4 szt ) 70, 72 i 72 oraz 74.... no i coś jeszcze też z Forda.
Fieste dalej mam (juz ponad 3 lata) kiedyś służyła mi w zasadzie bezawaryjnie na codzień chociaz ostatnio jakaś taka nieruchoma (remont)
Jest to Xr2 Mk1 grudzien 1982 , wszystko jest oryginalne poza rzeczami eksploatacyjnymi - a wymieniłem tego troche z początku nie było z autem najlepiej.
Jeśli chodzi o blacharke to z oryginalnego auta zostało niewiele - dach, słupki dachowe, niewielkie fragmenty podłogi i tunelu oraz troche konstrukcji nośnej
Jeśli kogoś więcej interesuje o mojej Xr2 Mk1 to :
Troche opisałem kolegom z anglii na miedzynarodowym forum xr-dwójek jak to wyglądało.
http://xrtwo.speedcentral...opic.php?t=3909
(uwaga - troche drastycznych fotek blacharskich)
w 2002 zaczeło sie to piekło - najpierw było pranie środka, zabezpieczanie spodu - później sie zaczeło na całego. Z hamulców ostały sie u mnie tylko zaciski - bębny też już miały ponad wymiar i kupiłem nowe bębny + szczeki, sprężynki, cylinderki .... dwururke wydechu, końcówki drążków kierowniczych i gałki wahaczy. Później całość wydechu dalej, tarcze, klocki, 4x amortyzatory tylną belke, sprezyny nowe przod/ używki tył , łożyska. Wymieniałem sillenbloki w tylych wahaczach ale ich kołnieże okazały sie tak zgnite, że musiałem wytaczać nowe z tyłu przy okazji wszystkie gumy wymieniłem.
Dobrze, że silnik był w miare ok - tu robiłem tylko gaźnik (nowy za 140 zł dla elementów ssania) , wymiana czujnika, włącznika wentylatora, termostatu, świec 2x, kabli i cieknącej nagrzewniczki w aucie).
W sumie przygotowanie do remontu kosztowało mnie około 5000 zł w techniczne rzeczy bo wszystkiego naraz nie dałbym rady - a blacharka teraz to 1100 zł same elementy (nowe błotniki, progi, podłoga, pas przedni/tylny, nadkola i używane drzwi (para) i tylna klapa) , troche elementów wyposażenia których brakło (lampa przeciwmgielna, tylna wycieraczka i jej spryskiwacz z instalacją, spoilerek piankowy, lepsze nakładki nadkoli jeśli chodzi o stan.
Wiec nie jest tak różowo, ale chce powalczyć.
Teraz robi sie remont silnika i osprzetu, przygotówka pod lakier z zewnątrz (wewnątrz już jest) ..... i regeneracje : silniczek nagrzewnicy, mechanizm wycieraczek, wymienić przewody hamulcowe i paliwowe. Mam zamiar sie zmieścić z całym autem poniżej 10-11 tys zł kto by przypuszczał jak ją kupowałem.
Podsumowując Mk1 nie jest takie tanie Ile masz kasy tyle wchłonie - zależy czy i jak szybko chcesz doprowadzić do dobrego stanu i w jakim miałeś baze. |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sty 2006, 13:14
|
|
|
No to bomba ze mk1/mk2 maja swoj koncik. Tego mi brakowalo
Jestem Łukasz, mieszkam w Knurowie 15km od Gliwic.
Smoka mam od 13 maja 2005 Jezdzi od 20 czerwca mniej wiecej.
Mina jak cholera jesli chodzi o mechanike ale z tym akurat sobie radze.
Smok jest caly niebieski, pomalowany przez poprzedniego wlasciciela. Niestety nie za dobrze ale co zrobic. Autko jest mocno customowe. Sasiad mi golfa gratulowal. Starzy wyjadacze okresla ja pewnie jako "rzezba" ale mi sie podoba. Wiele rzeczy bym bardziej dopracowal ale nie mam 15tys na budowanie go od podstaw. Autko ma biale 6" RS'y, silnik 1.3 z essiego z 89 roku. Nowy zawias, nowy uklad hamulocwy, silnik po lekkiej kosmetyce.
Audio mam pod autem. Przelotowy uklad z 1 puszka z duzego fiata ;]
Zdjec nie zamieszcze bo mnie zlinczujecie (skoro juz sa dywagace na temat umiejscowienia tablicy )
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 6 Lut 2006, 23:56
|
|
|
Prosze o uzupełnianie swoicch postów zdjęciami swoich fiest. Można też dopisac modyfikacje itp
Pozdrawiam |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
BLADE
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Wojtek
Wiek: 49 Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 150 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 22 Wrz 2006, 16:55
|
|
|
Witam. Mam na imię Wojtek i posiadam fiestę MK2 z 1985 roku. Silnik 1.0 45KM. Stan lepiej jak dobry.
ps. Dowiedziałem się, że pierwszym właścicielem tego cacka w Polsce był jaco11, ja jestem trzecim. |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2006, 22:36
|
|
|
No to pora na mnie:)
Mam na imie Wojtek, swoja fiestke kupilem trzy tygodnie temu.
Ogolnie w stanie dobrym,po rencie progow, byla malowana, wiec blacha jest w stanie naprawde dobrym,no i w srodku tez zadbany.
Kolor raczej malo spotykany jak na ta fieste,bo blekitny,no ale zle sie nie prezentuje.
Niestety jedyny mankament to duze spalanie, ok 12l, ale mysle ze da sie to wyregulowac,juz pierwsze kroki w ta strone zrobilem.
A oto fotki mojej fiestki:
www.pyrus.xt.pl/fiesta.jpg |
|
|
|
|
topdrive
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Paź 2006, 23:23
|
|
|
Nazywam się Paweł. Fiestkę mam od kwietnia tego roku (czyli 2006), ale zrobilem nia juz 8,5 tys km .
Moja Fiestunia to Mk1 z 1980r. (wg papierów) z motorem 1.1 (co do mocy, nie jestem pewny, ale wydaje mi sie, ze to ten slabszy - 50km) . Cała jest niebieska, troszke oklejona (sam to zrobilem, dumny z siebie jestem ). Nie zawiodla mnie przez ten czas, po za tym, ze w zeszlym tygodniu szlag trafil pompe wody (ale juz czekam na dostawe nowej .
Co w niej zrobilem? Regeneracja gaznika i wymiana chlodnicy (bo bylo sito ). Nie licze takich rzeczy jak swiece, filtry czy plyny . Zjada mi jakies 12l gazu w miescie, wydaje mi sie ze to w normie (jesli nie, to mowcie!).
W bagazniku woze wzmacniacz okolo 150W RMS (pisze na nim 300, ale w to nie uwierze ), ktory napedza dwa jajka Boschmanna (nie wiem jakiej mocy, byly w samochodzie), do tego w srodku sa jeszcze 4 trojdrozne glosniczki (male, 10 cm srednicy). Wszystko napedza radio ze zrobionym przeze mnie zasilaniem (jakid medion 4x25W, ale mi to wystarczy, a i nie gra oblesnie).
Poprzedni wlasciciel zrobil blachy, ale bede musial po nim poprawic (klapa bagaznika, maska w kilku miejscach, drzwi z obu stron..). Cale szczescie w gruncie rzeczy jest zdrowa .
Ogolnie - autko super . Ma klimat! Polecam kazdemu! Tylko szkoda, ze powyzej 90 nie da sie normalnie rozmawiac.. ale postaram sie temu zaradzic, w planach mam wygluszenie komory silnika .
Pozdrawiam i oby bylo na drogach wiecej rodzynek (czyt. mk jedynek)
Zdjecia doloze w ciagu tygodnia, bo musze dorwac sie do cyfrowki mojej kobity, zeby zrobic jakies sensowne zdjecia |
|
|
|
|
aurel [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sty 2007, 23:01
|
|
|
Witam mam na imie AURELIUSZ(paweł) mam wielki problem z alkocholem i niepotrafie przestac pic...................
Kurde to nie to forum.wiec juz powiedziałm jak mam na imie.
Jestem szczeliwym posiadaczem kilku samochodów(powyzej 3 zaczyna sie kilka)do tej pory miałm 2 fordy granada .ale ostatnio zakupiłem sobie forda fieste MK I z 77 roku z silnikiem 1.0.auto jest w dosc dostatecznym stanie troszke mokre dywaniki słabo grzeje ale jezdzi kupiłem ja za 400 zl w tym pół przyczepki czesci w tym silnik i komplet amorów sport9auto posiada tez instalacje gazowa czyli bagazniki nie ma).Auto jest czarne wpadajace w bordo(czyli matalik dziwny zmatowiały)zaraz po kupnie czyli dzis wymieniłem koncówki krazka bo prawie wylatywały: na auto zalozyłem bagaznik dachowy polerowany.mam załozone opony 155/80 12" ale zmienie je na 135/80 dodatkowo planuje obnizyc zawieszenie dosc sporo.Wydech przelotowy walkera no i chyba tyle fotki wkleje jak załoze opony narazie taki przedmak>
tak wygladał jak ja kupiłem pierwszego dnia :-(
dzis załozyłem oponki zdezaki i bagaznik na dach (sory za ogólna jakosc zdjec ale robione kom.
WITAM i POZDRAWIAM MILOSNIKÓW FORDA
czekam tez na wasze opinie to pierwsze fotki mojego parcha(taka ksywe mu nadalismy w domu i na firmie) |
Ostatnio zmieniony przez aurel 11 Sty 2007, 18:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dORA11 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sty 2007, 23:15
|
|
|
BLADEpl napisał/a: | Witam. Mam na imię Wojtek i posiadam fiestę MK2 z 1985 roku. Silnik 1.0 45KM. Stan lepiej jak dobry. |
ps. Dowiedziałem się, że pierwszym właścicielem tego cacka w Polsce był jaco11,
Nasza kochana perełka |
|
|
|
|
Intel
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Wiek: 39 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 79 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 11 Sty 2007, 10:20
|
|
|
no panowie uzupełniac opisy fotkami , chętnie pooglądamy fiestki |
_________________ Za duzo mocy ? Kto to powiedział
------------------------------------------
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
Mondeo ST220 (czarny 3.0 ) |
|
|
|
|
RSeba [Usunięty]
|
|
|
|
|
*MysterY* [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2007, 07:54
|
|
|
No ja jestem nowiutki na forum ;-)
A wiec zaczynamy Nazywam sie Mariusz mieszkam w Lodzi, jestem szczesliwym posiadaczem fiesty mk2 z roku 1986 (tak mi sie wydaje bo podobno to skladak, ale nie wiem ile w tym prawdy). Pojemnosc 1,1 wersja CL. Kolor pojazdu czerwony. Nawet mam orginalne kolpaki forda
Car Audio: pracuje na SONY 4x50W (ale tylko kasety wiec lipa) badz BLAUPUNKT 4x 45 (na mp3), Glosniczki z przodu BLAUPUNT 100W, a z tylu to ja sam nie wiem ile to ma ale napewno jest do wymiany .
Generalnie zawsze jezdzilem fiestami, jak bylem mlodszy to tata mnie uczyl jezdzic tez fiesta ale mk1, potem kupil mk2 i tak zostalo kurcze fiesta to strasznie sentymentalne auto.
Pozdr. *MyS* |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Sty 2007, 12:15
|
|
|
hm zapraszam na spot w łodzi , jest nas troche . Z chęcią zobaczę na żywo mk2 bo nie duzo ich już jeździ . |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 15:44
|
|
|
Witam
Zaproponowano mi abym wpisał się w Kwiatkach FKP dlatego postanowiłem sklecić tu kilka zdań. Chciałem się przedstawić dopiero później jak już będzie o czym bardziej pisać, no ale zrobię to jednak już teraz. Moją Fiestę MK2 z 85 roku nabyłem zaledwie dwa tygodnie temu. Nie miałem jeszcze okazji się nią zbytnio nacieszyć w trakcie jazdy, gdyż obecnie większość czasu spędza w warsztacie. Nie kupiłem jej w pełni sprawnej, jednak zdecydowałem się na ten zakup głównie z uwagi na stan blacharski. Jest kilka rzeczy do zrobienia w tym zakresie w najbliższym czasie, ale ogólnie nie wygląda to tragicznie. Zakres modyfikacji, które przychodzą mi do głowy i które zamierzam zrealizować można by tu opisywać bez końca. Najważniejsze jednak pozostanie to co zostanie wdrożone, dlatego poświęcę temu czas jak już będzie coś więcej wiadomo.
O Fieście napisałem już trochę, a skoro się przedstawiam to wystukam też kilka zdań o mnie ;-). Moje pasje oraz hobby to głównie mechatronika (czyli mechanika i elektronika w jednym), fotografia, rajdy samochodowe oraz JUDO (to tylko rekreacyjnie). Na co dzień studiuję jeszcze na piątym roku Politechniki Poznańskiej, ale od czwartego roku pracuję również jako konstruktor. Zajmuję się głównie konstruowaniem nadwozi autobusów i autokarów, choć nie tylko tym. Zabierając się za jakiś temat lubię mieć komplet informacji z nim związanych i rozpracować go jak najdokładniej, tak żeby uniknąć przykrych niespodzianek w trakcie realizacji i wdrażania. Poza zabawą w konstruowanie dość mocno wdepnąłem również w rajdy samochodowe, w których dotychczas zajmowałem się głównie ich organizowaniem oraz startami na prawym fotelu. Pomimo, że staram się od tego uciekać, to coraz bardziej niestety jakoś się w tym temacie zagłębiam . Gdyby ktoś szukał sportowych opon lub zastanawiał się nad ich doborem to również może do mnie uderzać. Jeśli interesuje kogoś moje trzecie wymienione hobby jakim jest fotografia to zapraszam na www.adamb.art.pl .
To w zasadzie byłoby tyle ode mnie na początek. Mam nadzieję, że w najbliższym okresie będę miał o czym pisać w związku z rozwojem mojego autka. Jeśli będę mógł komuś w jakiś sposób pomóc to chętnie pomogę.
No i mała wizualizacja na dzień dzisiejszy ;-) :
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 18:30
|
|
|
Egelancka witamy w wąskim gronie posiadaczy dziwnych pojazdów |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 23:39
|
|
|
diodalodz napisał/a: | witamy w wąskim gronie posiadaczy dziwnych pojazdów |
Dokładnie czyli wanien do 200l i piecyków gazowych 8) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
RemekP [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Maj 2007, 18:30
|
|
|
Witam wszystkich, zaglądam tu czasami, więc ładnie by było się przynajmniej przywitać
Mam na imię Remek, jestem z Warszawy, kilka osób z forum zna mnie osobiście bo dłubałem coś przy ich Fiestach. Posiadany bolid FF Mk 2 - 1.1 '84
W najbliższym czasie z planowanych napraw, modernizacji:
Prawie cały nowy układ hamulcowy, nowe sprzęgło, muszę przejrzeć zawieszenie i co będzie trzeba to wymienić (zaczyna coś stuku puku robić lewy przód), no i jakieś tam drobiazgi jak włącznik świateł, wymienić reflektory (czekam właśnie na nówki sztuki), pewnie jeszcze zajrzeć do rozrusznika bo coś zaczyna się bendix odzywać, itp. drobiazgi.
Tak to mniej więcej wygląda
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Maj 2007, 21:48
|
|
|
bardzo ładna z boku nie rozbita . I widze ze w miare dobra wersja radio na górze i szeroka deska rodzielcza listewki z boku można powiedzieć że mk2 TOP |
|
|
|
|
RemekP [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Maj 2007, 08:26
|
|
|
Niestety nie jest tak pięknie jak na załączonym obrazku, zresztą nawet na tej fotce widać że coś było grane, drzwi musiały być wymieniane lub malowane, nie ma na nich czerwonego paska, ale to nie za mojej kadencji.
Prawy przód, narożnik kiedyś sam niechcący na czymś delikatnie skasowałem. Najgorsze to jest to że powoli zaczyna pojawiać się gdzieniegdzie ruda. Jeszcze ze 2 lata temu to może i była Mk2 TOP teraz raczej bym tak nie powiedział najważniejsze że koła się kręcą i jakoś jedzie do przodu nie mam co na nią narzekać. |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 9 Cze 2007, 13:18
|
|
|
nio..to w takim razie WITAM.
me imie to Patrycjusz...jakos tak nie fartownie sie zlozylo ze niedawno kupilem mk1 z 77roku, pojemnosc 935(wg dowodu). autko ma mi sluzyc glownie do zabawy, a jak bedzie w 100%zdatna do uzytku to pewnie nia pojezdza...na pierwwszy rzut oka do zrobienia blacha, ktora juz byla robiona przez jakze swietnego blacharza-lakiernika ...
4zdjatka na poczatek:
zbyt piekna nie jest ale na chodzie..
widzicie cos ciekawego na zdjeciach (wersja albo cus) ...
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Cze 2007, 14:24
|
|
|
jedziemy od początku prawdopodnie zamieniona lewa i prawa lampa miejscami , nie orginalny wydech . Narożnik prawego błotnika ulepiony ze szpachli lewy też .
była to kiedyś wersja 1.3 albo 1.1 Ghia ale brakuje jej ramek wiec raczej 1.3 . Deska ze schowkiem konsolka na radio boczne nawiewy = wypas . zderzaki z przed 81 roku tak samo deska i zegary . boczne tapicerki z wypasionej wersji z przed 79 roku . (chromowane listwki na górze tapicerek . Z tyłu powinny być identyczne do tego zazwyczaj czarna tapicerka na drzwiach . |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|