| Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015,  21:52
 | Fiesta Projekt Kafar&Damian 1.6 DOHC 16V | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kafar777   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 02 Paź 2006
 Posty: 23
 Skąd: Jastrzębie-Zd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2007,  15:33   Fiesta Projekt Kafar&Damian 1.6 DOHC 16V | 
 |  
               | 
 |  
               | No i stało się silnik na miejscu  ale przedstawię to w miarę po kolei Silnik Jest z Esioka stał w Niemczech miał wjechać cały do polski ale nie było papierów wiec wyjechał tylko silnik z pełnym osprzętem. Stał u kumpla i czekał na swoje czasy. Na początku miał być włożony do Esioka MK4. A ja miałem zamiar zbierać kasę na Fiestę sport. Kumpel za ten czas wstawił do swojego 1.4 esioka turbo lata mu to jak głupie dla poruwnania Esiok 1.4 łyka esioka z tej samej parafi czyli MK4 ale 1,6 Turbo (jest to oryginalny RS) Ale zakończmy temat o esiokach
  dodam tylko Esiok 1,4 powoli sie kończy szkoda go remontować gazowania go dobiła wiec nowe serce jest w planach minimum 1,8 130 KM oczywiście będzie zaturbione. Po tych planach u kumpla stwierdziłem buda w mojej Fiestuni jeszcze jest całkiem przyzwoita wiec chyba trzeba wstawić silnik decyzja zapadła w 1 dzień. Za tydzień wjechałem do garażu no i tak to sie zaczęło  Na pierwszy ogień poszły hamulce zostały włożone tarcze z zaciskami z Esioka 93 rok czyli pasowały bez problemu   http://img142.imageshack....e=tmp328jp5.jpg
 Tester hamowania na 1.1 gicior niestety lewa strona bierze szybciej trzeba nad tym popracować  ale looz. Wyjecie silnika odbyło się bez problemów wyjęty został góra razem z skrzynia biegów
 Niestety na razie nie przedstawię materiału jak jest wyciągany tylko jak juz jest na wierzchu jak wiecie 84 zdjecia poszy na wolne ale mam nadzieje ze znajomy je odzyska tak ze potem je dorzucę
 http://img441.imageshack....=tmp3234sh4.jpg
 No i w ten sposób komora została opróżniona postanowiłem ja opryskać na czarno w sumie tylko górę dołu nie bo niema sensu fajnie był zakonserwowany od wycieków z 1.1 hehe .
 Po pomalowaniu czas na wsadzenie jednostki 1.6
 Była krótka decyzja co do skrzyni biegów albo z 1.1 albo z 1.6 oczywiście wybrało się 1.1 bo auto ma wystrzelić z pod świateł jak pocisk dlatego tez zdecydowałem się odelrzyć koło zamachowe zrobił mi to gość w Krakowie mocno polecam zajmuje sie tymi sprawami od lata profesjonalny zakład do obrabiania szlifowania itd.
 Po odebraniu koła zamachowego poskładało sie to do kupy wszystko wpasowało sie idealnie. Teraz parę zdjęć silnika przed włożeniem
   http://img405.imageshack....=tmp8246wt0.jpg
 http://img167.imageshack....=tmp6757fg3.jpg
 http://img170.imageshack....=tmp2166iw1.jpg
 Jak widać od razu dekiel sie poleruje
  aby cieszyło oko Silnik Został włożony razem ze skrzynia tez od góry wszedł jak w masło
 
  i silnik na miejscu teraz kwestia zamocowania tu pojawił sie mały problem trzeba było trochę przerobić wieszak na poduchę ale jest już to opanowane. Pod skrzynie włożyło sie poduchy z escorta 1,4 sa trochę mocniejsze i jest git. Co do silnika to przed włożeniem wymieniło się to co powinno czyli Zimeringi na wale,  kompletny rozrzad, Pasek 6PK, Termostat, czujnik oleju oraz została wymieniona pompa paliwa na tą z jednostki 1.6. Narazie do wymiany zostały jeszcze uszczelka pod klawiatura i pod misą olejowa wszystko juz jest tylko na chwile obecną silnik zostaje przepłukany Olejem silnikowym marki ORLEN hahahaha Jakieś 500km i zmiana na MOTUL Lub ELF ale to się jeszcze zobaczy. Skrzynia biegów dostała nowy Zimering i wlało sie olej opakowanie na zdjeciu
 http://img206.imageshack....dsc06620lz1.jpg
 Po poprowadzeniu węży od wody dostał tez napój
   http://img441.imageshack....=tmp6941jw3.jpg
 A teraz kilka zdjęć w czasie pracy
   http://img171.imageshack....=tmp2790xo4.jpg
 http://img169.imageshack....dsc06611vq4.jpg
 Tutaj trzeba było podciac troche fiesty aby wszedł alternator
 http://img171.imageshack....dsc06615aq7.jpg
 http://img300.imageshack....=tmp4739nr7.jpg
 http://img120.imageshack....dsc06614mg7.jpg
 Po dopięciu wszystkiego na prawie ostatni guzik czas na wypróbowanie na drodze. Nie chciało nam się zakładać maski to na CPN pojechaliśmy z otwarta komora. Powiem jedno ryczy jak wściekły dzięki czysto przelotowej rurze zakończonej Mugenem firmy KM. Auto zbiera się z pod świateł jak małe WRC hehe jest naprawdę rewelka.
 A tu moja fiesta rok temu jeszcze tył stoi bo nima sprężyn ale po włożeniu 1.6 znowu mi się tył podniósł bo jak wiadomo jest cięższy, a przód gleba ale jakoś to przeżyje
 http://img461.imageshack....dsc00167rn2.jpg
 teraz na wiosne czeka ja lakierowanie na nowy kolor trochę przeróbek ale nie chce przesadzać spojlerami będzie to zrobione na typowego Street Racing. Mnie osobiście śmieszą auta poobwieszane spojlerami a pod mach dmucha 1.1 no ale to już zależy od użytkownika co do koloru jest już kupiony jest to lakier z palety Forda Focusa ST electric orange
  . Za pomoc w projekcie w szczególnosci dziekuje mojemu kumplowi- dzieki Damian
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2007,  17:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | no ciekawy projekcik   
 co do skryzni z 1.1 to przygotuj sie na szybka wymiane
  moja wyrzucila satelity po miesiacu   
 ps: wpadnij kiedys na spota
  skonfrontujemy to z Darka mk3 futrem 1.6   |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2007,  18:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | to lubie, nagle z nikąt i prosze jest     
 drobna uwaga co do tych hamulcy o kórych wspomniałeś.
 
 najprawdopodobniej potrzebujesz pompe hamulcową od xr2i oraz rególator ciśnienia płynu hamulcowego (takie bańki przykrecane do lewego kielich) inaczej raczej nie usuniez tego że jedno koło ci bardziej hamuje od drugiego. Co wiecej przy ostrym hamulcu bedzie cie stawiać bokiem.
 
 Jak zawieszenie?? Stabilizatory itp??
 
 Co do skrzyni to bym sie nie martwił bo najprawdopodobniej ona dużo wytrzyma, Darasowi wysrała sie przy jakiś 110-130KM a tu tego nie ma.
 
 Daras czy 1,8 nie ma lepszego kolektora wydechowego??
 Jeszcze raz gratuluje projektu.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtass   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 27 Lut 2005
 Posty: 270
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2007,  18:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Fajne, fajne. Robię właśnie to samo ze swoją, mam nadzieję, że efekt będzie równie przyjemny
   
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kafar777   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 02 Paź 2006
 Posty: 23
 Skąd: Jastrzębie-Zd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2007,  19:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Amortyzatory Alko gazowe i sprezyny Jamex co do amortyzatorów to ogien jezdziłem na Superspor i na Kayaba jak narazie najlepsze sa Alko stabilizator bede miał od Dars84 co do tego chamowania to dzieka za podpowiedz postaram sie to zrobic w jak najszybszym czasie narazie nie bede szalał 
 [ Dodano: Sob Sty 13, 2007 19:07 ]
 Jesli chodzi o te banki przykrecane do lewego kielicha jesli ktos może to niech zrobi zdjęcie bo zabardzo niewiem o co chodzi musze zobaczyc u siebie bo wydaje mi się ze mam takie banki ale jeszcze raz prosiłbym o zdjecie  Dzieka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2007,  23:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Korektory sily hamowania masz zaznaczone na fotce   
   
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2007,  08:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Gratuluję  projektu     
 podwieszamy
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2007,  10:02 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | 
 Daras czy 1,8 nie ma lepszego kolektora wydechowego??
 Jeszcze raz gratuluje projektu.
 | 
 
 taka sama popylina  :-/
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Wrz 2006
 Posty: 82
 Skąd: Myślachowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2007,  11:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Gratulacje  bardzo fajny Projekt ;] 
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kafar777   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 02 Paź 2006
 Posty: 23
 Skąd: Jastrzębie-Zd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2007,  13:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieka Jesli chodzi o ten korektor siły chamowania to go mam mozliwe ze jest zasłaba pompka ale jakos w to wątpie jeszcze nad tym popracujemy i czekam na wasze podpwiedzi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2007,  14:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym stawial raczej na to ze jest zapieczona ktoras strona a jak wiadomo to nowe nie jest...   
 Pozdro
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2007,  17:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | bardzo fajny projekt  Ale moja rada najpierw skończ jeden a potem gadaj o drugim  Bo większość ludzi ma szerokie plany a jak zobaczy ile po kieszeni pierwszy projekt pociągnie za kolejny się nie łapie. |  
				| _________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2007,  10:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | hm... a rozrusznik rozumiem dales z 1.1 i jest sprzodu za chlodnica? co zrobiles z dziura gdzie wchodzil rozrusznik w escorcie bo tam jest pod kolektorem ssacym? |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2007,  11:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | w 1.6zetec<escort> rozrusznik jest tak samo jak w reszczie fiest  czyli z przodu   |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2007,  12:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | rodzice maja takiego essiego i jest z tylu   chyba ze przed '95 byl sprzodu
 |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kafar777   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 02 Paź 2006
 Posty: 23
 Skąd: Jastrzębie-Zd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2007,  14:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak mówi Daras nic nie zrobiłem jest to silnik 93 rok jedyne czego sie nie wsadziło to pompa wspomagania która znajduje sie w esioku nad rozrusznikiem dość wysoko, jak narazie pompa czeka na swoje czasy tym czasowo bedzie bez wspomagania |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2007,  16:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to moja ciekawosc zostala zaspokojona ;P |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sty 2007,  14:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzisiaj mialem okazje zobaczyc jak to jezdzi i wyglada   
 pwoiem ze jest to poskladane całkiem na wysokim poziomie
   
 autko na wolnym wydechu i skrzynce z 1.1  ładnie sie odpycha
   |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kafar777   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 02 Paź 2006
 Posty: 23
 Skąd: Jastrzębie-Zd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sty 2007,  17:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziś była pierwsza dłuższa trasa fiesty do Daras oczywiście zakończona bezproblemowo stabilizator zakupiony będzie włożony za tydzień bo wyjeżdżam na mały urlop  także fofi ma również wolne  . Palić nie wiem ile pali bo wskazówka nie pokazuje ile mam goriwa w baku nie wiem co się jej stanęło to się obczai   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Mar 2007,  10:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | odgrzewam co dalej w projekcie? i jakbyś mogł to zapodaj dokładne zdjecie tej przerobionej poduchy z escorta od strony pasażera-bo bede mial ten sam problem...,acha i jak spiołes instalacje elektryczną escorta z instalką fiesty?
 
 pozdro:)
 |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |