| włączniki szyb | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | _Piotr_   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Wrz 2006
 Posty: 48
 Skąd: BYDGOSZCZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2006,  18:02   włączniki szyb | 
 |  
               | 
 |  
               | witam, mam krótkie pytanie... jaka jest różnica pomiędzy włącznikiem ogrzewania szyby tylnej a przedniej? oprocz ceny
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2006,  18:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | no emblematem jeszcze się różni   i od tyłu takim "zabezpieczeniem" - kazdy przycisk jest przypisany do danej kostki więc aby zamienić należy również kostki zamienić
  albo uciąć to zabezpieczenie   (taki plastikowy bolec - w kazdym przycisku inny)
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2006,  08:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Różnią się budową w środku. Ale można łatwo przerobić. 
   
 "5" - szyba tylna
 "8" - szyba przednia
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2006,  16:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | acha - jeszcze oprócz tego co pisze jackrzec (a o czym nie wiedziałem  ) nie które przyciski mają 4 bolce (chyba większość) a nie które 5  8|  (np. od klimy albo przednich przeciwmgieł), z tym, że ten piąty bolec jest tylko do podświetlenia emblematu   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | _Piotr_   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Wrz 2006
 Posty: 48
 Skąd: BYDGOSZCZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sty 2007,  23:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | aha... kurcze... zanim włączyłem forum to zamontowałem już włącznik  i właśnie zastanawiał mnie fakt, ze wogole nie dziala ta lampka na tym przycisku, a jedynie ten "emblemat", się włącza i wyłącza... i nie wiem czy wogole dziala to ogrzewanie... mam nadziej, ze nic ten włącznik mi nie spieprzyl   
 dziwne jest tez to ze jak nacisne i sie emblemeat zapali.... i wylacze swiatala to on tez gasnie... ale jak go znowu nacisne to sie emblemeat zapala... i jak wlacze swiatala... to teraz gasnie
  .... ale to chyba wynika ze schematu, (wlasnie analizuje  ... PS. dzieki za schemacik 'jackrzec')..... 
 EDIT: aaa to jest diodka... i widze ze ma inna polaryzacje
  .. to juz jedno sie wyjasnilo  ... ogolnie bede musial przerobic   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LUTEK   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 49
 Dołączył: 17 Lis 2006
 Posty: 26
 Skąd: Paniówki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2007,  16:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Mam rozumieć że każdy przycisk jest różny dla kazdego agregatu? bo jeśli ja mam przycisk tylnego przeciwmgłowego a chciałbym go zastosować przy przednich halogenach to czy układ z tym przyciskiem będzie działał?
 Proszę mnie uświadomić bo się zamotałem teraz.  banghead
 
 Dziękuję
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2007,  16:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | bedzie dzialal tylko wtyczke lekko zmodyfikowac trza bedzie. |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2007,  23:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli zrobi to tak jak powinno być, to nie pasują - włączniki są kompletnie inne. Na tylne p.mgłowe włącznik ma 4 wyjścia, a na przednie halogeny ma 5 wyjść. 	  | odyniec napisał/a: |  	  | bedzie dzialal tylko wtyczke lekko zmodyfikowac trza bedzie. | 
 
 
     
 13 - przeciw mgłowe tył
 12 - przeciw mgłowe przód
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | topdrive   
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 14 Lip 2006
 Posty: 48
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2007,  22:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | a żeby cokolwiek włączyć, wystarczy zewrzeć przewody z pierwszego i drugiego pinu, więc różnica polega tylko na innym rozwiązaniu podświetlenia   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2007,  23:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Owszem, ale jak chce to zrobić na wzór oryginału, to powinien zastosować odpowiedni włącznik. 	  | topdrive napisał/a: |  	  | a żeby cokolwiek włączyć, wystarczy zewrzeć przewody z pierwszego i drugiego pinu, więc różnica polega tylko na innym rozwiązaniu podświetlenia   | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | _Piotr_   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Wrz 2006
 Posty: 48
 Skąd: BYDGOSZCZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2007,  23:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | no właśnie... żeby cokolwiek włączyć należy zewrzeć 1 i 2 pin... chce tylko potwierdzic... taką rzecz: to nie są bezpośrednio styki od np. przewodów ogrzewania szyby czy włączania świateł... a jedynie są to styki prowadzące do przekaźników tak??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | _Piotr_   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Wrz 2006
 Posty: 48
 Skąd: BYDGOSZCZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2007,  23:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmm...nie no ja sie chcialem dowiedziec jak przerobic ten wlacznik i sie doweidzialm, ale na przyszlosc chcialem sie dowiedziec w jaki sposob jest to zalączane:)... chcialem sam cos moze na samej elektronice stworzyc, zeby ominąć mechanike  .... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | topdrive   
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 14 Lip 2006
 Posty: 48
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2007,  23:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najprościej jest kłaść cały nowy obwód, wtedy wiesz co się dzieje.. Ja ostatnio miałem zagadkę dlaczego mi wywala bezpiecznik jak zapalam światło.. okazało się, że tak sprytnie jest zrobione, że pewne przewody gdy zgasi się światła stają się masą, a jak się je zapali to +12V. Do tej pory nie wiem po jaką cholerę robić z nich masę, skoro można je ładnie odciąć i będą to przewody do nikąd.. Można tylko zgłupieć jak coś się robi przy elektryce czasami (trzeba wszystko dokładnie sprawdzać). 
 jackrzec: mój znajomy ma ściemniacz pokojowy w polonezie do regulacji siły dmuchawy... a włącznik ścienny jak najbardziej się nadaje, przecież styki ma dość mocne
  A co do tego, że żeby coś włączyć trzeba zewrzeć obwód.. Teoria tak mówi, ale czasami samo zwarcie kabelków to za mało, bo może wybić bezpiecznik.. Czasami żarówki i diody są po to, żeby na obwodzie pojawił się opór.. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2007,  00:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | No mi nie musisz tego tłumaczyć. Dlatego piszę żeby zrobić to na wzór oryginału, bo wtedy nie trzeba nic kombinować. Instalację we Fieście rozebrałem na czynniki pierwsze i położyłem od nowa, tak że wiem co i jak w niej działa i wiem że rozwiązanie oryginalne jest dobre (nie wszystkie, bo np. otwieranie tylnej klapy przy wyjętym kluczyku mi za cholerę nie pasuje i musiałem to zmienić) ale po za tym rozwiązanie elektryki we fieście jest dobre i proste jak budowa cepa. 	  | Cytat: |  	  | Teoria tak mówi, ale czasami samo zwarcie kabelków to za mało, bo może wybić bezpiecznik.. Czasami żarówki i diody są po to, żeby na obwodzie pojawił się opór.. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | topdrive   
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 14 Lip 2006
 Posty: 48
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2007,  09:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zgadzam się w zupełności  . Widziałem instalacje w Alfie 156 i Skodzie Fabii (przy tych miałem okazję "dłubać"), to Fiesta to bajka do roboty  . Dlatego jak będę zmieniał swoją Mk1, to właśnie na Mk3.. Jest strasznie prosta w praktycznie każdej naprawie i podatna na przeróbki różnego typu  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |