| diagnostyka kompa przez laptopa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | DiabloHR   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 21 Sie 2006
 Posty: 90
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2006,  11:04   diagnostyka kompa przez laptopa | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam! czy jest możliwa diagnostyka kompa przez podłączenie  "czegoś" przez "jakiś" program do laptopa i tak żeby wyświetlało ładnie co działa a co nie? Ja bladego pojęcia nie mam - czy może za dużo filmów typu "szybcy i wściekli"...  :lol: - oczywiście nie myślę tu o jakimś podkręcaniu silnika przez lapa   Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bart_Skrzyszow   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 41
 Dołączył: 22 Kwi 2006
 Posty: 300
 Skąd: RRS / RZE / RDE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2006,  12:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Myślę że jest możliwe, piszesz program zliczający impulsy, podłączasz sie pod COMa i myśle że to by działało. Chociaż pewny nie jestem
 Warte zastanowienia
 |  
				| _________________ 
 CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
 Kontakt gg: 6012945 lub PW.
 Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
 Gwarancja, faktury VAT.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2006,  12:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | zwie sie to OBD1 albo EOBD o ile sie nie mylę . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DiabloHR   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 21 Sie 2006
 Posty: 90
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2006,  11:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to mi się podoba tylko że ja to nie mam pojęcia jak taki program napisać 	  | Bart_Skrzyszow napisał/a: |  	  | Myślę że jest możliwe, piszesz program zliczający impulsy, podłączasz sie pod COMa i myśle że to by działało. | 
 |  
				| _________________ Xr`ka wymieniona na VW polo 6n
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2006,  15:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie trzeba pisac euroscan to robi bez problemu . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KacpeRS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2006,  12:36 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | nie trzeba pisac euroscan to robi bez problemu . | 
 
 a masz opis połączenia pinów wtyczki w aucie z com ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2006,  14:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | poszukaj interfejs EUROSCAN |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KacpeRS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2007,  10:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | diagnostyka komputerów samochodowych nie jest możliwa bez odpowiedniego interfajsu |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pab2002   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2005
 Posty: 51
 Skąd: Komorzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2007,  23:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Potrzebny jest do tego interfejs Euroscan, wymaga on 2 portów COM, i z tym może być problem w laptopie. Jeśli laptop ma jednego coma to drugiego można uzyskać tylko za pomocą karty pcmcia działającej pod dosem np argosy. Wszystkie inne rozwiązania typu przejściówki usb-com odpadają. Drugą sprawą jest to że ford jest podobno ciężki do diagnostyki komputerowej, nawet z KTSem nie zawsze się komunikuje. Ja na razie Euroscana wypróbowałem z moją fiestą 1,4 i nie miałem żadnych problemów, współpracował bardzo ładnie(odzczyt i kasowanie błędów, test silnika) Z innymi silnikami na razie nie próbowałem |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek5321 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2007,  13:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | a skad wziasc taki kabel do podlaczenia auta do kompa |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pab2002   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2005
 Posty: 51
 Skąd: Komorzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2007,  17:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kupuje się razem z interfejsem. Poszukaj na allegro |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2007,  20:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | pab2002,  a jakie opcje z niego działały ci na silniku Test lambdy działał? Pokazywał napięcie z czujnika przepustnicy? A jak z czujnikiem powietrza i Map-em?
 Czy diagnozowałeś poszczególne elementy silnika?
 Pytam bo jestem  Euroscanem zainteresopwany, ale  jeśli fordy są ogólnie ciężkie w diagnostyce i w tym programie ze wszystkich jego opcji działają tylko kody migowe, to myślę że dioda będzie tańsza.
 
 Pozdrawiam
 Tomek
 |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2007,  00:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | W przypadku mk3 tylko kody migowe - ew. oprogramowanie je zamieni na napisy typu: "uszkodzony CPP"... 	  | Tommur napisał/a: |  	  | Pytam bo jestem Euroscanem zainteresopwany, ale jeśli fordy są ogólnie ciężkie w diagnostyce i w tym programie ze wszystkich jego opcji działają tylko kody migowe, to myślę że dioda będzie tańsza. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2007,  01:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie tak  wiec nie wiem po co sobie utrudniać   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2007,  08:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak też myślałem, a migowy już posiadam.  Ehhh pozostaje diagnostyka za pomocą forum   
 P.S. diodalodz chciałem sobie ułatwić  banghead
 |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pab2002   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2005
 Posty: 51
 Skąd: Komorzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Mar 2007,  02:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | sory, że nie odpisywałem, ale długo na forum nie zagładałem, dość zajęty byłem przez ostatnie kilka tygodni. 
 z tym euroscanem jest tak jak jackrzec pisze. Tylko odczyt kodów błędów. Niema odczytu parametrów i adaptacji. Kupować euroscana, dla samego forda niema sensu. Ja kupiłem na warsztat i tam on swój cel spełnia. Nadaje się do samochodów z lat 90. Do nowszych potrzeba obd2. Z fordem jest jeszcze inna historia, bo chyba od 94 roku zmienił protokół na kwp (gniazdo 16 pinowe) i niema do nich interfejsu (poza serwisami oczywiście ;-) )
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Mar 2007,  11:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | sa interfejsy i działaja bez problemu . Sa na scalaku MAX232 z tego co pamiętam . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pab2002   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2005
 Posty: 51
 Skąd: Komorzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Mar 2007,  12:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na max232 są budowane właśnie interfejsy obd2 stosowane do VW z jedną linią k, obecnie już troche przestarzałe bo są już interfejsy kkl które obsługują nowsze auta i mają większe możliwości. Sam interfejs nam jednak się na nic nie przyda, to do jakiego samochodu go podłączymy zależy od oprogramowania, a z tym do forda jest trudno. OBD2 pozwala na komunikacje poprzez różne protokoły takie jak: SAE J1850 (VPW, PWM), ISO 9141-2, ISO 15765/SAE J2284 (CAN) i kilka innych. Ford komunikuje się przez protokół SAE J1850 PWM (nie kwp jak napisałem w poprzednim poście, pomyliłem się). Znacznie bardziej rozpowszechniony jest protokół ISO 9141-2, korzysta z niego większość europejskich i azjatyckich producentów: grupa VW, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Kia, Mazda, Mercedes, Nissan, Peugeot, Renault itd. Dlatego z fordami jest właśnie taki problem. Działają z nim natomiast samodzielne testery diagnostyczne, które nie potrzebują kompa do pracy, ale to już inny temat. dioda jeśli znasz jakiś interfejs współpracujący z nowymi fordami i oprogramowanie do niego to daj linka.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Mar 2007,  16:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | znam taki co daje race z fiesta mk4 w zetec i ford probe . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pab2002   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2005
 Posty: 51
 Skąd: Komorzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Mar 2007,  19:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | możesz podać linka albo jakieś namiary, bo mnie to interesuje. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |