Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Jak zimny nie pali, jak gorący jest OK
Autor Wiadomość
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 10 Gru 2006, 18:51   [MK3] Jak zimny nie pali, jak gorący jest OK

Witam, mam do was pytanie.
Znów sie u mnie coś pieprzy.

Chodzi mi o coś takiego: Jak mam zimny silnik to kręce kręce i nic. Po kilku razach złapie tak jakby na 3 gary i zgaśnie, później znów kręcenie ze 5 razy po kilka sekund (oczywiscie z dodawaniem gazu) znów złapie tak jakby nie mógł ale muszę trzymać go na gazie po zgaśnie. Muszę mu tak trzymac obroty dość długo, później przejechać ze 3km oczywiście hamując ręcznym bo jak puszczę gaz to zaś zgaśnie.

Reset kompa był robiony kilka razy,
Akumulator jest dobry,
Alterneator też dobry,
Oleju nie bierze (albo o tym nie wiem) bierze natomiast płyn chłodniczy i nie wiem czy on przypadkiem nie spieprza do oleju - dlatego wydaje mi się że jest go ok. W golfie miałem coś takiego że oleju robiło się ponad stan (i to dużo ponad stan - tam była walnięta uszczelka pod głowicą).
Dlatego też skłaniam się ku uszczelce ale nie wiem na 100%. Jutro pojadę sprawdzić sprężanie - napiszcie mi ile to kosztuje (pi razy drzwi).
Jeździ w miarę normalnie - ostatnio dość dużo dostała w tyłek, jeździła czasem do odcięcia paliwa na 2,3 i 4 biegu (ach moja cieżka noga banghead )

Co jeszcze mogę sprawdzać i co może dlegać moejej fieście.


Jeżeli potwierdzacie uszczelkę to na jakie koszty się przygotować (sam tego nie zrobię) i co zrobić przy okazji.

Aha - wali mi sadzą z rury, cała rura czarna - to może być spierdzielający olej. No ale cholera sam nei wiem.

Dziękuję z góry za odpowiedzi
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 31 Mar 2010, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10 Gru 2006, 19:54   

A olej nie zmienił koloru? albo płyn? Nie dymi czasem na biało w czasie jazdy?

Jesli chodzi o koszt wymiany UPG to sama uszczelka oryginał ok. 80 zł, robocizna moze byc roznie jakies 100-150 zł, przy okazji uszczelka pod pokrywe zaworow i dwururke (lub kol. wydechowy). Nieraz trzeba tez ustawic zawory jak uszczelka sie ulozy.

No i jak to jest, jezdzisz duzo autem i nie wiesz czy ci bierze olej? Jak masz sadze w rurze to na pewno, pytanie jak duzo.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 10 Gru 2006, 20:06   

No właśnie na bagnecie nie widac uytków. Co 10k zmieniam olej. Robie jakieś 5-7k miesięcznie. Zalany jest Lotosem mieneralnym - na taki mnie stać i za to nie jedźcie po mnie. Między wymianami nie dolewam ani kropli.
Płyn (Dynagel) nie zmienił koloru, olej jest czarny. Na 10k kilometrów wziął 2l płynu.
Sadzy mam od cholery w rurze, ale mówie, po bagnecie widać że oleju nie ubywa - chyba że się płynem chłodnuczym uzupełnia :/
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10 Gru 2006, 20:51   

Generalnie po samej sadzy w rurze nic nie stwierdzisz bo to raczej normalne w fiestach (i ogolnie starych silnikach). Co do płynu - sprawdzales czy nie ma zadnych wyciekow z chlodnicy albo przy wezach? Jak by ci spierdzielał do oleju to masz szanse na duze ilosci majonezu pod korkiem oleju, chociaz ten moze tam wystepowac takze i z innych powodow.

Sprawdz poki co ta kompresje..
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 10 Gru 2006, 20:54   

Sprawdze tą kopmresje jutro.
majonezu jest trochę, na sałatke co 10k kilometrów wystarczy blleee

Ile mi orientacyjnie mogą zaśpiewać za sprawdzenie tej kompresji??
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
goku 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Sylwester
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 226
Skąd: Makowisko/J-aw
Wysłany: 10 Gru 2006, 21:36   

:ok:

Za sprawzenie kompresji nie więcej niż 40 PLN.

Bartek ja miałem podobny problem przy paleniu miałem wrażenie jakby na 3 baniaki palił u mni epomogła wymiana świec NGK za komplet dałem 40 PLN.

Jak bendziesz to pisz na GG pogadamy. :ok:
_________________
http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
[/quote]
 
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 11 Gru 2006, 14:32   

No to 1 przyczynę znaleźliśmy - dzięki Goku za świecę. Właśnie jade na sprawdzenie kompresji.

Cholera świece były pięknego czarnego koloru.
A wczoraj na dodatek fiesta zjadła mi olej :/
Coś niedobrego :|

[ Dodano: Pon Gru 11, 2006 16:55 ]
No to wróciłem,
sprawdzone sprężanie:
I gar - 13,0
II gar - 13,0
III gar - 13,5
IV gar 13,5

Byłem w 2 stacjach. Osłuchali czujnik, kazali jechać na podpięcie do kompa.

Pojechałem do FORDa i zaśpiewali sobie 100 zł za podpięcie do testera. Ładnie podziękowałem.
Teraz siedzę i buduję tester :-)

[ Dodano: Wto Gru 12, 2006 11:51 ]
No to ciąg dalszy walki z autkiem.

Zrobiłem tester. Przeprowadziłem test.

Na zimnym zgaszonym silniku:
10 10 10 20 27 28 10

Z tego wynika: Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym i sonda lambda (to był pierwszy test i moga być błedy, ale wykosowało i później mam same 1, więc jak trochę przejade zrobie go jeszcze raz)

Na odpalonym silniku:
Najpierw błąd 57 wiec za wcześnie wcisnąłem gaz (bo czekałem bardzo długo a motor był zimny)
Poźniej:
50 11 11 60 - sprawdzić i wyregulować zapłon - to chyba dobrze zrobiłem bo 3 razy mi to samo wyszło.

Czyli teraz mnie czeka wizyta u mechanika, ale najpier Was zapytam czy to dobrze zrobiłem. Może coś podpowiecie w tym temacie.
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 12 Gru 2006, 13:20   

W takim razie kwestie sprezania mozna pominac, masz praktycznie idealna (dla przykladu u mnie jest po 9).

Co do testera to sie nie wypowiem, bo nie mialem z tym kontaktu ale skoro wskazuje na zapłon (ktorego z reszta sie nie reguluje) to podejrzenia mogly by pasc na map sensor. To chyba on glownie odpowiada za regulacje zapłonu. Mozesz sprobowac odpalic silnik z odlaczona wtyczka od map sensora i ew. wyjetym i zaslepionym wezykiem. Sprawdzales kable wn, czy nie ma nich zadnych przebic?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 12 Gru 2006, 15:55   

Kabli WN nie sprawdzałem, wymienione niedawno na BOSHA.

A co z tymi dwoma pierwszymi błędami?
Odstawie auto do mechanika to mnie znów skasuje pięknie.

[ Dodano: Wto Gru 12, 2006 14:57 ]
A tak jeszcze żeby się nie czepiac pierdół to powymieniałem filtry i dalej nic

[ Dodano: Sro Gru 13, 2006 15:45 ]
Nowe wieści - 6 mechaników odwiedzonych i wg nich po kolei do wymiany:
Uszczelka pod głowicą - nie bo spręzanie dobre
pierścienie - j.w.
Kable WN - nowe
Świece - nowe
Wtryskiwacz - 500zł - narazie odpada
Kopułka - jutro się za nią biorę
Sonda lambda - od tego będzie duże spalanie, ale narazie chce zlikwidować problem z odpalaniem na zimnym silniku.

Co mechanik to inna teoria.

Żaden nie wspomniał i MAPsensorze
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
goku 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Sylwester
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 226
Skąd: Makowisko/J-aw
Wysłany: 13 Gru 2006, 23:28   

Żaden nie wspomniał i MAPsensorze A ja to co ?????

A tak wracając do problemu naszego kolegi to mamy pytańko do czego jest ten "czujnik" o ile to jakiś czujnik



I jeszcze czy to jest "Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym"



Bo po tescie wykazało mu że ma walnienty ten czujnik cićnienia. Żeby chłopak wiedział co ma ewentualnie wymienić.
_________________
http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
[/quote]
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Gru 2006, 23:43   

Pierwszy to jest czujnik temp. powietrza, a czujnik ciśnienia, to inaczej mapsensor i to nie jest ten czujnik ze zdjęcia.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 14 Gru 2006, 08:19   

Goku - wspomnaiłeś ale nie wiedziałeś że MAP to jest "czujnik ciśnieniea bezwzględnego w kolektorze dolotowym" hehe
Już 2 zdjęcia wyżej kolega pokazał i zaraz sie zabieram za niego
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
joasia
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2006, 08:52   Re: Jak zimny nie pali, jak gorący jest OK

Bart_Skrzyszow napisał/a:
Witam, mam do was pytanie.
Znów sie u mnie coś pieprzy.

Chodzi mi o coś takiego: Jak mam zimny silnik to kręce kręce i nic. Po kilku razach złapie tak jakby na 3 gary i zgaśnie, później znów kręcenie ze 5 razy po kilka sekund (oczywiscie z dodawaniem gazu) znów złapie tak jakby nie mógł ale muszę trzymać go na gazie po zgaśnie. Muszę mu tak trzymac obroty dość długo, później przejechać ze 3km oczywiście hamując ręcznym bo jak puszczę gaz to zaś zgaśnie....................



Ja mam to samo tylko że mój nie chce palić jak jest bardzo zimno i pada śnieg! Jak jest w miare ładna pogoda to mam tak jak piszesz że kręci, kręci i po dodaniu gazu zapala, jak sie już rozgrzeje to jezdzi elegancko. Ale od wtorku w ogóle nie chce zapalić :|
Byłam już u kilku mechaników.... jeden kazał wymienić jakąs cześć która odpowiada za dopływ ciśnienia która kosztuje ...800zł.... więc podziękowałam. Pojechałam do innego ten zaś powiedział że nie ma w fieście takiej cześci drogiej i że to w ogóle nie jest to... i bądz tu mądry człowieku ;)
Wymienił za to przewody, świece i ustawił jakiś komputerek (nie znam się na tym, więc nie będe sypać fachowymi nazwami:) ) Ale po tej wizycie nadal w brzydką pogode nie palił.... wezwałam kolejnego ale jak przyjehcał mechanik to zapalił bo pogoda sie poprawiła (on tak często ma że rano martwy a w południe pokręci i zapali :-/ ) i się śmieje że jak ja mogłam go nie zapalić.... że teraz jak on już chodzi to żadnej usterki nie widzi... wszystko ok. Ale nie jest ok! Ja już nie wiem co robić! Do kolejnego mechanika nie uśmiecha mi się dzwonić, znowu zostawić kase i pojezdzic jeden dzień. Jedyne co mi pozostaje to modlić sie o ładną pogode chyba i sprzedać ten złom :-/
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 14 Gru 2006, 08:55   

Poczekaj - jak mojego rozpracujemy to i Twój będzie jeździł. Mi też właśnie chłopaki każą wymienić tą część za 800zł ale w życiu tyle nie dam, zaraz ide do autka - może tylko wężyk gdzieś przytkany, późneij do sklepu dowiedzieć się ile co kosztuje i jak nic nie zrobie to jade na szrot szukać dalej..
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
joasia
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2006, 08:59   

Ja zaraz pójde sprawdzić może dziś zapali ;-) On zawsze się buntuje jak go naprawde potrzebuje :fox: To działajcie i dajcie znać bo ja w tej dziedzinie to cienka jestem choć już po tych perypetiach się sporo dowiedziałam :)
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 14 Gru 2006, 14:20   

No i pojeździłem po szrotach - byłem na 4 i w żadnym nie mieli tego co szukałem :/
Piernicze, chyba wieczorem odstawiam auto do mechanika. Nie wiem już co mogę sam sprawdzić :(
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
joasia
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2006, 17:07   

Mój dziś z wielkim wysiłlkiem ale zaplił...... odstawiasz do mechanika i wymieniasz tą część za 800zł? Ja sie boje że nawet gdybym to wymieniła to dalej nie będzie w pełni sprawny... już tyle części wymieniałam które miały być przyczyną niesprawności że już nie ufam mechanikom......
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 14 Gru 2006, 18:49   

Właśnie wróciłem od mechanika.
dzięku pomocy Goku z forum moje auto tam się znalazło, dziś już fiestka nie zapaliła i trzeba ją było tam zaciagnąc.

Ale częsci za 800zł nie wiemieniam. Jutro ma do mnie zadzwonić i powiedzieć co się dzieje i co trezba wymienić.
Jakby trzeba było zmienić MAPa to kupuję używke jak znajde
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
topo 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 36
Wysłany: 14 Gru 2006, 23:39   

Ja mam też podobny problem latem odpalał za każdym razem a w brzydką pogodę czyli tak jak ostatnio to mam problem odpala mi za którymś razem jeden kumpel mi powiedział że to może być jakaś kopułka :|
 
 
 
goku 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Sylwester
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 226
Skąd: Makowisko/J-aw
Wysłany: 15 Gru 2006, 11:45   

topo napisał/a:
jeden kumpel mi powiedział że to może być jakaś kopułka


Kopułka to jest w Polonezie i Fiacie 126p 125p. Może się myle ale ostatniu szukałem czegoś takiego w Mojej Fiescie i nic podobnego tam nie znalazłem.

Jezeli mówisz, że kopółka to jest to co kable WN idą z niego to powinno sie to inaczej nazywać bo w żadnym miejscu nie przypomina kopułki.
_________________
http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
[/quote]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.