Kontrolka swiec 1,8D mk4 |
Autor |
Wiadomość |
RobertStasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sie 2006, 12:12 Kontrolka swiec 1,8D mk4
|
|
|
Witam
Szukalem po postach ale nie znalazlem - postaram sie opisac problem krotko - mam fieste 1,8D od 2 miesiecy mialem problem z odpalaniem na zimno - wymienilem swiece i nic sie eni zmienilo - na zimno trzeba troche pokrecic (moze zapowietrzony uklad moze pompa, kompresja jest ok) ale dzis kontrolka grzania swiec eni zaswiecila sie w ogole, jak go odpalilem po dluzszym kreceniu to kontrolka czasami sie zapali podczas jazdy - mial ktos taki problem? ma ktos moze pomysl? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Sie 2006, 13:22
|
|
|
Podjedz do Elektryka zeby zobaczyc czy gdzies przy przekaniku nie powalilo sie jej ewentualnie przekaznik... bo kontrolka grzania swiec jest wada... tzn kontrolka gasnie a swiece jeszcze nie sa w pelni nagrzane... ja zawsze czekam az przekaznik zrobi "pstryk" i krece... a fakt ze problem odpalanie moze byc tez przez zapowietrzajacy sie uklad paliwowy... a i jest jeszcze taka ewentualnosc ze jesli ktos wymienia kpl. rozarzad bez blokatorow to mozna latwo przestawic kat wyprzedzania wtrysku na papie co msci sie w zime niemoznoscia odpalenia silnika...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sie 2006, 17:58
|
|
|
dokładnie tak . Podłącz sobie zarówke miedzy świece żarowa a mase i zobacz czy faktycznie dochodzi prąd . Powiedz jeszcze jaki dym jest przy odpalaniu . jeśli masz coś takiego ze odpalasz odpalasz (zaczyna lecieć siwo biały dym) i nagle łapie to nie grzeja świece żarowe . |
|
|
|
|
RobertStasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2006, 13:52
|
|
|
dzieki za rady wiec juz wiem - po prostu nie ma pradu na swiece zarowe, dziwne jest to ze przekaznik tyka, zaczela sie swiecic kontrolka ale brak napiecia sprawdzalem voltomierzem, Pytanko nr 2 - ktory to przekaznik? bo nie moge tego wyczaicmysle ze wymiana zalatwi sprawe (sa tam tez bezpieczniki 40 i 60 A i sa cale)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sie 2006, 01:39
|
|
|
robiłem kiedyś mk3 w dizelku i przekaźnik od świec żarowych był umieszony pod maska w takim gumowym opakowaniu . Przykręcony do ściany grodziowej . Odnajdziesz go po głównym przewodzie zasilającym świece żarowe bo on idzie wprost do przekaźnika . Rada numer dwa znajdziesz go po cykaniu . Jak położysz na nim łape i ktoś ci przekręci stacyjkie poczujesz ze to on . Możliwe ze klucz przekaźnika uległ uszkodzeniu i dlatego nie ma przejścia . jak go zlokalizujesz to weź kawałek drutu ja wiem 3-4 kwadrat i wbij na chwile między dwa grube konektorki w złączu przekaźnika , wtedy powinny działać świece . przekaźnik jest rozbieralny i możesz spróbować wyczyścić styki i poszukać uszkodzenia . |
|
|
|
|
RobertStasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Sie 2006, 16:06
|
|
|
Dzieki za pomoc dzisiaj wieczorem biore sie do roboty
pozdrawiam |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 11:56
|
|
|
Podrzuce troszkę temat do góry ,grzebiac i szperajac co w ostatnim czasie zaczyna mnie powoli wk... zlokalizowałem przekażnik świec w skrzyneczce .Chciałbym zrobić sobie jakieś 'światełko' informujące mnie o tyknieciu pzrekażnika ( nie zawsze go słychać - a to ruch na parkingu a to mamuska pyskuje :lol: ) , byłaby wiec nie oceniona w mierzeniu czasu. Jaka będzie to się pomyśli narazie nurtuje mnie gdzie się wpiąć w przekaznik "aby gasła" z tyknięciem ? z 'rerektryki' jestem lama , z lutownicy potrafię zrobić użytek i podłączenie już nie będzie problemem ale bez schematu , podpowiedzi - dupa zbita .
czy są na sali elektrycy ?
[img][/img] |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 12:11
|
|
|
Najlepiej podpiąć się pod sterowanie przekaźnikiem. Żarówka o małej mocy bądź jakąs diodą z resytorem lub taka na 12V. Prawdopodobnie jest sterowany plusem, ale to niech się wypowiedzą Ci co się bardziej znają.
pozdrawiam! |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 18:14
|
|
|
Marcin napisał/a: | Najlepiej podpiąć się pod sterowanie przekaźnikiem. Żarówka o małej mocy bądź jakąs diodą z resytorem lub taka na 12V. Prawdopodobnie jest sterowany plusem, ale to niech się wypowiedzą Ci co się bardziej znają.
pozdrawiam! |
och Marcin o to czerwone właśnie pytałem, który styk ? a do tego na niebiesko siakoś tak doszedłem sam |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 19:50
|
|
|
Jeśli dobrze rozumiem Twój rysunek to pin 1 lub 2, czyli na ten na którym się pojawia napięcie podczas grzania świec. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Lis 2006, 23:36
|
|
|
Podłącz się pod styk nr 87 w przekaźniku (kabel czerwono-żółty) - wtedy będzie świecić tak długo jak są grzane świece, ale nie rozumiem tego - przecież jest kontrolka od świec w dieslu - wyjście z przekaźnika "L" (kabel brązowo-żółty) ale to daje minus, więc musisz drugi styk od żarówki podłączyć do plusa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 16 Lis 2006, 19:55
|
|
|
hmm, szukałem szukałem i nie znalazłem innego przekażnika niż ten który rozrysowałem ( w skrzynce pod maską 3 od lewej - czarny), wpiąłem się pod styk nr.5 i działczy jak ta lala , koszt całości to 2.60 + 30 minut pracy w tym 20 latania w koło samochodu :lol: |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lis 2006, 02:17
|
|
|
Podpowiem wam ze po małych modyfikacjach pasuje przekaźnik z Lublina i jest duzo fajniejszy bo ma system podgrzewania świec po odpaleniu . czyli dopuki silnik nie osiągnie 10 stopni celcjusza świece dalej grzeja . Efekt jest taki ze jak jest zimny to nie kopci na czarno . |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 17 Lis 2006, 14:37
|
|
|
diodalodz, ale w Fieścinach też jest dogrzewanie , widzę to po kontrolce teraz , więc jaki sens zabawy z innym przekażnikiem |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lis 2006, 02:30
|
|
|
moze w m mk4 bo w mk3 z tego co wiem to nie ma |
|
|
|
|
|