| Kontrolka swiec 1,8D mk4 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | RobertStasiu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2006,  11:12   Kontrolka swiec 1,8D mk4 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Szukalem po postach ale nie znalazlem - postaram sie opisac problem krotko - mam fieste 1,8D od 2 miesiecy mialem problem z odpalaniem na zimno - wymienilem swiece i nic sie eni zmienilo - na zimno trzeba troche pokrecic (moze zapowietrzony uklad moze pompa, kompresja jest ok) ale dzis kontrolka grzania swiec eni zaswiecila sie w ogole, jak go odpalilem po dluzszym kreceniu to kontrolka czasami sie zapali podczas jazdy - mial ktos taki problem? ma ktos moze pomysl?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2006,  12:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podjedz do Elektryka zeby zobaczyc czy gdzies przy przekaniku nie powalilo sie jej  ewentualnie przekaznik... bo kontrolka grzania swiec jest wada... tzn kontrolka gasnie a swiece jeszcze nie sa w pelni nagrzane... ja zawsze czekam az przekaznik zrobi "pstryk" i krece... a fakt ze problem odpalanie moze byc tez przez zapowietrzajacy sie uklad paliwowy... a i jest jeszcze taka ewentualnosc ze jesli ktos wymienia kpl. rozarzad bez blokatorow to mozna latwo przestawic kat wyprzedzania wtrysku na papie co msci sie w zime niemoznoscia odpalenia silnika...   
 
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2006,  16:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie tak . Podłącz sobie zarówke miedzy świece żarowa a mase i zobacz czy faktycznie dochodzi prąd . Powiedz jeszcze jaki dym jest przy odpalaniu . jeśli masz coś takiego ze odpalasz odpalasz (zaczyna lecieć siwo biały dym) i nagle łapie to nie grzeja świece żarowe . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RobertStasiu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2006,  12:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za rady wiec juz wiem - po prostu nie ma pradu na swiece zarowe, dziwne jest to ze przekaznik tyka, zaczela sie swiecic kontrolka ale brak napiecia sprawdzalem voltomierzem, Pytanko nr 2 - ktory to przekaznik? bo nie moge tego wyczaicmysle ze  wymiana zalatwi sprawe (sa tam tez bezpieczniki 40 i 60 A i sa cale) Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2006,  00:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | robiłem kiedyś mk3 w dizelku i przekaźnik od świec żarowych był umieszony pod maska w takim gumowym opakowaniu . Przykręcony do ściany grodziowej . Odnajdziesz go po głównym przewodzie zasilającym świece żarowe bo on  idzie wprost do przekaźnika . Rada numer dwa znajdziesz go po cykaniu . Jak położysz na nim łape i ktoś ci przekręci stacyjkie poczujesz ze to on . Możliwe ze klucz przekaźnika uległ uszkodzeniu i dlatego nie ma przejścia . jak go zlokalizujesz to weź kawałek drutu ja wiem 3-4 kwadrat i wbij na chwile między dwa grube konektorki w złączu przekaźnika , wtedy powinny działać świece . przekaźnik jest rozbieralny i możesz spróbować wyczyścić styki i poszukać uszkodzenia . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RobertStasiu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sie 2006,  15:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za pomoc dzisiaj wieczorem biore sie do roboty pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | thomasg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Wrz 2006
 Posty: 79
 Skąd: Jastrzębie Z
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2006,  11:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podrzuce troszkę temat do góry ,grzebiac i szperajac co w ostatnim czasie zaczyna mnie powoli wk... zlokalizowałem przekażnik świec w skrzyneczce .Chciałbym zrobić sobie jakieś 'światełko' informujące mnie o tyknieciu pzrekażnika ( nie zawsze go słychać - a to ruch na parkingu a to mamuska pyskuje  :lol: ) , byłaby wiec nie oceniona w mierzeniu czasu. Jaka będzie to się pomyśli narazie nurtuje mnie gdzie się wpiąć w przekaznik "aby gasła" z tyknięciem ? z 'rerektryki' jestem lama , z lutownicy potrafię zrobić użytek i podłączenie już nie będzie problemem ale bez schematu , podpowiedzi - dupa zbita  . 
 czy są na sali elektrycy ?
 
 
 
 [img]
  [/img] |  
				| _________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
 Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
 
 
   
 Fofka sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2006,  12:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najlepiej podpiąć się pod sterowanie przekaźnikiem. Żarówka o małej mocy bądź jakąs diodą z resytorem lub taka na 12V. Prawdopodobnie jest sterowany plusem, ale to niech się wypowiedzą Ci co się bardziej znają. pozdrawiam!
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | thomasg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Wrz 2006
 Posty: 79
 Skąd: Jastrzębie Z
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2006,  18:14 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcin napisał/a: |  	  | Najlepiej podpiąć się pod sterowanie przekaźnikiem. Żarówka o małej mocy bądź jakąs diodą z resytorem lub taka na 12V. Prawdopodobnie jest sterowany plusem, ale to niech się wypowiedzą Ci co się bardziej znają. pozdrawiam!
 | 
 
 och Marcin
  o to czerwone właśnie pytałem, który styk ? a do tego na niebiesko siakoś tak doszedłem sam   |  
				| _________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
 Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
 
 
   
 Fofka sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2006,  19:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli dobrze rozumiem Twój rysunek to pin 1 lub 2, czyli na ten na którym się pojawia napięcie podczas grzania świec. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2006,  23:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podłącz się pod styk nr 87 w przekaźniku (kabel czerwono-żółty) - wtedy będzie świecić tak długo jak są grzane świece, ale nie rozumiem tego - przecież jest kontrolka od świec w dieslu - wyjście z przekaźnika "L" (kabel brązowo-żółty) ale to daje minus, więc musisz drugi styk od żarówki podłączyć do plusa. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | thomasg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Wrz 2006
 Posty: 79
 Skąd: Jastrzębie Z
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2006,  19:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmm, szukałem szukałem i nie znalazłem innego przekażnika  niż ten który rozrysowałem ( w skrzynce pod maską 3 od lewej - czarny), wpiąłem się pod styk nr.5 i działczy jak ta lala , koszt całości to 2.60 + 30 minut pracy w tym 20 latania w koło samochodu  :lol: |  
				| _________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
 Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
 
 
   
 Fofka sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2006,  02:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podpowiem wam ze po małych modyfikacjach pasuje przekaźnik z Lublina i jest duzo fajniejszy bo ma system podgrzewania świec po odpaleniu . czyli dopuki silnik nie osiągnie 10 stopni celcjusza świece dalej grzeja . Efekt jest taki ze jak jest zimny to nie kopci na czarno . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | thomasg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Wrz 2006
 Posty: 79
 Skąd: Jastrzębie Z
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2006,  14:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, ale w Fieścinach też jest dogrzewanie , widzę to po kontrolce teraz , więc jaki sens zabawy z innym przekażnikiem     |  
				| _________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
 Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
 
 
   
 Fofka sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2006,  02:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | moze w m mk4 bo w mk3 z tego co wiem to nie ma   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |