Przesunięty przez: trzeci 6 Mar 2010, 11:56 |
[MK3] Dziwnie się dusi. |
Autor |
Wiadomość |
zsedc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Paź 2006, 20:16 [MK3] Dziwnie się dusi.
|
|
|
Hej
Zalozylem GAZ (LPG) do MK3 1.1 z wtryskiem, ale niestety, nie działa.
Trzeba głęboko wdepnąć gaz, żeby ruszyć.
W czasie jazdy ma dziwne przerwy, powiedzmy jadąc na 4tym biegu z prędkością około 80 na godzine wciskam gaz "do dechy" i autko zaczyna przyspieszać (powoli ) ale czuć jakby co 2 - 3 sekundy chwilowy spadek mocy. Ostatecznie jest to jakby takie słabe szarpanie. Na austradzie przy jeździe nawet pod delikatną górkę na 5tce zachowuje się jakby przy 110kmh było odcięcie zapłonu.
Gazownicy mówią że czujnik przepustnicy cpp (tps) , kupiłem jeden ze szrotu z rozbitej fiesty, dzieje się dokładnie tak samo. Pojechałem na szrot oddałem i wziełem z innej fiesty, znów bez żadnych zmian. Tymczasowo wyciągneli silniczek krokowy lpg i dali poprostu śrube (regulacja na stałe na sztywno niezależnie od cpp), chodzi igła, jak na benzynie:) - ale dużo pali, tak nie chcę .
W każdym razie oni nadal upierają się, że to cpp i że mam kupić nowy od Forda za 350zł.
Na lpg silnik dławi się przy energicznym dodaniu gazu.
Teraz oni jeszcze załatwiają nowy silniczek krokowy do lpg bo może on jest walniety, ale nie sądzę, bo to przecież 3 dniowa instalacja.
Na benzynie wszystko chodzi igła.
Z góry dzięki, pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Mar 2010, 11:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 13:14
|
|
|
zsedc napisał/a: | że mam kupić nowy od Forda za 350zł. | magneti marelli za 150zl na allegro swoją droga - zwykły potencjometr a kusztje jak skur**syn
sprawdz inaczej: przekręć potencjometr względem przepustnicy, czyli wykręć dwie śróbki i przekręć cały potencjometr chyba w lewo (patrząć z lewej strony auta na silnik) tak żeby na takim samym położeniu przepustnicy co wcześniej, CPP dawał większy opór, i wtedy go przykręć śróbkami ale tak żeby nie wchodziły w dziurki te co wcześniej tylko łapały brzegi obudowy CPP na zewnątrz
po zresetowaniu centrali (odłaczeniu klemy minus na akumulatorze na 15minut) centralka powinna zaakceptować to nowe połorzenie CPP jako połorzenie zerowe i do niego dostosowac reszte
tylko zrób to na ciepłym silniku bo po resecie odrazu wchodzi na wysokie obroty (4000obr/min) bo po co katować zimny silnik |
_________________ nr gadu 5593077 |
Ostatnio zmieniony przez Bonus 4 Paź 2006, 16:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 13:53
|
|
|
ja ci doradze inaczej. zaloz tego krokowca i to cpp tak jak bylo i nic tam nie kombinuj (co najwyzej mozesz sobie to poczysci i jak to zrobic znajdziesz na forum)
mam nadzieje ze wiesz gdzie jest termostat powietrza dolotowego. musisz sie tym zajac. a mianowicie. najlepiej wywalic ta plytke co reguluje dolot cieplego/zimnego powietrza do silnika. ta dziure co silnik sobie lapie cieple powietrze zatchaj tak zaby tam nic nie wlatywalo a ta dziure od zimnego powietrza przytchaj tak na pol. jak to zrobisz to odpal silnik przelacz na gaz i powinienes sie cieszyc . ja tez tak mialem i tak wlasnie zrobilem. w razie czego wal na priva lub gg to ci dokladnie wytlumacze |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 16:40
|
|
|
semek711, weź objaśnij to teoretycznie co to da w benzynówce |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 17:35
|
|
|
Bonus napisał/a: | semek711, weź objaśnij to teoretycznie co to da w benzynówce | a to da za gaz w przeciwienstwie do benzyny nie lubi za duzo powietrza. ja u siebie mam tak zrobione i smiga mi 1.1 na gazie jak glupie (w poruwnaniu do tego co bylo zaraz po zalozeniu gazu) |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 17:42
|
|
|
Bonus napisał/a: | semek711, weź objaśnij to teoretycznie co to da w benzynówce |
wytłumacze Ci praktycznie:P
zimne powietrze jest lubiane przez silnik,kiedy silnik dostanie cieple zrobi sie mulaste,ja jak jeszcze mialem benzynke to wywaliłem termostat dolotu zaslepilem od dolu co by cieplego powitrza nie brala i odrazu zrobila sie zrywniejsza tzn lepiej zaczela reagowac na nacisk pedalu gazu,na lpg jest spoko tylko dostawala za duzo powietrza i mam przyslepione niestety troche zaraz przy filtrze zebuy nie gasla na wolnych na lpg-ale szykuje sie wersja orginalna bez zadnych zaslepien itd... -ale tylko w celach amatorsko-sportowych hehe
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 17:49
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | zimne powietrze jest lubiane przez silnik,kiedy silnik dostanie cieple zrobi sie mulaste,ja jak jeszcze mialem benzynke to wywaliłem termostat dolotu zaslepilem od dolu co by cieplego powitrza nie brala i odrazu zrobila sie zrywniejsza tzn lepiej zaczela reagowac na nacisk pedalu gazu,na lpg jest spoko tylko dostawala za duzo powietrza i mam przyslepione niestety troche zaraz przy filtrze zebuy nie gasla na wolnych na lpg-ale szykuje sie wersja orginalna bez zadnych zaslepien itd... -ale tylko w celach amatorsko-sportowych hehe
pozdro |
o to mi dokladnie chodzilo |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 19:46
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | zimne powietrze jest lubiane przez silnik | no tak, to wynika z właściwości powietrza atmosferycznego w chłodnym rozpuszcza sie więcej tlenu
mówicie że benzynówka lubi zimne powietrze a jakby tak okleić obudowe filtra folią aluminiowa (tak żeby nie nagrzewała od promieniującego silnika) oraz wyprowadzić wlot do filtra na przód żeby brał wiecej powietrza wraz z pędem w czasie jezdy czy to będzie miało jakiś wpływ na jego prace na benzynie |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 20:01
|
|
|
Bonus, a po co ci takie kombinacje przy 1.1? Ja to juz nie rozumie niektorych. Lepiej sie martw zeby ten silnik ci sluzyl jak najdluzej i powtorze sie juz chyba z setny raz jak chcesz mocniejszy silnik to zrob swapa |
|
|
|
|
zsedc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 20:27
|
|
|
Bonus, zrobione, zresetowane, praca silnika na gazie i benzynie bez zmian, jutro gazownik zalozy silniczek krokowy i zobaczymy co bedzie.
semek711, hmm Twoje rozwiazanie całkiem całkiem, dało dużo, ale ciągle dno, i do tego brzmi jak sportowy silnik 3,3 cc
zobaczymy co jutro powie gazownik, kupil nowy silniczek krokowy.
jutro napisze co i jak, pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001 |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 20:44
|
|
|
semek711 napisał/a: | jak chcesz mocniejszy silnik to zrob swapa | co to jest "swap" bo nie wiem
semek711 napisał/a: | Lepiej sie martw zeby ten silnik ci sluzyl jak najdluzej |
z silnikiem 1.1 to trudne jedyne co dobrze sie trzyma w tym silniku to wał korbowy na trzech panewkach |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
zsedc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 21:13
|
|
|
tylko poco pchać kupe kasy w kolejny silnik który bedzie więcej palił jak można zwiększyć zapas mocy nie zwiekszając spalania w tym, a do tego kupowanie używanego silnika to ruletka prócz tego że trzeba wsadzić kase żeby go kupić (też nie każdy który by się chciało da sie kupić) to jeszcze może wymagać napraw |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 21:53
|
|
|
Bonus napisał/a: | tylko poco pchać kupe kasy w kolejny silnik który bedzie więcej palił | to wsadz pod maske diesla jak zrobil Fordon
Bonus napisał/a: | można zwiększyć zapas mocy nie zwiekszając spalania | w czym? w 1.1? jak uda ci sie wycisnac choc 5 KM wiecej to dostaniesz ode mnie nagrode Nobla
a pozatym zwiekszanie mocy w wiekszosci przypadkach wiaze sie ze zwiekszeniem spalania takze delikatnie mowiac Bonus, daj sobie spokuj z tuningowaniem silnika 1.1
[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 20:56 ]
zsedc, moze troche za malo przytchales ta dziure. aaa i jesli posiadasz w swojej instalacji taka srube ktora mozna regulowac dawke gazu to moze ona jest zbyt mocno przykrecona i silnik poprostu dostaje za malo "papu" |
|
|
|
|
zsedc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 21:59
|
|
|
Tak, posiadam śrubę, ale tylko chwilowo bo na silniczku krokowym się nie dało jeździć, jutro dostane nowy silniczek i wtedy zobaczymy co mądrzy gazownicy powiedzą. |
_________________ Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001 |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 22:16
|
|
|
semek711 napisał/a: |
Bonus napisał/a: | można zwiększyć zapas mocy nie zwiekszając spalania | w czym? w 1.1? jak uda ci sie wycisnac choc 5 KM wiecej to dostaniesz ode mnie nagrode Nobla
|
no moim zdaniem wycisnac 5km sie da wiec tak nie rozdawaj nagrody nobla
a co do spalania to nigdy nie zwiekszysz mocy nie zwiekszajac spalania ... |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 22:20
|
|
|
semek711 napisał/a: | a pozatym zwiekszanie mocy w wiekszosci przypadkach wiaze sie ze zwiekszeniem spalania | zwiekszenie zapasu mocy a zwiększenie mocy to co innego przykładow zwiekszeni momentu wcale nie musi nieść za sobą zwiększenia mocy |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 22:25
|
|
|
Bonus napisał/a: | zwiekszenie zapasu mocy a zwiększenie mocy to co innego przykładow zwiekszeni momentu wcale nie musi nieść za sobą zwiększenia mocy | maslo maslane
Skupmy sie tutaj na tym aby pomoc naszemu koledze...
zsedc, jak ci sie jeszcze chce to mozesz skoczyc odkrecic ta srube tak zeby silnik dostawal wiecej gazu i zobacz co sie wtedy stanie |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 22:46
|
|
|
no nie koniecznie |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 23:34
|
|
|
Bonus napisał/a: | semek711 napisał/a: | a pozatym zwiekszanie mocy w wiekszosci przypadkach wiaze sie ze zwiekszeniem spalania | zwiekszenie zapasu mocy a zwiększenie mocy to co innego przykładow zwiekszeni momentu wcale nie musi nieść za sobą zwiększenia mocy |
to napisz mi jak planujesz zwiekszyc moment obrotowy -co chcesz przerobic w 1.1 zeby miala go wiecej? no sam jestem ciekaw bo moze to wykorzystam w 1.3:P a tak serio to ja Ci proponuje wywalic termostat dolotu albo zablokowac klapke z tego doplywu powitrza w polozenie zeby zasysała zimne pwietrze wtedy zobaczysz czy cos to falo ,a potem sie bierz za zwiekszanie momentu czy mocy it.szczerze jakby takie mody byly tanie to sam bym sie brał za zwiekszenie mocy w 1.3 ale zwiekszenie mocy w tych silnikach to koszt swapa -jesli samemy swapujesz ,a i ak po zwiekszeniu mocy to i tak zawsze pozostanie 1.1 czy 1.3 ... ale temat juz byl wielokrotnie wałkowany ...
pozdro i naprawde zycze cierpliwosci i powodzenia w poprawieniu 1.1 czy tez 1.3 - bo mi jej juz coraz bardziej beakuje |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
|