| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 2 Maj 2006,  17:35
 | quick shift , ręczny hydrauliczny | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | herrkam   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 24 Sie 2004
 Posty: 76
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2004,  22:33   quick shift , ręczny hydrauliczny |   
 |  
               | 
 |  
               | Hallo słuchajcie czy ktoś montowal urządzenie do szybkiej zmiany biegów w fieście i ręczny hydrauliczny??? może ma ktoś infos na ten temat??
 pozdro
 |  
				| _________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
 impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
 MK1 rulessss
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 12 Cze 2006,  08:07, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad Max [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  09:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po pierwsze co masz na myśli "szybka zmiana"  Jeżeli Ci chodzi o sekwencyjną zmianę to niebardzo wiem czy można przerobić zwykłą skrzynię na sekwencję. Najlepiej dobrze ćwicz, wydawało się że banalna rzecz, szybką zmianę biegów. Jeżeli dobrze zgrasz operowanie sprzęgłem, gazem i lewarkiem to zmiana zajmie Ci ułamek sekundy. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Nie raz widziałem jak goście przegrywali 1/4 mili właśnie przez fatalną zmianę biegów. Co do hydrauliki to sprawa jest do rozwiązania na kilka sposobów: można wpiąć się w obwód nożnego hamulca -> to jest najprostsze rozwiązanie, można zrobić dodatkowy obwód z 2 pompą hamulcową przy ręcznym -> trochę skomplikowane ale widziałem to i działa, można w końcu (przy tarczach z tyłu) zamontować dodatkowe zaciski z osobnym obwodem -> to już wogóle pełna kombinacja ale też się sprawdza. Osobiscie miałem w Escorcie i będę montował w swoim Racingu patent nr 1... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | herrkam   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 24 Sie 2004
 Posty: 76
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  09:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mad Max ten Quickshift to taki bajerek polegający na wydłużeniu dzwigni i jakims przełożeniu skracającym jej skok tylko jeszcze nie wiem dokładnie jak... widziałem takie w seju i w oktawii trzeba cos w mocowaniu tej dzwigni biegów pokombinowac. Tak wygląda to np do subaraka
 http://www.subaru.pl/subaru_promocje.html
 pozdro
 |  
				| _________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
 impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
 MK1 rulessss
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DŻEJKU [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | chodzi ci  short shifter? jest tego pełno do wszelkiego rodzaju hond ale do aut europejskich nie widziałem... tylko że jak widziałem do hondy to nie było to skomplikowane i nie moge wyczaić działania ego urządzenia. jakby ktoś miał namiar na to do fiesty to dajcie znać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | .mat. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | hehe,sprawa jest troche skomplikowana w przypadki fiesty. mimo zawiłej nazwy [quick cośtam] nie jest wyszukanym urządzeniem,chodzi tylko aby mieć dzwignie biegów pod ręką.są 2 rozwiązania sterowania skrzynią biegów[w autach fwd] :
 -na linkach,tak jak ma np.sc cc tam to QS mozna łatwo zrobić,starczy wymontować lewarek zmiany biegów i zamiast pod podłogą zamontować go w środku na specjalnie wykonanej blasze w ten sposób seryjny drążek bedzie bardzo wysoko,tak ok na wysokości osi kierownicy.jak widać,jeżeli mamy sterowanie skrzynią na linkach[tak dokładniej to stalowe linki podobne jak w hamulcach w rowerze =] ]
 - takimi prętami jak w fordzie i tu jest problem,praktycznie bez zwiększenia skoku dzwigni biegów nie da sie łątwo przybliżyć drążka biegów do kierownicy,ale ja mam zamiar coś wykombinować
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DŻEJKU [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  13:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja nie myślałem o przybliżaniu drążka do kierownicy. sądziłem że short shifter skraca w jakiś sposób skoki dźwigni zm. biegów bez jej wydłużania czy coś tam... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  15:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem jak jest w mk 3 -> ale w mk1/2 kłiksziftera można zrobić poprzez przedłużenie ramienia dźwigni zmiany biegów na odcinku pod autem . tzn na odcinku pomiędzy osią obrotu ( mocowania ) a mocowaniem pręta wybieraka . Patent ten podesłał mi jeden gościu z GB ( u nich występują nawet KIT-y do takich przeróbek ale powszechniejsze jest przerabianie we własnym zakresie .
 Poszperaj w linkach na pozostałości po stronie klubu fiesty mk1/2 chyba gdzieś tam widziałem opis krok po kroku jak to zrobić .
 
 Co do hamulca hydraulicznego - stronka Fiat&Fourius - jest opisane na Bobie i na Dodżu ale zasada montarzu ta sama co w fieście .
 
 Ach a ręczny hydrauliczny jest nielegalny jeżeli powoduje ingerencję w oryginalny ukł hamulcowy ( powoduje jeżeli nie jest osobnym obwodem z osobnymi szczękami ) lub jeżeli występuje zamiennie zamiast ręcznego na linki . Jak trafisz na dociekliwego diagnostę nie przejdziesz przeglądu .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | herrkam   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 24 Sie 2004
 Posty: 76
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2004,  08:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tuptuś a nie masz jakiegos szkicu do tego urządzenia? pozdro
 |  
				| _________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
 impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
 MK1 rulessss
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2004,  08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | ogólna zasada trochę ilustrująca to co napisał ŻółwikTuptuś jest naszkicowana tutaj http://www.motorsportworl...uick-shifts.htm sąnwet do fiest ale mk4 Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.