| filtr stożkowy w mk4 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kaczoro   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartosz
 Wiek: 41
 Dołączył: 17 Mar 2005
 Posty: 391
 Skąd: Jastrzębie/Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  20:53   filtr stożkowy w mk4 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Ma ktos zamontowany taki filtr w 1.25 zetec??? Chcialbym takowy zamontowac ale zauwazylem, ze w obudowie filtra, którą wypadałoby usunąć przed zamontowaniem stożka, jest czujnik temperatury powietrza :/ Czy odłączenie tego czujnika wiąże sie z jakimis problemami w pracy silnika? Pozdro!
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jasne, że tak |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | a nielepiej wkladke sportowa wsadzic..?? 
 z doswiadczen wlasnych i znajomych w malych silnikach wkladka duje duzo lepszy efekt...
 
 stozek jedynie daje ladniejszy dzwiek silnika.. i jesli wsadzisz go w orginalne miejsce gdzie normalny filt to napewno niebedzie zdawal egzaminu.
 
 pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kaczoro   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartosz
 Wiek: 41
 Dołączył: 17 Mar 2005
 Posty: 391
 Skąd: Jastrzębie/Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Slyszalem, ze te wkladki nie sa wiele warte wiec odpada takie rozwiazanie. A co sadzicie o zestawie K&N dedykowanym specjalnie do mojego modelu fiestki? http://sklep.tuning.pl/pr...d=61&d_id=94718
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  21:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | a od kogos lyszales ..?? 
 ja osobiscie bylem swiadkiem wykresu auta na hamowni stadard pozniej stozek pozniej wkladka
  a i o wkladce tez mam na mysli K&N 
 twoje decyzja ale jek chcesz to popytaj w roznych firmach co bardziej zdaje egzamin w MALYCH silnikach
   
 a co do stozka to raczej musisz go gdzies na dole zamontowac aby on mial jak najwiecej zimnego powietrza, montujac go w miesjce orginalne filtra bedzie dostawa cieple a to juz blad:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kaczoro   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartosz
 Wiek: 41
 Dołączył: 17 Mar 2005
 Posty: 391
 Skąd: Jastrzębie/Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poprostu slyszalem taka opinie co do wkladek, ale skoro mowisz, ze masz dane poparte wykresami to zmienie zdanie. Co do stożka w miejscu fabrycznego filtra to jest tam taki dolot zimnego powietrza poprowadzony spod auta (taka plastikowa rurka). Juz sam nie wiem, zrobie jeszcze rozeznanie  Nie chodzi mi o jakas poprawe osiagow bo wiem, ze tego nie osiagne poprzez zamontowanie sportowej wkladki lub stożka... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  21:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja ci powiem tak ta rurke to zamalo  najlepiej jak stozek ma bezposrednie zimne powietrze, czyli zamontowac go nisko, bo od  gory to tak czy siak bedzie lapal cieple powietrze z silnika, co do poprwienia to powiem ci ze na wkladce auto lepiej wkreca sie na obroty  a to jest sprawdzo ne na samochodzie gdzie byla skrzynia automat i silnik 1,2 16V roznica masakryczna byla   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  21:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja gdzies czytalem ze jak sie zaklada storzek ktory jest czyms wysmarowany(chyba jakims woskiem sie naciera) to drobiny wosku leca do silnika i jezeli jest przeplywomierz pewnego typu(chyba wagowy) to sie na druciku osadza to co z filtra leci i go okleja a puzniej zle parametry komp odczytuje...
 Chyba w ktoryms auto swiecie albo motorze to bylo ...
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | yhm pierwsze slysze zeby stozek czyms sie nacieralo... z tego jak ja widzielm jak zakladaja to on fabrycznie jest tlusty  , ale niczym sie nienaciera:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  22:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy czyszczeniu sie chyba powinno natluszczac? Nie wiem nigdy nie mialem zamiaru go zakladac, ale jak sam powiedziales fabrycznie jest tlusty moze tez o to chodzilo wiem ze niby cos leci |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | zgadza sie przy czyszczeniu sie natluszcza specjalnym olejem:) ale nie woskiem, i ten olej niejest szkodzliwy dla silnika   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  22:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale jezeli jest ten olej i sie osadzi na tym przeplywomierzu? w 1,25 jest drucik czy klapka? bo slyszalem ze takie typy sa jak klapka to nieszkodzi a jak drucik do przeszkadza
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SteiN [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2006,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co wiem to wlasnie jest klapka, ale tez dobry filtr stozkowy ma woje filtry anty pylowe itp, wiec jeslli jest drucik to tez niepowinno byc zadnego problemu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2006,  16:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | sorki ze odswiezam temat, ale moja fiesta 1,25 uniewaznia teorie Steina       polecam zestaw k&n 57i kazdemu posiadaczowi zeteca 1,25 i 1,4 w mk4 i mk5
 pozdrawiam
 p.s. montaz jest ciut popieprzony, a poprawnie zamontowana rurka w zestawie ze zderzaka daje wystarczajaco duzo zimnego powietrza
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Intruder [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2006,  18:13   Re: filtr stożkowy w mk4 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kaczoro napisał/a: |  	  | Witam! Ma ktos zamontowany taki filtr w 1.25 zetec??? Chcialbym takowy zamontowac ale zauwazylem, ze w obudowie filtra, którą wypadałoby usunąć przed zamontowaniem stożka, jest czujnik temperatury powietrza :/ Czy odłączenie tego czujnika wiąże sie z jakimis problemami w pracy silnika? Pozdro!
 
 [url=http://img155.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
 | 
 
 montując stożek wcale nie musisz rezygnować z tego czujnika... montując dedykowany stożek K&N ma on otwory zarówno na odme i czujnik temperatury. Jeśli natomiast chcesz zamontować inny stożek niefirmowy to szukaj takiego który będzie miał gumowy spód, wtedy bezproblemu zrobisz sobie otwór na czujnik
  a na odme kup sobie malutki gustowny filterek bawełniany   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2006,  18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | wkład będzie najlepszym rozwiązaniem jednak dla ciebie. z wykresów na hamowni (a widziałem sporo) moge powiedzieć ze mają prawie takie same wlasciwości (próg błędu hamowni) wiec po co zakładać jakieś shit z którym trzeba kombinować jak ma sie prosto i wygodnie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kaczoro   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartosz
 Wiek: 41
 Dołączył: 17 Mar 2005
 Posty: 391
 Skąd: Jastrzębie/Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Cze 2006,  00:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak więc mam zamontowaną wkładkę K&N i z moich subiektywnych wrazen to auto sie lepiej zbiera z trzeciego biegu od 3tys obr/min (tzn na seryjnym filtrze nie jest to az tak odczuwalne). Jedyne co mi sie nie podoba to, ze od około 4900obr /min (szczegolnie czwarty bieg) jest wyczuwalny jakby spadek mocy, wprawdzie baaaardzo minimalny, ale troche to dziwne... chyba, ze to mi sie tak tylko wydaje   Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bad_Boy__Zabrze   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Adrian
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Gru 2005
 Posty: 81
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Wrz 2006,  21:36   Re: filtr stożkowy w mk4 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kaczoro napisał/a: |  	  | jest czujnik temperatury powietrza :/ Czy odłączenie tego czujnika wiąże sie z jakimis problemami w pracy silnika? 
 
 | 
 
 a tak wogole to co to za czujnik i do czego sluzy ? wiem, ze troche lamerskie pytanie
   |  
				| _________________ http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42523 Ford Fiesta mk4 1.4 Zetec-S (była)
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43628 VW Polo Classic 1.6 (jest)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Korton [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2006,  07:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja u siebie zamontowalem wkladke K&N (latwy montarz, bez przerabiania), znaczacej jakiejs roznicy nie ma, no ale czego mozna sie spodziwac po jakims filtrze. Do takiej wkladki jak i stozka potrzebny zestaw K&N: srodek czyszczacy i olej by pozniej natluscic filtr - oczywiscie nowy juz jest natluszczony, ale przyda sie przy kolejnych czyszczeniach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |